2013-12-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniy
Sjukt rolig tråd då man känner igen i princip alla!

Mannen med solbrillorna, skägg och pantburkar ser jag flera gånger i veckan. Han hade även en rosa ryggsäck ett tag i somras? Han har även ett par roliga flätor både i håret och skägget. Solbrillorna är på året om, såg honom senast förra veckan klockan 18 på kvällen och det var då inte soligt vid den tidpunkten. Han hänger både på stan och på Erikslund. Jobbar själv på Erikslund och han tar nästan alltid sista bussen hem efter att shoppingcentret har stängt. Ser honom jämt inne i shoppingcentret grävandes i soptunnor när jag jobbar. Har dock aldrig hört honom säga någonting men han verkar väldigt harmlös.

Det finns även en annan snubbe som är i 40-årsåldern som JÄMT är på Erikslund. Jag är ändå där minst två dagar i veckan och han är ALLTID där. Han har världens ölkagge, kort(nästan snaggat) blont hår och har nästan jämt en röd munktröja. Han ser hyfsat välvårdad ut men han tar alltid för sig av det som är gratis. Ser honom alltid ta för sig inne i matbutiken då det är provsmakningar, inte bara en vända utan minst fem. Det roligaste är när det är flera provsmakningar i butiken samtidigt för då stannar han vid varje stopp och tar 3-5 portioner av allting. Han har fått en del skäll av personalen som sköter provsmakningarna. Han är väldigt social och pratar på som bara den. Tror dock att något inte står helt rätt till. Meeen, han verkar som en skön kille som gillar att ta för sig

Det finns även en väldigt obehaglig tant som främst rör sig på Grytabussen(gamla 19 och även buss 17). Har dock stött på henne på bussen till Viksäng också. Hon är gammal, kanske 70+, med grått hår och ljusblåa ögon. Hon ser ut som en vanlig tant men hon har väldigt uppspärrade ögon och ser rätt frånvarande ut i blicken. Har hört att i princip alla som tar Grytabussen vet vem damen är. Hon går på bussen och väljer ut ett "offer" som hon sedan stirrar på( jag menar verkligen råglor, hon tittar inte bort en sekund) under hela bussresan. Mina kompisar berättade om tanten och jag tyckte det lät helt otroligt, hade aldrig sett henne och åker ändå buss hyfsat ofta. De sa att alla undvek henne och folk som inte ens kände varandra hoppade ihop på bussen för att slippa bli utsatta(detta är inte allt för vanligt i torra V-ås).

Sett cowboysnubben på krogen ett par gånger, minns jag fel om han talar med lite brytning? Han står i alla fall alltid och spanar in småtjejerna helt ensam i ett hörn.

Tanten åkte Grytabussen redan på 80-talet då hon bodde i ett gruppboende kring Julrosvägen och tog bussen till Samhall på stan varje morgon. Den blicken var svår att komma undan. Creepy.
Citera
2013-12-29, 21:04
Medlem
larvenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebadboll
Cowboykillen
Hänger varenda helg i Pluto ensam. Runt 30-års åldern iklädd med cowboykläder.
* Har enligt rykte försökt supit ner en tjej i Pluto, och erbjöd henne att sova hos honom. Hon tackade nej och ville inte ge hennes nummer (vilket han bad om). Då blev han riktigt sur.
Bild: http://stinam.files.wordpress.com/2011/02/p1010063.jpg

"Cowboykillen" heter Lars Tilling och är 57 år.

Vet att han sprungit på Pluto åtminstone sedan tidigt 90-tal.

Eller "Babylon" som stället hette på den tiden....
Han bor ju fan nästan granne med mig!
Citera
2014-01-07, 04:46
Medlem
Spackelackans avatar
Blackeberg (Bromma) hyser förutom vampyrer en hel del originella fyrar. Här kommer några exempel:

Gubben Sally som man ofta kan se liggandes på bänkarna utanför tunnelbanan utstötandes sitt karakteristiska parningsrop "Hö hö hö".

