Resultat: .
0%
röster
2014-02-08, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
...
Nej, det klart jag tar i lite nu, men det känns jävligt bittert att det skall kosta ~tusenlappen för att gå på fotboll. Det är ju bara sjukt.
...

Inte minst blir det svårt att motivera då det nu blir tre matcher på kort tid som de möts.

Och även om man har rabatter så kan man fundera på hur fan det skulle kunna vara möjligt med familj och/eller vänner.

Däremot är biljettpriset bara en liten del i den totala kostnaden då man gör en fotbollsresa från t ex Sverige. Normalt kostar en tröja lika mycket som biljettpriserna för en vuxen och ett barn.
2014-02-08, 15:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Går rykten om att kapten Mauri ska ta ett ärevarv runt planen med Coppa Italia-pokalen före match. För att fira att han är tillbaka, och för att spruta extra tändvätska på brasan.

Som om det skulle behövas?

Snubben som precis varit avstängd för spelfixeri? Att han inte skäms bara...
2014-02-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Snubben som precis varit avstängd för spelfixeri? Att han inte skäms bara...

Men han hävdar såklart att han är oskyldig. Och han är väl fortfarande kapten?

På tal om det så har jag gått in tungt på Udinese och Fiorentina idag.
2014-02-08, 16:05
Medlem
Som en extra kommentar så tror jag inte riktigt att vi uppfattar hur hårt ansträngd den italienska ekonomin är. Och vad det innebär för de allra flesta italienarna.

Finns en anledning till att Beppe Grillo surfar på en popularitet. Fick i senaste valet ca 25%. Hans valslogan är "Vaffanculo!".

Och misstron är inte bara mot italienska politiker utan kanske i ännu större grad de utländska. Som manövrerat ut Italien fullständigt och tvingar dem att betala via skatter.

Men det gör att plånboken är ansträngd hos många. Spelares fantasilöner sticker i ögonen. Man vill inte gärna stödja cirkusen som fortsätter att pumpa in pengar till Balotelli & co.
2014-02-08, 16:26
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Som en extra kommentar så tror jag inte riktigt att vi uppfattar hur hårt ansträngd den italienska ekonomin är. Och vad det innebär för de allra flesta italienarna.

Finns en anledning till att Beppe Grillo surfar på en popularitet. Fick i senaste valet ca 25%. Hans valslogan är "Vaffanculo!".

Och misstron är inte bara mot italienska politiker utan kanske i ännu större grad de utländska. Som manövrerat ut Italien fullständigt och tvingar dem att betala via skatter.

Men det gör att plånboken är ansträngd hos många. Spelares fantasilöner sticker i ögonen. Man vill inte gärna stödja cirkusen som fortsätter att pumpa in pengar till Balotelli & co.

Haha.

Vaffanculo...

http://libernazione.it/wp-content/uploads/2014/01/BeppeGrillo.jpg

Inte för att jag är så insatt i den italienska politiken. Men förstår ändå om Italienarna känner en frustration när det kommer till politiken och ekonomin.

Vad fan. Beppe Grillo och hans MoVimento... 25%. En Beppe Grillo som till skillnad från Cagliaris sconvolts använder internet som någon sorts språngbräda för att ta sig framåt inom politiken. Visserligen framgångsrikt då det är väldigt lätt för italienarna att svälja allt nytt som något positivt, bara det blir bättre för vanliga jävla arbetare som sliter och får landet att gå runt. Förhoppningar. En tro på en ljusare ekonomi.

Men vad är alternativen?

*

Angående Mauri läste jag att han åtminstone ska hålla sig på Lazios planhalva.

Snacka om att enbart vara ute efter att provocera. Den där jävla Coppa Italia-pokalen kan dom ju gulla med ute på Formello efter derbyt.

*

Annars hoppas jag givetvis på Chievo-vinst idag och att Paloschi för hattrick. Inte för att jag bryr mig om Chievo utan för att jag bryr mig om Paloschi och hans fotbollskarriär... Typ.
2014-02-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
*

Annars hoppas jag givetvis på Chievo-vinst idag och att Paloschi för hattrick. Inte för att jag bryr mig om Chievo utan för att jag bryr mig om Paloschi och hans fotbollskarriär... Typ.
Arketypen av den italienska politikern. Försöker inbilla andra om din altruism, medan spaggarna med sin dietrologi förstår att du bara är ute efter Fantacalciopoäng. Intelligent, som du naturligtvis tidigare bevisat.

Och du har en poäng i att italienarna numera gärna tar åt sig av det nya. De känner alltmer att deras alternativa sätt att ta sig an världen och livet är förlorat. Till min stora sorg. Då Italien blir som Europa i stort blir vi alla fattigare. Ständigt denna kamp att närma sig mittenfåran. Vara normal…

Vaffanculo!
2014-02-08, 19:55
Medlem
Vill ta tillfället i akt och hylla Cuadrado. Vilken jävla klass han utstrålar. Blir fan glad då jag ser honom spela.

Fotbollsresan som jag och min son gjorde förra året gick till Florens. En vecka under våren. Konst och kultur. Fiorentina mot Roma. Fantastiskt. Regeln är att han bara köper tröjor som han sett live. Det blev Cuadrado och Totti.

Han ville ha en riktigt bra spelare som skulle stanna kvar i klubben. