2014-02-12, 23:09
Avslutad
Har inte heller sett eller hört honom uttala det där "döda"-citatet, man kan ju inte heller gå efter ett citat som någon annan har påstått, som man nu dessutom har tagit tillbaka. Men OM det är sant att han har sagt så, så vill jag veta det och tar då givetvis också avstånd till det.

Säga vad man vill om Soran annars, man han gör åtminstone ibland något som de flesta andra som hatar sina "politiska fiender" ALDRIG ens skulle komma på tanken att göra, att stundtals snacka såhär fredligt med sina allra värsta fiender... Ja,till och med de som är värre än Sverigedemokrater:

Soran: "Men om vi någonsin är i samma stad och har tid över diskuterar jag gärna med dig. Genuint intresserad av hur du tänker. Intressant?"

Dödsknarkarnazisten Paulina - från "Nordfront":

"- Självklart! Det hade varit trevligt. Kram
Hör av dig nästa gång du är i Götet :-)"

Soran:

" - Will do!"

Dödsknarkarnazisten:

"Deal!:-) Vi kan ta en fika"

Källa/skärmdump: http://ragfors.files.wordpress.com/2013/07/soranpaulina2.jpg

Jag tippar på att båda två har fick en del kritik för detta samtal, från båda sidor.... Men oavsett om deras "fika" blev av eller inte: Tänk så det kan gå, när folk respekterar andra människor fast man hatar deras politiska åsikter. Klart bättre än när man hetsar fram våld mot varandra. Folk är inte ALLTID avskyvärda "monster" 100 % av sin tid bara för att man tycker de har en del knäppa åsikter. Om fler hade en sådan inställning som ovan så tror jag att vi skulle lösa jäkligt mycket mer problem och faktiskt komma någon vart...

Har dock ingen koll på om han ändrat inställning sedan dess eller inte, man måste ju dock också ibland kunna skilja på hans sarkastiska/tramsiga/låga humor och när han är seriös och blodallvarlig.

Mer om hur Twitter-samtalet ovan gick till:

http://ragfors.wordpress.com/2013/07/31/soran-ismail-fikar-med-dodsknarkarnazist/

I vilket fall så känns det som rätt beslut av SR, han har utöver liknande samtal väldigt svårt för att hålla sig neutral i politiska frågor.
Senast redigerad av sjelvefan 2014-02-12 kl. 23:16.
Citera
2014-02-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Att de stänger av Kung Soran kan istället innebära att de planerar att ta in honom i programmen som politisk expert. I den rollen passar han utmärkt då han på ett äkta och nyanserat sätt uttrycker hur efterblivna sverigedemokrater är. Sveriges Radio gör kanske ett genidrag helt enkelt.

Go kung Soran!

En "politisk expert" skulle iofs behöva vara neutral och inte sprida egna åsikter. Med andra ord är Soran diskvalificerad som alternativ till den rollen.
Citera
2014-02-12, 23:19
Medlem
SD-Kalles avatar
Bra initiativ men SR skulle nog behöva stänga av fler på grund av partiskhet, minst sagt..
Citera
2014-02-12, 23:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det jag reagerar mest emot är att Soran stängs av eftersom han har brutit mot Sveriges Radios krav på opartiskhet, men han får komma tillbaks efter valet. Gäller inte kravet på opartiskhet under hela valperioden?
Citera
2014-02-12, 23:29
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men snutte då, jag efterfrågade som sagt var en källa för påståendet och ingen kunde ge det. Nu ger du det äntligen men hon har enligt tidigare uppgifter i tråden själva sagt att hon hade fel.

För den som har lite språkbegåvning är det heller inte svårt att ana var eventuella missförstånd ligger. Att döda Sverigedemokraterna kan betyda två saker: 1. att döda de som är Sverigedemokrater eller 2. att döda partiet Sverigedemokraterna, dvs. se till att de tappar många röster.

Det här ligger uppenbarligen över din språkliga begåvning att förstå.

.
Skit ned dig helt enkelt!
Döda eller döda har absolut inte ett vettigt samtal att göra!

Om någon skulle säga att han eller hon skulle ha som avsikt att döda dig, rakt i ditt ansikte som ni primitiva brukar yttra er!
Vad säger du då?
Knulla din mamma?
Citera
2014-02-12, 23:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har Soran humor? Länka gärna till ett roligt klipp!
http://www.youtube.com/watch?v=yr5mBnjgzzw
Citera
2014-02-12, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Skit ned dig helt enkelt!
Döda eller döda har absolut inte ett vettigt samtal att göra!