AIK-Kenta som med sin AIK-utstyrsel, pipskägg och slokmössa, förutom sporadiska vredesutbrott även kan erbjuda drömfångare och hasch.

Göran Punglös, som förutom ett lätt förståndshandikapp även kan stoltsera med titeln "Västerorts fulaste karl". Han ser ut som Homer Simpsons och Grodan Kermits oheliga kärleksbarn. Han har dessutom lyckats med det smått osannolika konststycket att få kicken från Samhall!

Berit Betong, som ofta syntes runthaltandes på kryckor och med en whiskyröst värdig Lena Nyman ropandes på sin feta ärkerymmare till labrador vid namn Ludde.

Micke Mens, som inte syns till så ofta då hans Jabba the Hut-kropp inte så ofta orkar kravla sig ut från sin lägenhet, för då måste han ju logga ut från sitt verkliga liv (World of Warcraft)
Om han väl siktas utomhus så är han förmodligen på väg till pizzerian för att tanka litet snabba kalorier inför nästa orchslakt i cyberspace.

Sedan så kan Blackan även stoltsera med två kyssäkta transvestiter.
En ser ut som en tant direktimporterad från femtiotalet, komplett med dambasker, tantkappa och pagefrilla.
Den andra är begåvad med ett praktfullt helskägg som harmoniserar fint med hans klänningar.

Blackan är för skönt
Senast redigerad av Spackelackan 2014-01-07 kl. 04:49.
Citera
2014-01-08, 22:51
Bannlyst
Någon som har sett PA som har bodde i husvagn eller bilar vid skogen i södra brofästet på Älvsborgsbron säkert i 10 år? Han brukade skala och elda kopparkablar. Man brukade under många år se rökpelare när man körde på bron....
Notorisk och psykotisk amfetaminist? Men reko och snäll.
Citera
2014-02-10, 13:43
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zotarmossa
Det finns en uteliggare som typ verkar "bo" rätt nära mig, han växlar mellan en parkbänk och bänken i spårvagnskuren (Kortedala, Göteborg). Ibland är han borta i dagar, veckor, men han kommer alltid tillbaka. Han röker även crack och ser ut som monstret i Mulholland drive typ ( https://www.google.se/search?q=mulho...ml%3B620%3B335 )

Jag undrar lite över den här personen. Vem är han? Vad heter han? Vart tar han vägen när han försvinner? Osv, osv. Jag kan inte prata med honom heller för jag är livrädd för killen, han verkar rätt lömsk och lite ilsken av sig, och han verkar inte ha några vänner. Någon som vet vem jag menar, och kan bidra med lite kul kuriosa?
Låter som oljemannen. (Han ser ut som han rullat runt i olja och därefter aldrig tvättat sig igen).. Brukar husera på spårvagnshållplatserna mellan gamlestan & kortedala.

Han verkar inte så farlig, har frågat mig efter cigg en gång... Men vem vet vad som händer om han blir provocerad?

Prata med honom vetja.
Senast redigerad av C8H11N 2014-02-10 kl. 13:47.
Citera
2014-02-11, 04:35
Medlem
Tjockstarks avatar
Nån från Uppsala som vet något om "Cykeltanten" som jag kallar henne för?

Hon cyklar på en såndär cp-cykel med 3 hjul, sen har hon en orange flagga samt en leksakshund på en korg i fram.

Går inte att missa henne när hon trampar runt på Uppsala gator.
Citera
2014-02-11, 22:23
Medlem
Min brors kusins avatar
Nån som kommer ihåg det något speciella mopedbudet i Göteborg? Smutsig som få, smal, verkade rätt rubbad. Såg ut som värsta lodisen. Måste nog vara 10-15 år sedan jag såg honom sist.
Citera
2014-02-11, 22:30
Medlem
Någon som minns en skäggig grek (?) i Stockholm som bara gick i shorts varje dag? Jag såg han några gånger för mer än 15 år sedan men jag har inte sett han sedan millennieskiftet, typ. Jag tror även de intervjuade honom på nyheterna.
Citera
2014-02-12, 00:58
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Någon som minns en skäggig grek (?) i Stockholm som bara gick i shorts varje dag? Jag såg han några gånger för mer än 15 år sedan men jag har inte sett han sedan millennieskiftet, typ. Jag tror även de intervjuade honom på nyheterna.
Jag såg honom för ett par år sedan. Jag har hört att han är chilenare men jag har aldrig snackat med honom så jag vet inte huruvida det stämmer eller ej.
Citera
2014-02-12, 12:26
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koneko
Turbohasse(även kallad Lejonmannen och Lejonkungen) i Härnösand.

