2014-02-11, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Nej det låter inte särskilt troligt.

Hade synts med Bluestar iaf.
Citera
2014-02-11, 20:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Bra jobbat!

Tyvärr tror jag inte att planteringsteorin dör iom detta. Där finns ju alltid räddningsplankan att KJ hade lämnat bilen olåst och att den förslagne planteringsmördaren gick in och öppnade luckan med spaken inne i kupén. KJ sa ju trots allt att han inte brukade låsa bilen (Han mindes såklart fel i början när han påstod att bilen alltid var låst - självklart var det sanningen som kom fram efter att han fått veta att blodspår efter den mördade fanns i hans bagagelucka)

OBS, ironi!

Jag håller med dig i allt, tror inte heller på planteringsteorin, dock, om man beaktar vad som känt är om KJ bagageutrymme, kan det vara så att luckan inte ens var stängd ordentligt? Menar bara, fullt ytrymme till bredden och en mindre nogräknad ägare, möjligt?
Citera
2014-02-11, 20:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är en ren utopi du kommer med, om KJ av någon orsak hade mördat VB hade det varit ett dråp och han hade åkt dit omedelbart. Ett styckmord som inte sker i bostaden måste vara väldigt planerat och organiserat och det hade KJ aldrig klarat av, att städa av en mordplats skulle han aldrig ha klarat av. Om ett mord hade skett i bostaden hans, han hade åkt dit med 100% säkerhet.
Att placera in honom som en styckmördare när VB försvann den 4/5 blir till en omöjlighet helt enkelt om man ser objektivt till saken.

Delar din uppfattning om fetat - men du borde ha tillagt: Om KJ hade varit ensam om detta, men så var praktiskt taget garanterat inte fallet.

Edit: Du verkar insatt i turerna kring KJ:s överklagande - känner du till om Tomas Olsson har inkommit med besked om detta ? Nåja, det brådskar väl inte - han har 27 timmar och 33 minuter på sig, ser jag ..
Citera
2014-02-11, 20:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Ska bli spännande och höra vad GWP kommer fram till. 21.00 på svt1.
Citera
2014-02-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ska bli spännande och höra vad GWP kommer fram till. 21.00 på svt1.
När jag ser inslaget i veckans brott så slås jag av en tanke som gnagt länge men som jag inte förrän nu fått grepp om.
Det är detta med de saknade händerna.
Har själv inte kollat i tråden än men från vem och när gick det först att läsa om att dessa fattades.
Jag har en känsla av att denna information nådde tråden långt innan polisen gick ut och bekräftade detta.
Hur kan det komma sig?
Kommer uppgiften från MPS eller hemvärnspersonal eller vem yppar denna information först?
Citera
2014-02-11, 21:27
Medlem
Grandiosos avatar
"Ja, han har tveklöst gjort det. Det är han. Det är bortom allt tvivel."

Leif GW om KJ och mordet på VB alldeles nyss.

Och uteslöt inte heller möjligheten av att hon styckats i lägenheten.
Det kan ha skett dagen därpå.
Citera
2014-02-11, 21:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Kändes inte så djupt analyserat precis.
Citera
2014-02-11, 22:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Mord och styckning har skett i KJ:s bostad om jag förstod vad GW:s muttrande utmynnade i - något intryck av teknikernas slutsats tycks GW inte ha tagit, dvs att KJ:s bostad INTE var mord- eller styckplats, och ingen antydan om att fler än KJ kan vara inblandade. Nej, jag slås återigen av misstanken att professor GW har en obrukbar kompass i skarpt mordutredningsarbete om det är av det lite mer komplicerade slaget.
Citera
2014-02-11, 22:21
Medlem
Citat:

Vad som inte framgått för mig tidigare, om nu reportaget stämde, är hur öppet KJs lägenhet ligger vilket än mer stärker min övertygelse om att VB styckats i lägenheten med enda anledningen att kunna transportera kroppen från lägnehet till bil, sen osagt om transporten skett i den "försvunna" ryggsäcken.
Citera
2014-02-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mord och styckning har skett i KJ:s bostad om jag förstod vad GW:s muttrande utmynnade i - något intryck av teknikernas slutsats tycks GW inte ha tagit, dvs att KJ:s bostad INTE var mord- eller styckplats, och ingen antydan om att fler än KJ kan vara inblandade. Nej, jag slås återigen av misstanken att professor GW har en obrukbar kompass i skarpt mordutredningsarbete om det är av det lite mer komplicerade slaget.
Och du tycks inte ha tagit intryck av åklagarnas slutsats om att de inte kan utesluta lägenheten som mord- och styckningsplats.
Citera
2014-02-11, 22:24
Medlem
Citat:

När det gäller den patrullerade polisen som slog ner den berusade mannen och bussade tjänstehunden mot honom, så dömdes hon. Vilket var tvärtemot vad LGW hade trott. Där hade han fel på samtliga punkter, men han hoppas på HR.

Så ...
Citera
2014-02-11, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Han hade också fel om att tejpbitarna och tejprullen passade ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in