Om någon skulle säga att han eller hon skulle ha som avsikt att döda dig, rakt i ditt ansikte som ni primitiva brukar yttra er!
Vad säger du då?
Knulla din mamma?

Du debatterar som en neandertalare och förstärker nidbilden av Sverigedemokrater som ointelligent slödder. Om du vill att SD går bra i valet rekommenderar jag dig att hellre påstå att du är emot SD.

.
Citera
2014-02-12, 23:36
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Du debatterar som en neandertalare och förstärker nidbilden av Sverigedemokrater som ointelligent slödder. Om du vill att SD går bra i valet rekommenderar jag dig att hellre påstå att du är emot SD.

.
Det var då ett värdelöst argument!
Blatte eller negerstolle utan grundskolekompetens kan jag tänka mig!
Kom igen när du flyttat hem till dina hemtrakter och lyckas koppla upp dig !
Citera
2014-02-12, 23:39
Medlem
Sören Islam är redan martyr på Twitter och i innerstadens kultursidor.

Det roliga med Kurder är att den absoluta majoriteten jag träffat är hyper-nationalister
då det kommer till Kurdistan men de vill skänka bort hela Sverige till vem fan som helst
som knackar på. De ursvenskar som klagar är ONDA. -Här i Sverige är det "flyktingmössa på" men i Kurdistan så är det svenska och Tyska kurder som är nomenklaturan och har makten. Det är dessa som har stålarna. Inte fan vill kurderna ha araber, somalier och zigenare i Kurdistan. Glöm det.
Kurderna vill ha lika mycket zigenare som grannar som södermalmarna.

Vad har Sören Islam för politiska egenskaper att han får orera fritt i statsradion? Är han demokratiskt folkvald eller en politisk korrekt hus-kurd som söker personlig uppmärksamhet och slickar makten där bak?
Och just därför får han utrymme i SR. Soren är inget annat än miljonärsvänsterns inkvoterade lilla radionarr. En duktig idiot. Om han är så jävla intresserad av politik så skall han väl gå in i politiken. Inte bli programledare.
Citera
2014-02-12, 23:41
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Bra initiativ men SR skulle nog behöva stänga av fler på grund av partiskhet, minst sagt..

Det blir en del att stänga av om de ska va politiskt oberoende ja. Skönt ändå att de börjar med Soran som är någon slags komiker(?) men som ger sig in i politiska resonemang hela tiden, han är minst sagt öppet emot SD. Jag hoppas nästa avstängning tilldelas Özz Nujen. Eller kanske inte föresten.. han gör ju bort sig varje gång han yttrar sig så låt han va kvar, hans 5minuter i Skavlan är redan en klassiker (så pinsam att han klipptes bort i Norge)
Citera
2014-02-12, 23:43
Medlem
Citat:
Men snutte då, jag efterfrågade som sagt var en källa för påståendet och ingen kunde ge det. Nu ger du det äntligen men hon har enligt tidigare uppgifter i tråden själva sagt att hon hade fel.

För den som har lite språkbegåvning är det heller inte svårt att ana var eventuella missförstånd ligger. Att döda Sverigedemokraterna kan betyda två saker: 1. att döda de som är Sverigedemokrater eller 2. att döda partiet Sverigedemokraterna, dvs. se till att de tappar många röster.

Det här ligger uppenbarligen över din språkliga begåvning att förstå.

.

I en demokrati är det ju inte radioprogramledarna som skall bedriva partipolitiken. Om vi skall ha det så så kan vi ju avskaffa riksdagen direkt. - Soren är en demokratisk analfabet och hans chefer utnyttjar detta för att driva sin politiska agenda.
Citera
2014-02-12, 23:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det var då ett värdelöst argument!
Blatte eller negerstolle utan grundskolekompetens kan jag tänka mig!
Kom igen när du flyttat hem till dina hemtrakter och lyckas koppla upp dig !

Det är det inte alls det, du har ju själv erkänt att du har ett IQ på 70 och att du ofta ljuger för att kompensera ditt bristande intellekt.

Nej det var förstås ett felaktigt påstående som jag tar tillbaks men med din logik kan förstås alla ändå hänvisa till det påståendet som en påliglig källa. För det är precis det du gör när du hänvisar till en person som först påstod att Soran sagt en sak men att hon sedan tagit tillbaks det.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in