2014-02-04, 17:25
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellcrime
Programmet tog sig allt i avsnitt två. Intressantare projekt och människor kanske var det som behövdes. Skulle dock vilja se mer av det färdiga (nåja) huset och vad som praktiskt sett skiljer det från ett konventionellt dito.

Bara å sök på "Johannes Igelström" då han är nollenergihus"fanatiker", han har byggt ett tidigare i Åhus.
Citera
2014-02-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Bara å sök på "Johannes Igelström" då han är nollenergihus"fanatiker", han har byggt ett tidigare i Åhus.
Det huset har han inte lyckats sälja. http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-ahus-tappet-kristianstads-kommun-grashoppevagen-5-5262027
Han försökte pimpa eländet på byggahus.se men blev avslöjad. http://www.byggahus.se/forum/arkitekter-arkitektritat-extern-design/74831-coola-hus-till-salu-120.html#post1775385
Citera
2014-02-04, 18:53
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Det huset har han inte lyckats sälja. http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-ahus-tappet-kristianstads-kommun-grashoppevagen-5-5262027
Han försökte pimpa eländet på byggahus.se men blev avslöjad. http://www.byggahus.se/forum/arkitekter-arkitektritat-extern-design/74831-coola-hus-till-salu-120.html#post1775385

Priset är såklart alldeles för högt med tanke på att det inte är ett toppläge i Åhus. Fast han försöker ju knappast dölja vem han är där med tanke på användarnamnet "igelkotten82 (igelström och född 82) och signaturen "Ser inga anledningar till att inte bygga passivhus" (med tanke på att det är rätt känt att han håller på med passivhus, fått mycket press osv.) och orten "Skåne" med tanke på att han bor och kommer ifrån Skåne.

Frågan är dock hur han har råd att hålla 2 hus i gång... (även om de då knappt drar nån energi....)
Citera
2014-02-06, 21:06
Medlem
Blixtmannens avatar
Hon är nog tillbaka på Möllan snart och suger blattekuk när hon har tröttnat på hans autism.
Citera
2014-02-09, 05:20
Bannlyst
Intressant folk dom hittar. En byggjobbare och hans eleganta otrogna tjej. Nu en ekohusfanatiker och en piercad stadsflicka. Ett par lär inte hålla utan barn så där tror jag.
Citera
2014-02-09, 11:24
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Gillar det i Åhus bättre faktiskt! Men garaget ser väldigt litet ut
Citera
2014-02-10, 03:08
Bannlyst
Ser en repris nu, tjafsigt om relationerna.
Citera
2014-02-10, 08:24
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euronics
Ser en repris nu, tjafsigt om relationerna.

Ja, "Mycket snack och lite verkstad" passar verkligen in i senaste programmet. Men det
är ju förvisso programidén.
Citera
2014-02-11, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Ja, "Mycket snack och lite verkstad" passar verkligen in i senaste programmet. Men det
är ju förvisso programidén.
Lite provokativt fördomsfullt att folk ska gå isär.
Citera
2014-02-11, 22:15
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt då? Blev huset snyggt?
Citera
2014-02-11, 22:27
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Vad tyckte ni om gårdagens avsnitt då? Blev huset snyggt?
Jag tänkte på kontrasten mellan förra veckans hus där han ville ha så få fönster som möjligt, jämfört med gårdagens par som nästan hade en hel hög vägg med fönster

Jag tyckte att platsen dom byggde på verkade fin, hade varit perfekt om dom ägde hela området där i skogen och kunna ha en liten åker eller ett stall eftersom hon verkade ha ett hästintresse.
Kul med driftiga unga människor som jobbar för att förverkliga sitt drömboende.
Jag tycker programmen är bra över lag, intressant att ta del av deras tankar.
Dessutom undrar jag lite över att dom gjorde huset 2.5 meter kortare och sparade 1 miljon kronor?

MEN, att dom in programmen inte lägger 5 minuter av tiden på att gå igenom ekonomin är otroligt synd, som jag skrivit tidigare.
Citera
2014-02-13, 21:30
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag tänkte på kontrasten mellan förra veckans hus där han ville ha så få fönster som möjligt, jämfört med gårdagens par som nästan hade en hel hög vägg med fönster

Jag tyckte att platsen dom byggde på verkade fin, hade varit perfekt om dom ägde hela området där i skogen och kunna ha en liten åker eller ett stall eftersom hon verkade ha ett hästintresse.
Kul med driftiga unga människor som jobbar för att förverkliga sitt drömboende.
Jag tycker programmen är bra över lag, intressant att ta del av deras tankar.
Dessutom undrar jag lite över att dom gjorde huset 2.5 meter kortare och sparade 1 miljon kronor?

MEN, att dom in programmen inte lägger 5 minuter av tiden på att gå igenom ekonomin är otroligt synd, som jag skrivit tidigare.

Ja, huset var mycket fint! Blev faktiskt mycket bättre än jag trodde tillsammans med det gamla huset som de behöll! Verkade lika mycket ensligt.

Det undrar jag också, känns lite orimligt att spara 1 miljon kronor på så lite.. Kan hålla med dig, lite mer ekonomi och lite mindre snack. Var helt ointresserad av hur killen hade det i Norge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in