2014-02-07, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsutredning
Nej, domstolen som avgör tidsbestämningen utgår ifrån fakta och domar som finns. Skvaller betyder inget.
Låter tråkig, men källa på det? När det gäller trippelmördaren Ricard S Nilsson står det i riskbedömningen att mycket talar för att han även mördat Lelle Hildebrand men att han aldrig erkänt detta eller dömts för detta. Därför tror jag inte att man bara utgår från domar.
Citera
2014-02-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssningen
Ang Ölandsbladet. Boströms kommentar är uppenbarligen vad ni suktat efter, ngt personligt färgat efter denna långa räcka av torra nyhetssrtiklar. Detta handlar om en mänsklig tragedi nån måtta på teknikaliteterna å referaten f domstolen får det faktiskt vara.

Tyvärr kan jag inte tolka det du skriver om ledaren. Om du är ironisk och tycker att ledaren är olämplig eller om du faktiskt tycker det är bra att visa på den mänskliga aspekten.

Ölandsbladet med dess innehåll riktar sig först och främst till Ölandsbor. Inte till oss som följer den här tråden på FB. Man behöver inte analysera sönder det ledarskribenten skrivit. De allra flesta som känner eller är bekanta med PK känner bara till hans goda sidor. Några kanske även känner hans mörka sida. Ett par av dom som mött hans allra mörkaste sida kan inte svara på hur den sidan ser ut eftersom de inte längre finns i livet.

Ledaren uttrycker på sitt sätt samma sak som bl a den mördades bror, Petter Skoglund, sa i en intervju i tisdags. Han frågade "Varför ? " PS var god vän med PK och har förmodligen kände han mest till PKs goda sidor. Ledaren uttryckte bara vad de flesta känner och det kan inte vara fel.
Citera
2014-02-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Tyvärr kan jag inte tolka det du skriver om ledaren. Om du är ironisk och tycker att ledaren är olämplig eller om du faktiskt tycker det är bra att visa på den mänskliga aspekten.

Jag menade att Peter Boströms personligt färgade kommentar behövs.

Jämför med exempelvis Barometern som dagen efter att hovrättsdomen har intervjuer/pratminus med 1/ manlig äldre åklagare, 2/ manlig medelålders polis och 3/ en gubbe på byn i Löttorp.

Ingen expertkommentar om hur bygd och närstående påverkas, inga anhöriga, inga analyser, ingenting. Inga relationer, inga känslor, ingen närhet.
Citera
2014-02-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlyssningen
Jag menade att Peter Boströms personligt färgade kommentar behövs.

Jämför med exempelvis Barometern som dagen efter att hovrättsdomen har intervjuer/pratminus med 1/ manlig äldre åklagare, 2/ manlig medelålders polis och 3/ en gubbe på byn i Löttorp.

Ingen expertkommentar om hur bygd och närstående påverkas, inga anhöriga, inga analyser, ingenting. Inga relationer, inga känslor, ingen närhet.

Vad bra ! Då är vi överens !
Citera
2014-02-07, 21:38
Medlem
Referens/referat/länk till stöd för påståenden om att rätten vid tidsbestämning av straff tar hänsyn/inte tar hänsyn till icke styrkta brottsanklagelser (ex i fallet med trippelmördaren Richard Nilsson) mottages tacksamt.
Citera
2014-02-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Låter tråkig, men källa på det? När det gäller trippelmördaren Ricard S Nilsson står det i riskbedömningen att mycket talar för att han även mördat Lelle Hildebrand men att han aldrig erkänt detta eller dömts för detta. Därför tror jag inte att man bara utgår från domar.

Kan det värkligen gå till så? Låter mer som kafferep.
Citera
2014-02-10, 22:16
Medlem
Hmm, tog denna eminenta tråd slut nu. Var en fantastisk läsning! Tack till er alla som har bidragit, ingen glömd ingen nämnd men vill ändå lyfta på hatten för Countrychick.

Citera
2014-02-10, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neskens74
Hmm, tog denna eminenta tråd slut nu. Var en fantastisk läsning! Tack till er alla som har bidragit, ingen glömd ingen nämnd men vill ändå lyfta på hatten för Countrychick.

Håller med Neskens! Det blir nog lite dödsryckningar innan HD säger att det inte blir prövningstillstånd. Men jag tycker allas hattar bör tas av för Countrychick!
Citera
2014-02-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neskens74

Nä, inte är tråden slut ? Vi ses väl här den dagen när PK släpps ut på fri fot !! Skämt åsido, vi måste väl hålla ut till den 4 mars och se till att allt är som det ska. I övrigt håller jag med dig. En meningsfull diskussion med många lysande kommentarer. Plus en alldeles särskild eloge till CC.
Citera
2014-02-10, 23:09
Medlem
Daphnys avatar
Nej, jag hoppas verkligen inte att tråden tar slut. Det finns alldeles för många ouppklarade bränder där folk har fått sätta livet till, medan kaninjägaren PK har fått ärva. Hoppas folk träder fram nu med den info som de eventuellt sitter inne på. Jag tror att den här tråden fyller en funktion. Det är bra att människor som inte är poliser tänker till och vänder på stenarna. Polisen läser säkert detta och säger nog "Aha" ibland. Allmänheten lär ju vara polisens bästa tjänare. Och naturligtvis ställer jag mig i raden av de som tycker att CC är en klippa.
Citera
2014-02-10, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atte.T
Nä, inte är tråden slut ? Vi ses väl här den dagen när PK släpps ut på fri fot !! Skämt åsido, vi måste väl hålla ut till den 4 mars och se till att allt är som det ska. I övrigt håller jag med dig. En meningsfull diskussion med många lysande kommentarer. Plus en alldeles särskild eloge till CC.
Du får prata för dig själv Atte. Jag tror inte jag är inne på Flashback när jag är 95...
Citera
2014-02-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du får prata för dig själv Atte. Jag tror inte jag är inne på Flashback när jag är 95...

Ha ha ! Vid det laget har nog FB en seniortråd med extra stora bokstäver så att "gamlingar" kan hänga med. Jag tror nog att du fortfarande är med. Det är nog värre med mig själv, jag glömde bort att vi alla blir äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in