2014-02-08, 23:44
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarintebetyg1
Roligt att just sådana som du tycker jag hetsar för mycket. Då du tillhör den hetsande gruppen på juristprogrammet även om du kanske inte vill tillskriva dig samma grad av hets som jag ägnar mig åt.

Du måste inte läsa vad jag skriver så jag undanber mig dina åsikter, lär inte sluta skriva i tråden heller.
Tack
edit: njuter rent av att provocera dig.
dubbeledit: att sammankoppla eller påstå att det finns kopplingar mellan konton är väl förbjudet så jag kommer tom rapportera dig.
Jag tillhör inte den "hetsande gruppen" på programmet. Det finns inte någon större idé att gå runt och betygshetsa då varken jag eller någon annan gynnas av det. Genom att hetsa så irriterar du dina kursare samtidigt som ditt självförtroende med allra största sannolikhet påverkas. Jag behöver inte gå runt och hetsa. Utdelningen efter sex terminer har varit god och jag har AB i alla kurser.

Du får gärna RP:a mig, jag kan inte hindra dig från att göra det. Om du läser litet noggrannare så ser du att jag klumpade ihop er i samma fålla, inte att ni var samma person. Inte heller påstår jag att det finns en sådan koppling. Har du så grava problem med läsförståelsen förstår jag att du är en B-student.
Citera
2014-02-08, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Jag tillhör inte den "hetsande gruppen" på programmet. Det finns inte någon större idé att gå runt och betygshetsa då varken jag eller någon annan gynnas av det. Genom att hetsa så irriterar du dina kursare samtidigt som ditt självförtroende med allra största sannolikhet påverkas. Jag behöver inte gå runt och hetsa. Utdelningen efter sex terminer har varit god och jag har AB i alla kurser.

Du får gärna RP:a mig, jag kan inte hindra dig från att göra det. Om du läser litet noggrannare så ser du att jag klumpade ihop er i samma fålla, inte att ni var samma person. Inte heller påstår jag att det finns en sådan koppling. Har du så grava problem med läsförståelsen förstår jag att du är en B-student.

Som sagt så gillar jag att provocera dig då jag vet vad du är för typ egentligen. Men skit i att svara på mina inlägg i fortsättningen tack.
Citera
2014-02-08, 23:49
Medlem
Citat:
B är väldigt dåligt och ångestfyllt.
Att B är enkelt att få beror väl på vilket material man består av. Jag håller dock med om att B är enkelt att få. Att jag sedan gärna skulle varit utan den vetskapen är en annan sak.-

Du borde få lite perspektiv på saker och ting. Komma till insikt att betyg, utbildning och karriär är inte allt här i livet. Ger dessa dig så mycket ångest så har du felprioriterat. Droppa lite syra eller hoppa av. Seriöst.
Citera
2014-02-08, 23:51
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Som sagt så gillar jag att provocera dig då jag vet vad du är för typ egentligen. Men skit i att svara på mina inlägg i fortsättningen tack.
Du finner det lämpligt att skriva en massa skit i denna tråd, istället för att skriva in dig på psyket eller hoppa av. Jag finner det lämpligt att svara på dina inlägg och du kan inte göra någonting åt det.

Sedan bör det tilläggas att du inte vet någonting om mig. Det jag vet om dig däremot är att du verkar vara ganska svagbegåvad. I denna tråd finns det mycket tips och råd om hur studierna bör läggas upp. Istället för att läsa dessa råd och fundera över hur du bör lägga upp studierna sitter du och beklagar dig. Du sitter och säger att B/Ba är värdelöst. Du säger att studenter med B/Ba aldrig kommer att få något arbete.

Tag dig i kragen för helvete. Väx upp.
Citera
2014-02-08, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Du finner det lämpligt att skriva en massa skit i denna tråd, istället för att skriva in dig på psyket eller hoppa av. Jag finner det lämpligt att svara på dina inlägg och du kan inte göra någonting åt det.

Sedan bör det tilläggas att du inte vet någonting om mig. Det jag vet om dig däremot är att du verkar vara ganska svagbegåvad. I denna tråd finns det mycket tips och råd om hur studierna bör läggas upp. Istället för att läsa dessa råd och fundera över hur du bör lägga upp studierna sitter du och beklagar dig. Du sitter och säger att B/Ba är värdelöst. Du säger att studenter med B/Ba aldrig kommer att få något arbete.

Tag dig i kragen för helvete. Väx upp.

Du blir oerhört provocerad av mina inlägg.
Jag står för vad jag har sagt.
Enda jag kan rekommendera dig är att sluta svara på mina inlägg om de stör, fortsätta att skriva tänker jag göra hursomehlest.
tills du slutar svara på mina inlägg så njuter jag av ditt vrede och står fast vid att B är värdelöst och jag ser ingen anledning till att sluta hetsar förrän folk med B intar affärsbyråerna och de populäraste tingen.
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-02-09 kl. 00:06.
Citera
2014-02-08, 23:57
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ju jag vet vad du är för typ, du är en dryg jävel, och du blir oerhört provocerad av mina inlägg.
Jag står för vad jag har sagt.
Enda jag har att säga dig är att jag undanber vidare dravel.
tills du slutar svara på mina inlägg så njuter jag av ditt vrede och står fast vid att B är värdelöst och jag ser ingen anledning till att sluta hetsar förrän folk med B intar affärsbyråerna och de populäraste tingen.
Nu är det emellertid så att du (eller någon annan som går ut med en mindre kvot AB) kommer att kunna sitta ting i Sthlm, Malmö, Gbg, Uppsala etc. Att få ett byråjobb är däremot inte alls omöjligt. Men för att sitta ting vid populära tingsrätter får du helt enkelt bli bättre.
Citera
2014-02-08, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lpa
Du borde få lite perspektiv på saker och ting. Komma till insikt att betyg, utbildning och karriär är inte allt här i livet. Ger dessa dig så mycket ångest så har du felprioriterat. Droppa lite syra eller hoppa av. Seriöst.

