Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
...men annars går det bra, eller?
Det är klart det gör. Det borde alltid gå bra. Och inte bara SD såklart, utan även andra partier.
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Är det något jag föraktar hos SVT/SR så är det den här ängsligheten kring vad folk ska tycka och tänka. Det ger inget seriöst intryck alls. Antagligen har någon chef fått nys om den här tråden och börjat svettas. Och precis som du säger, när som helst annars går det tydligen utmärkt att vara vänstertendentiös. Man får intrycket av ett företag i händerna på ett gäng ADHD-kids som reagerar på minsta stimulans (fr a från twitterflödet). Skulle inte förvåna mig om man backar även från det här beslutet.
Men om man ska försöka se något positivt i det hela så är det väl att även SVT/SR verkar anse att Soran är en tyckare och ingen formell expert.
Jag tycker alltid det är ett tecken på en viss hybris att tro att andra människor/företag gör saker som reaktion på något man själv sagt, men om något så har väl Sveriges Radio i så fall reagerat på ett inlägg jag gjorde här på flashback för ett par veckor sedan (innan den här tråden) där jag antydde just att Sveriges Radio har köpt Sorans tystnad, genom att kontraktera honom för hela valåret, vilket gör det omöjligt för honom att uttala sig.
Det man gör/säger nu
skulle faktiskt kunna ses som ett direkt svar på det, eftersom det tar upp alla dom "farhågor" jag påpekade.
Det som
jag reagerar på är Sveriges Radios rädsla för allt som kan vara kontroversiellt. Speciellt när vi lever i en tid då vi faktiskt skulle behöva ifrågasätta. Sveriges Radio skyddar ju den nuvarande makten, den nuvarande ordningen, och tänk om det är
den det är fel på (tänk Tyskland på 30 och 40-talet)
Och sen blir jag irriterad på det där "under ett valår", eftersom det ju spelar politikerna rakt i händerna. Vad som händer mellan val är ointressant, vad man faktiskt gör och hur det faktiskt går spelar inte heller någon roll.
Hela diskussionen kring Stefan Jarls film t.ex. liknar ju väldigt mycket att ingen får säga högt att kejsaren är naken..