2014-02-10, 14:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Så jävla gott att vi får bort dylika svin från gatorna!!

IOM domen förlorar kvinnan sitt jobb o ännu en facistsnut är struken ur de blåvitas lekgrupp. Mannen skall nu kräva ett saftig skadestånd i civil rättegång, det hade jag gjort.
Citera
2014-02-10, 14:34
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så jävla gott att vi får bort dylika svin från gatorna!!

IOM domen förlorar kvinnan sitt jobb o ännu en facistsnut är struken ur de blåvitas lekgrupp. Mannen skall nu kräva ett saftig skadestånd i civil rättegång, det hade jag gjort.
Det är inte avgjort än. Domen ska överklagas till hovrätten. Först efter att hovrätten fastställt den fällande domen kan polisen avskedas.
Citera
2014-02-10, 14:38
Medlem
Underbart. Det kanske finns rättvisa ändå.

Fast jag är nästan helt säker på att polisen kommer att frias efter överklagan, som vanligt.
Väntar med spänning på vad som finns i G.Ws hemliga brev ang utgången av detta ärende.
Citera
2014-02-10, 14:56
Medlem
FM-Hilos avatar
Jag hoppas hon blir friad!

Undrar hur de som tycker att hon har agerat fel skulle bete sig i samma situation. Ni skulle säkerligen ha sprungit därifrån med gråt i halsen...

Hon ser ett hot och agerar därefter och kommer vinnande därifrån och GM överlever. Win-win!
Citera
2014-02-10, 14:59
Bannlyst
Efter att ha läst domen är det ju rätt fundersamt varför hon blir dömd. Alla uppgifter är extremt samstämmiga, tom polisens uppgifter om att hon tyckte att killen gjorde sig redo för anfall (muskelspänningar etc) blir ju konfirmerade av fler vittnen.

Ändå går Tingsrätten på sin egna bedömning som verkar tagen endast utifrån den mobilfilm som de flesta nu också har sett... Man struntar helt i en erfaren polis och flertalet vittnen, och dömer mer eller mindre efter vad som stått i media.

Personligen är jag HELT övertygad om att hon kommer frias i hovrätten!
Citera
2014-02-10, 15:07
Medlem
Yodawgimbads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Efter att ha läst domen är det ju rätt fundersamt varför hon blir dömd. Alla uppgifter är extremt samstämmiga, tom polisens uppgifter om att hon tyckte att killen gjorde sig redo för anfall (muskelspänningar etc) blir ju konfirmerade av fler vittnen.

Ändå går Tingsrätten på sin egna bedömning som verkar tagen endast utifrån den mobilfilm som de flesta nu också har sett... Man struntar helt i en erfaren polis och flertalet vittnen, och dömer mer eller mindre efter vad som stått i media.

Personligen är jag HELT övertygad om att hon kommer frias i hovrätten!
"Av vittnesförhören har det således inte heller framkommit något som tyder på att
Rickard Spiik skulle attackera Katarina Edlund.
Sammantaget har det varken av filmen eller av vittnesförhören framkommit något som tyder på att Rickard hade som avsikt att attackera Katarina Edlund."
Hon tycker alltså killen gör sig redo att anfalla men filmen och vittnen säger något annat så tycker det var rätt dömt där.
Senast redigerad av Yodawgimbad 2014-02-10 kl. 15:10.
Citera
2014-02-10, 15:12
Medlem
Blev glad när jag läste att hon blivit åtalad, hoppas hon blir sparkad! Vi behöver inte såna idioter till poliser
Citera
2014-02-10, 15:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
http://domstol.se/Om-Sveriges-Domstolar/Pressrum/Nyheter-och-pressmeddelanden/Stockholms-tingsratt-domer-polisman-for-misshandel-till-villkorlig-dom/
Stockholms tingsrätt dömer polisman för misshandel till villkorlig dom.

En helt väntad dom. Det är klart att det blev villkorlig eftersom hon är ostraffad. Jag undrade lite på om det skulle bli ringa misshandel då busen även om det såg otäckt ut inte blev så illa tilltygad.

Bra att vi nu får en dom på att man inte får slå ner folk så att säga för säkerhets skull, utifall att de skulle få för sig att bli aggressiva.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2014-02-10 kl. 15:26.
Citera
2014-02-10, 15:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Det har hela tiden sagts att om hon döms för misshandel så kommer hon att avskedas. Hoppas dom håller sitt ord och avskedar henne direkt.

Även när det nu var villkorligt? Någon som vet?
Citera
2014-02-10, 15:20
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Ja vi måste låta påtända våldsverkare vara ifred så att de kan få slå hederligt folk på käften.
Tjänstefelet i det här fallet var att hon inte satte en kula i nacken på dåren.
Undrar varför folk inte gillar poliser?
Saker ska utredas i domstol, man kan inte gå runt som dredd och tro att man är bödel och domare i ett.
Synd att hon inte fick fängelse också.

Eller tycker du busschafförer eller andra som hanterar "drägg" ska få avrätta folk också?
Citera
2014-02-10, 15:21
Medlem
theodor.busses avatar
Jag är inte lagd åt konspirationshållet, men kan man tänka sig så här:

Fälld i tingsrätten, villkorlig dom. Alla märkliga personer som kallar polisen för "grisar" och "fittor" är nöjda. Domen överklagas, och hon blir frikänd. Och då är ju alla nöjda, eller hur? Win-win, liksom. Fälld men friad, alla får sitt.
Citera
2014-02-10, 15:22
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Även när det nu var villkorligt? Någon som vet?

De går nog på domen och inte påföljden. Annars blir det ju cirkulära referenser då påföljden bland annat baseras på det faktum att hon riskerar förlora jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in