Citat:
Ursprungligen postat av
nesse78
Hej!
Jag hade spotify genom Telia tidigare i c:a 2 år, de drog då spotifykostnaden på mitt internetabonnemang. Flyttade för c:a 12 månader sedan och sa upp mitt internetabonnemang.
Har skaffat nytt internetabonnemang med en annan operatör men Spotify fungerar fortfarande felfritt nu c:a 12 månader efter. Jag får ju inga fakturor från Telia längre, när jag loggar in på mitt spotify konto står det att jag fortfarande har detta genom Telia.
Vad händer nu? Kan jag bli skyldig att betala detta retroaktivt? Det verkar som Telia har glömt att säga upp spotify? Det är ju inte JAG som ska säga upp Spotify om jag hade detta genom Telia?
Skall tilläggas att jag trodde Spotify skulle sluta fungera "av sig själv" när jag sa upp abonnemanget. Vågar inte ringa dessa utsugare om jag blir skyldig att betala..
Så du har använt dig av tjänsten under dessa 12 månader? Och vetat om att det är fel? Nu vill du inte ta kontakt med dem (objekt) för att du är rädd att få betala för dig? ...och kallar dem (objekt) för utsugare... Okej... Det är vad jag kallar etik och moral...
Om du olovligen använt dig av Spotify i 12 månader och vetat om det så kommer du med stor sannolikhet faktureras i efterhand. Lite beroende på hur stor faktura du vill ha, så tycker jag att du själv ska ta kontakt med Telia så snart som möjligt. Men din etik så kan du ju försöka dra några lögner om att du först nu använt dig av Spotify och låtsas om att du inte utnyttjat tjänsten, hoppas på att Telia bara stryker det hela och inte orkar kolla upp det hela med Spotify.