Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Att benen måste tas bort för att en likstel kropp ska få plats i bilen, det är rätt givet. Men händerna kunde sitta kvar, de var inte i vägen.
Jag tror att:
1. Antingen hade tänkt att såga kroppen i flera små delar för att enklare kunna gömma dem men att det tagit emot rätt så snabbt. Kanske jobbigare fysiskt och psykiskt än han först räknat med.
eller
2. Om han ändå sågade kroppen för att kunna transportera den så som GW är inne på så valde han kanske att ta bort eventuella spår under naglarna med att såga av händerna också. Nog mycket lättare att göra sig av med ett par händer än övriga kroppsdelar.
Inte lätt att tänka sig in i en styckmördares hjärna men hade jag haft en kropp i min lägenhet hade jag nog inte haft kyla nog att ha den kvar där allt för länge. Jag tror jag hade försökt bli av med den samma natt. Så det där med tolv timmar efteråt vet i fan. Jag tror nog man är allt för uppstirrad för att sova ändå så efter hans hämtande av verktyg hos föräldrarna (eventuell teori) så har han nog börjat sitt jobb relativt snabbt.