Någon kanske redan skrivit om denna person. Men han är rolig i alla fall.

Han cyklar alltid runt med ett gosedjurslejon och hälsar på träd och dörrar.
Han har även en cykelkorg full med leksaksbilar och pinnar och kan bli skitarg på träd om de "säger" något dumt!

Men han använder alltid hjälm och reflexväst.

Denna man kommer jag ihåg i min ungdom. Cyklar han fortfarande omkring och hälsar på hos alla sina träd-vänner? Lite kuriosa är att lejonet hette Lucifer och att han ofta blir tagen av polisen när han kör cykelslalom mellan mittstrecken på de mer trafikerade vägarna.

Han kan bli väldigt aggressiv och slåss men inte mot andra än de som jobbar på hans boende eller de som bryter kvistar från träd. Tyvärr gör barn det sistnämnda för att jävlas med honom, blev alltid lika ledsen av att se det Han borde bara få lämnas ifred i sin bubbla, han verkar så nöjd.

Minns en gång då Hasse träffade min pappa som stod utanför garaget och tvättade bilen. Hasse pekade på en gammal monark-cykeln.

Hasse: Få-får jag köpa mercedesen av dig?
Pappa: Jae.. asså det kan ju bli dyrt.
Hasse: Förstår det!

Varpå han cyklade vidare.

En annan gång hade jag slagit mig ner på en bänk i centrum i väntan på någon. Jag satt tyst och såg ut som en hyfsat normal ung tjej. Turbo-Hasse kom gående med cykelhjälm och reflexväst på, Lejonet under armen och ledde cykeln med andra handen. När han kom förbi mig stannade han och kollade på mig under några sekunder. Han kollade sedan högst allvarligt på sitt lejon och sade med bestämd ton "Den där du, hon är inte riktigt klok i huvve hon!"

Jag skrattar aldrig åt mindre intellektuellt begåvade människor och bemöter dem alltid med respekt, men jag blev så förvånad att jag fnissade hysteriskt i mitt försök att inte asgarva. Turbo-Hasse bara kollade på mig igen, kollade på lejonet och skakade på huvudet mot det som att han ville visa det hur konstig han tyckte jag var och gick vidare.

Kvar satt jag och tänkte "om han tycker att jag inte är riktig i huvudet, hur jävla körd måste inte jag vara då? "
Senast redigerad av SkepticalHippo 2014-02-12 kl. 12:31.
Citera
2014-02-18, 08:09
Medlem
RungeBalls avatar
Nån som vet någon om en snubbe, 50+, men troligen inte 60, som går runt i stan och ibland på cykelbanor öster om centrum, hyfsat välklädd, men han ser lite sliten ut, plufsig och koppärrig i ansiktet och inte direkt smal? Det speciella med honom är att han alltid drar runt på en kabinväska eller resväska på hjul.

På Skiljebo centrum huserar en del lustiga figurer. En rätt irriterande kärring med kort mörkt hår, så gott som alltid iklädd en träningsoverall direkt från 80-talet. Hon har ofta en stackars snubbe med sig, som hon gapar på och skäller ut för att han är i vägen för folk eller att han stör; när det i själva verket är hon som är den som stör.
Citera
2014-02-18, 22:44
Medlem
För några sedan såg jag en farbror med en käpp full av hårsnoddar i Stockholm. Någon som ahr mer info om honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in