2014-02-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Nepp. DU flyttar målstolparna.
Frågan är VAR kom universumet ifrån inte VAD eller HUR det gick till.

Sen får man ju hålla isär kvantitativ och kvalitativ oändlighet.

Var och vad är onekligen samma sak i det här fallet, mina målstolpar står stadigt förankrade.
Citera
2014-02-11, 21:07
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Skrev jag verkligen det?

Ja vill nog påstå det. Först skrev du:

Citat:
antingen så har ju Gud alltid funnits eller universumet det är väl dom flesta eniga om.

... för att sedan påpeka att du skrev så. Och sedan skriver du i länken nedan att du anser att det råder konsensus om att universum har haft en början:

https://www.flashback.org/sp47469752

Citat:
Du missade poängen som var att ändliga ting som har kommit till, skapades av en källa som inte är ändlig Det är man överens om.

Vilket du gav två alternativ till varav det ena enligt dig råder en konsensus om att man kan utesluta. Alltså finns bara ett alternativ kvar och därför måste det vara gud för att..?
Citera
2014-02-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Ren bullshit. Har du hört talats om Big-bang-teorin?

Ren bullshit. Vet du varför den kallas för "Big Bang-teorin"? Jo, för att det är en teori som än idag förblir höljd i dunkel. Var inte så snabb med att öppna käften om du inte kan leverera
Citera
2014-02-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
Ren bullshit. Vet du varför den kallas för "Big Bang-teorin"? Jo, för att det är en teori som än idag förblir höljd i dunkel. Var inte så snabb med att öppna käften om du inte kan leverera

Frågetecken ja, men långt ifrån något dunkel. Det finns gott om observationer som stödjer BB och det är en av anledningarna till att det kallas för en teori. Du verkar i sedvanlig ordning förväxla ordet med hur det används i det vardagliga språket.
Citera
2014-02-11, 21:34
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

Det finns goda belägg grundade på observerbar data för ett big bang. Vilka belägg på lika goda grunder har du för din... "gudateori"?
Citera
2014-02-11, 21:38
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Har du hört talas om gravitations-teorin? Cell-teorin? Även de är "bara teorier", retard.
Citera
2014-02-11, 21:43
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Om man inte är insatt i vad en vetenskaplig teori är och tror att det "bara är en teori" så bör man ivf på detta forumet inte öppna käften eftersom man därför inte kan leverera.
Citera
2014-02-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Ja, det finns ju inte mycket som tyder på att det finns en aktiv personlig gud. Så det går väl argumentera för att denna personliga gud med största sannolikhet har kastat bort vårt universum som ett barn gör när den växer ifrån en leksak.
Jo, jag anser också det. Men jag har aldrig sett min invändning dyka upp i någon debatt. Man kanske skall skicka den till WLC och se vad han säger om den
Citera
2014-02-11, 23:14
Medlem
Citat:
Om man inte är insatt i vad en vetenskaplig teori är och tror att det "bara är en teori" så bör man ivf på detta forumet inte öppna käften eftersom man därför inte kan leverera.

Kom med definitiva bevis för den då, din jävla smartskalle. Gärna varför den skedde ö. h. t. med, och lite bakgrundsinfo om vad som fanns innan vore bra.

Jag väntar spänt
Citera
2014-02-11, 23:43
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Kom med definitiva bevis för den då, din jävla smartskalle. Gärna varför den skedde ö. h. t. med, och lite bakgrundsinfo om vad som fanns innan vore bra.

Jag väntar spänt

Sorry, du får ett tips istället. Kolla upp vad det innebär inom vetenskapen när något benämns som en teori.
Citera
2014-02-12, 00:21
Medlem
Citat:
Sorry, du får ett tips istället. Kolla upp vad det innebär inom vetenskapen när något benämns som en teori.

"Ordet teori härstammar ifrån en teknisk term inom den antika grekiska filosofin. Det grekiska ordet theoria, θεωρία, som betyder "att titta på, vara medveten om, åskåda", hänvisar till att grubbla och spekulera ..."
Citera
2014-02-12, 00:38
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
"Ordet teori härstammar ifrån en teknisk term inom den antika grekiska filosofin. Det grekiska ordet theoria, θεωρία, som betyder "att titta på, vara medveten om, åskåda", hänvisar till att grubbla och spekulera ..."

Det var ordets etymologi, men det var fel sak att kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in