2014-02-10, 23:47
Medlem
BenignForAReasons avatar
Hallå där kära flash backare!

Har lite problem med min tv som hellre vill visa myrornas krig än att visa min datorskärm.
Vad beror detta på?

Jag har en HP 4530s som jag har kopplat via hdmi till en handic LE32FD31 men det går inge vidare.
Så fort jag ska byta från hdmi1 (vilken jag har ps3 på) till hdmi2 (vilken jag har datorn på) så blir det myrornas krig.
Har testat att byta kabel och byta uttag men fortfarande samma fel.
Citera
2014-02-10, 23:57
Medlem
Polyklorfenols avatar
Kanske inte den vassaste TV'n? Handic? Byggd i Kalles källarskrubb?

Finns inte ett enda omdöme om det märket på Prisjakt. Och säljs på ICA Maxi!

http://elektronikforumet.com/forum/v...hp?f=2&t=52167

I rest my case...

P.S.

Köp en begagnad Samsung istället.
Citera
2014-02-10, 23:59
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenignForAReason
Hallå där kära flash backare!

Har lite problem med min tv som hellre vill visa myrornas krig än att visa min datorskärm.
Vad beror detta på?

Jag har en HP 4530s som jag har kopplat via hdmi till en handic LE32FD31 men det går inge vidare.
Så fort jag ska byta från hdmi1 (vilken jag har ps3 på) till hdmi2 (vilken jag har datorn på) så blir det myrornas krig.
Har testat att byta kabel och byta uttag men fortfarande samma fel.

Myronas krig dvs brus får du endast på en analog signal. HDMI är digital. Byt ingångskälla.
Citera
2014-02-11, 00:02
Medlem
BenignForAReasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Kanske inte den vassaste TV'n? Handic? Byggd i Kalles källarskrubb?

Finns inte ett enda omdöme om det märket på Prisjakt. Och säljs på ICA Maxi!

http://elektronikforumet.com/forum/v...hp?f=2&t=52167

I rest my case...

P.S.

Köp en begagnad Samsung istället.

Wow tack för att du håller dig on-topic, har nyss köpt denna budget tv då jag inte är gjord av pengar.
PS: köpte den på cdon via pricerunner.
Citera
2014-02-11, 06:17
Medlem
Du får läsa i TV manualen för hur tillverkaren vill att du kopplar till datorn. Det bruka vara villkor och begränsningar på HDMI porten när den kopplas till datorn. Inställningar som stöds bruka också stå.

Sen så har du inte nämnt om du kollat sagt åt Windows att du vill skicka bilden till TV också. Höger klicka på skrivbordet så ska du ha 1-2 st kontrollpaneler att välja mellan för att ställa in bild/grafik.

Edit:
Polyklorfenol nämnde en möjlighet till varför du har problem. Att man inte vill höra att man kan ha köpt en dålig produkt gör det inte of topic.

Tex fanns det för några TV där både försäljare och TV manual (gick att ladda ned i förväg) varnade mig att man inte fick bild när den TV jag frågade om kopplades via HDMI till datorn.

Enligt prisjakt.nu så har flera stora kedjor (Siba, Elgiganten, netonnet) just nu en 32" Samsung för bara 29 kr mer än vad Cdon tar för din TV. Jag tror nog att du skulle ha haft råd med 29 kr mer inkl frakt.
Senast redigerad av panpo98 2014-02-11 kl. 07:10.
Citera
2014-02-11, 16:45
Medlem
Såg att jag tappat några ord. Det var ett några år sedan som jag såg TV med HDMI problemet jag nämnde.
Citera
2014-02-19, 22:27
Medlem
BenignForAReasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Du får läsa i TV manualen för hur tillverkaren vill att du kopplar till datorn. Det bruka vara villkor och begränsningar på HDMI porten när den kopplas till datorn. Inställningar som stöds bruka också stå.

Sen så har du inte nämnt om du kollat sagt åt Windows att du vill skicka bilden till TV också. Höger klicka på skrivbordet så ska du ha 1-2 st kontrollpaneler att välja mellan för att ställa in bild/grafik.

Edit:
Polyklorfenol nämnde en möjlighet till varför du har problem. Att man inte vill höra att man kan ha köpt en dålig produkt gör det inte of topic.

Tex fanns det för några TV där både försäljare och TV manual (gick att ladda ned i förväg) varnade mig att man inte fick bild när den TV jag frågade om kopplades via HDMI till datorn.

Enligt prisjakt.nu så har flera stora kedjor (Siba, Elgiganten, netonnet) just nu en 32" Samsung för bara 29 kr mer än vad Cdon tar för din TV. Jag tror nog att du skulle ha haft råd med 29 kr mer inkl frakt.

Herregud vilka inkompetenta människor det finns på denna sidan.
Visst NU finns det säkert en samsung för 29kr billigare än den handic jag har. Det fanns det ej då, när jag köpte min för ett halvår sen. Tror du ärligt talat att jag inte kollade upp de största märkena innan jag köpte den tvn jag har nu?

Förresten så kollade jag upp den handic som nu finns på pricerunner och det är den med HD ready, den jag har e full hd.
Plus vilken samsung syftade du på?

P.S Sagt åt windows att skicka till tvn? vilka två kontrollpaneler syftar du på?
Jag har den inställd på tvn i skärmupplösning.
Citera
2014-02-19, 22:28
Medlem
BenignForAReasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98

Edit:

By the way jo det är off-topic om man inte håller sig till ämnet mao hur jag löser myrornas krig på denna tv'n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in