2014-02-08, 14:07
Medlem
Parabolas avatar
tänkte på att kanske göra en "svampcappuccino" en svampsoppa med ett schysst skum och kanske toppa med något trevligt! kanske ett bröd gjort på öl
Citera
2014-02-08, 14:48
Medlem
Om du ska impa på chefer kan du ju göra en jordärtskockssoppa.

Grymt god!
Citera
2014-02-09, 03:45
Medlem
iSees avatar
Jag har ett kilo kycklinglår som jag tänkte marinera och steka i ugnen, någon som sitter på ett gott recept? Gärna en kryddstark marinad.
Senast redigerad av iSee 2014-02-09 kl. 03:49.
Citera
2014-02-09, 04:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Jag har ett kilo kycklinglår som jag tänkte marinera och steka i ugnen, någon som sitter på ett gott recept? Gärna en kryddstark marinad.

Lite inspiration, kanske slänga med lite smabal olek åxå om du vill ha det lite mer starkt. http://www.ica.se/recept/helgrillad-majskyckling-med-buffalosas-och-potatissallad-714937/
Citera
2014-02-09, 07:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Mörk grillmarinad till kyckling

• 2 msk kinesisk sojasås
• 1 tsk malen ingefära
• 1 msk brun farin
• ½ dl halvtorr sherry (t ex Amontilado)
• 2-3 stänk Worcestersås
• 1 msk tomatpuré
• ½ msk citronsaft
• 1 tsk Colman's torra senapspulver
• 1 tsk chilipulver (starkt)
• vatten (så pass mycket så det bildas en i konsistensen tjock marinad)

~Paul~
Citera
2014-02-09, 11:21
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Lite inspiration, kanske slänga med lite smabal olek åxå om du vill ha det lite mer starkt. http://www.ica.se/recept/helgrillad-majskyckling-med-buffalosas-och-potatissallad-714937/

Lät inte helt fel! Ska pröva det och återkommer med en recension.

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Mörk grillmarinad till kyckling

• 2 msk kinesisk sojasås
• 1 tsk malen ingefära
• 1 msk brun farin
• ½ dl halvtorr sherry (t ex Amontilado)
• 2-3 stänk Worcestersås
• 1 msk tomatpuré
• ½ msk citronsaft
• 1 tsk Colman's torra senapspulver
• 1 tsk chilipulver (starkt)
• vatten (så pass mycket så det bildas en i konsistensen tjock marinad)

~Paul~

Det vattnas i munnen bara av att läsa förslaget men jag har ingen sherry hemma. Kommer definitivt testa det i framtiden.
Citera
2014-02-09, 11:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Det vattnas i munnen bara av att läsa förslaget men jag har ingen sherry hemma. Kommer definitivt testa det i framtiden.
Testa och återkom gärna med ett utlåtande .

~Paul~
Citera
2014-02-09, 15:46
Medlem
lunchtimes avatar
Tog och köpte mig en bit högrev härom dagen och tänkte höra med folket här om det finns några schyssta tips, har funderat på sjömansbiff men kom fram till att fransyska är aningen bättre till det. Kalops var en annan rätt som flög genom huvudet men vill få lite fler valmöjligheter.
Om det är någon som har ett bra recept så får ni gärna dela med er. Tack på förhand
Citera
2014-02-09, 21:40
Medlem
sigurts avatar
Jag har fryst viltskav i frysen som jag hade tänk laga till. Man steker väl det och har i grädde typ...

Men vad ska jag göra för att få till det på ett enkelt sätt?
Citera
2014-02-10, 07:51
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag har fryst viltskav i frysen som jag hade tänk laga till. Man steker väl det och har i grädde typ...

Men vad ska jag göra för att få till det på ett enkelt sätt?

Enkelt vetefan, men jag skulle testat denna fast utan messmöret http://www.ica.se/recept/renskav-med-kantareller-och-rostad-mandelpotatis-676793/
Citera
2014-02-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunchtime
Tog och köpte mig en bit högrev härom dagen och tänkte höra med folket här om det finns några schyssta tips, har funderat på sjömansbiff men kom fram till att fransyska är aningen bättre till det. Kalops var en annan rätt som flög genom huvudet men vill få lite fler valmöjligheter.
Om det är någon som har ett bra recept så får ni gärna dela med er. Tack på förhand

Kalops är ju suveränt. Så här brukar jag göra det: http://www.barariktigmat.se/index.php/kott/not/item/112-kalops
Citera
2014-02-11, 18:03
Medlem
Hallå matälskare!

Vad tänkte ni bjuda eran kära på nu när det vankas alla hjärtans dag?

Hade tänkt mig en 3 rätters.. Tänkte använda mig av renkött till huvudrätt, endera renfilé eller rostbiff.. Hjälp mig gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in