Förstår inte människor som inte alltid vill ha det bästa när de verkligen gör något de bryr sig om.
Juristprogrammet är 4,5år och då ser jag ingen anledning till att inte vilja ha högsta betyg. Att jag sedan inte har det gör att jag såklart får ångest, ingen märklig reaktion öht.

Att jag sedan kallas för hetsande är bra komiskt då juristprogrammet är det mest hetsande programmet.
Måste erkänna att jag ser mig lite i offerställning då jag har valt det mest hetsande programmet av alla. Att jag inte arbetar för att bli bättre är en lögn.. då jag både studerar och försöker förbättra min studieteknik. att sedan gråta ut här i tråden ser jag inte som något oförenligt med detta.
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-02-09 kl. 00:04.
Citera
2014-02-09, 00:20
Medlem
Citat:
Har man läst i den här tråden ett tag känner man till att eXtremo är en av de (tillsammans med Legal-Eagle, Namgreb m.fl) som varit mest behjälplig och bidragit med väldigt mycket till tråden. Finns dessutom ingen anledning att anklaga någon för hets när det bara är du själv som gnällt över hur värdelöst ditt arbetsliv kommer bli. Väldigt, väldigt få går ut med raka AB:n, tror du att alla de som inte gör det har en usel situation idag eller?
Citera
2014-02-09, 00:30
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Har man läst i den här tråden ett tag känner man till att eXtremo är en av de (tillsammans med Legal-Eagle, Namgreb m.fl) som varit mest behjälplig och bidragit med väldigt mycket till tråden. Finns dessutom ingen anledning att anklaga någon för hets när det bara är du själv som gnällt över hur värdelöst ditt arbetsliv kommer bli. Väldigt, väldigt få går ut med raka AB:n, tror du att alla de som inte gör det har en usel situation idag eller?

Här i Lund är det lite av en tradition att ett dussin utexaminerade varje år, likt lemmeltågen, marscherar mot Öresundsbron för att avsluta sina sorgsna liv - som mest består av B och BA i betyg.. Så kan det gå!

Skämt åsido. Avsluta den här diskussionen nu alla inblandade, den ger verkligen ingenting såvida ingen är exad och kan berätta av sin erfarenhet. Mycket hypoteser om hur det är, men extremt lite fakta.

Någon med erfarenhet från Allmän Förmögenhetsrätt a.k.a "Väggen", som inte fick det betyg ni hade tänkt er? Vad kände ni saknades för att pricka det ärorika AB't?
Citera
2014-02-09, 00:39
Medlem
Sobofieds avatar
Tack vare extremos notariestatistik känner jag inte av någon betygshets alls längre. Jag flyttar gärna hem till Småland två år eller lär mig åka skidor.
Citera
2014-02-09, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Här i Lund är det lite av en tradition att ett dussin utexaminerade varje år, likt lemmeltågen, marscherar mot Öresundsbron för att avsluta sina sorgsna liv - som mest består av B och BA i betyg.. Så kan det gå!

Skämt åsido. Avsluta den här diskussionen nu alla inblandade, den ger verkligen ingenting såvida ingen är exad och kan berätta av sin erfarenhet. Mycket hypoteser om hur det är, men extremt lite fakta.

Någon med erfarenhet från Allmän Förmögenhetsrätt a.k.a "Väggen", som inte fick det betyg ni hade tänkt er? Vad kände ni saknades för att pricka det ärorika AB't?

Undrar jag med då jag ska skriva tentamen i det ämnet i slutet av månaden.
Citera
2014-02-09, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Tack vare extremos notariestatistik känner jag inte av någon betygshets alls längre. Jag flyttar gärna hem till Småland två år eller lär mig åka skidor.

Affärsbyråerna kräver höga betyg.
Att tro att höga betyg inte är viktiga i arbetslivet är väl som att tro på propagandan man får höra när man är på studiebesök på diverse gymnasium inför gymnasievalet om att man på program X kan bli allt, från Y till Z (helt utan någon betoning på betygens betydelse), extra underhållande är det när just de personerna som i gymnasiet toppresterade nu på juristprogrammet pratar om betygens icke-vara. Snarare är det väl så att man inte gärna skryter/pratar om sitt betyg med kursarna, ofta på grund av att man inte längre har toppbetyg. Men att börja tala om att juriststudenterna skulle vara något annat än betygsknarkare är ju rent trams. http://www.youtube.com/watch?v=PiKJykM_pa4
Senast redigerad av Orkarintebetyg1 2014-02-09 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in