2014-02-12, 21:36
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Inte neutrala, men likväl ett företag. De är beroende av tittare och lyssnare. Om SD har 10 till 15 procent i opinionsmätningar betyder det långt över 1 miljon potentiella lyssnare. Tv4 kommer att få ett helvete efter valet.

Nej. Folk kommer fortfarande att sitta och glo på Let's Dance med munnarna fulla av flottiga chips. Jag tror inte att TV4's ställningstagande mot SD kommer att påverka tittarsiffrorna nämnvärt, och det definitivt inte såpass att det blir tal om något "helvete".
Citera
2014-02-12, 21:44
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Nu har kurdåsnan själv skrivit om det hela:
Opartiskheten som är emot min världsbild
http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/opartiskheten-som-ar-emot-min-varldsbild/
http://www.expressen.se/debatt/opartiskheten-som-ar-emot-min-varldsbild/

Han kallar Sverige sitt land, men så är ju inte fallet, han ÄR kurd, dvs. per automatik kan han aldrig vara en Svensk. Trodde han förstod det som kurdisk nationalist.
För de som inte vet att han är kurdisk nationalist kan men fördel läsa här:
http://sv.metapedia.org/wiki/Soran_Ismail
Citera
2014-02-12, 21:57
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Den enda vettiga människa (samt enda vettiga moderat nu för tiden) i detta twitterflöde är Maria Abrahamsson

"Kruxet är att om @SR menar allvar med sina valtidsrestriktioner skulle halva medarbetarskaran ha satts i karantän."
Citera
2014-02-12, 22:11
Medlem
JIPPIE! stäng av pascalidou också efter hennes tragiska roll som ledare i p1 debatt om rasism.
Alla som hade något negativt om invandring gjorde hon ner. Blev väldigt arg.
Ett steg åt rätt håll.
Citera
2014-02-12, 22:12
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
– Vi kan inte ha programledare som säger att de hatar Sverigedemokraterna under ett val
Så när valet är slut är det lugnt för han att fortsätta jobba på SR och säga att han vill döda sverigedemokrater?
Citera
2014-02-12, 22:13
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
Så när valet är slut är det lugnt för han att fortsätta jobba på SR och säga att han vill döda sverigedemokrater?

Så enkelt är det!
Citera
2014-02-12, 22:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret

Jag frågade förut om källan till det påståendet och andra skrev då att det var ett felaktigt påstående, men har man inte argument är det kanske lättare att presentera lögner.
Citera
2014-02-12, 22:21
Medlem
Härligt att se att det fortfarande trots allt finns gränser för hyckleri i Sverige !!

Hoppas att han aldrig någonsin får medverka i varken Sveriges radio eller SVT ever !!

Sedan bör även Usch Nujjen stängas av för medverkan i svensk media på livstid efter sin katastrofala medverkan i Skavlan....
Citera
2014-02-12, 22:23
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag frågade förut om källan till det påståendet och andra skrev då att det var ett felaktigt påstående, men har man inte argument är det kanske lättare att presentera lögner.
Det finns i tråden både argument och undanflykter.
Bara att bilda dig en alldeles egen uppfattning helt ensam här!
Citera
2014-02-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Nu har kurdåsnan själv skrivit om det hela:
Opartiskheten som är emot min världsbild
http://unvis.it/www.expressen.se/debatt/opartiskheten-som-ar-emot-min-varldsbild/
http://www.expressen.se/debatt/opartiskheten-som-ar-emot-min-varldsbild/

Han kallar Sverige sitt land, men så är ju inte fallet, han ÄR kurd, dvs. per automatik kan han aldrig vara en Svensk. Trodde han förstod det som kurdisk nationalist.
För de som inte vet att han är kurdisk nationalist kan men fördel läsa här:
http://sv.metapedia.org/wiki/Soran_Ismail

"Min partiskhet må ej vara förenlig med Sveriges Radios uppdrag, men jag kan inte vara neutral inför det jag anser förstör vårt land, skriver Soran Ismail."

Mmm just de ja, de förstör vårt land alltså. Att vi vill bevara Sverige svenskt. Om han fortsätter i den takten lär han inte ha nå folk som betalar för att se han uppträda längre heller..
Citera
2014-02-12, 22:33
Medlem
J0Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euronics
Hur är det med SD-hatarna Täppas Fogelberg och Alexandra Pascalidou som kokar av SD-hat veckovis i Ring P1?

Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
JIPPIE! stäng av pascalidou också efter hennes tragiska roll som ledare i p1 debatt om rasism.
Alla som hade något negativt om invandring gjorde hon ner. Blev väldigt arg.
Ett steg åt rätt håll.

Täppas är handikappad (gravt synskadad). Alexandra är en sån där av pk-etablissemanget särskilt behjärtansvärd kombination av feminist, kvinna och med alldeles lagom stark invandraridentitet. Som på så sätt framstår som tillräckligt svensk för att smälta in och tas på allvar, men å andra sidan på ett lömskt sätt utmanar och möjligen även förskjuter den gängse uppfattningen om vem som är svensk och som passar in i samhället.
Detta gör att de inte kickas ut.

Soran Ismail tror att han har koll på läget och han tror att han gör någonting gott genom att plocka pk-poäng, men han går i stället över gränsen gång på gång. Ingen pursvensk med förnuftet i behåll tvekar på att det är i sandhålorna han hör hemma.

Det enda positiva hittills med historian är att man tydligen inte sitter säker bara för att man är utlänning och hatar SD. Jag har svårt att se att något liknande skulle ha hänt inför exempelvis valet 2010.
Citera
2014-02-12, 22:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det finns i tråden både argument och undanflykter.
Bara att bilda dig en alldeles egen uppfattning helt ensam här!

Jag har frågat efter källan och den enda källan som då presenterades var en person på SR som hade uppgivit felaktig information. Om ingen här kan påvisa att han har sagt det bör det därför självklart betraktas som en lögn.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in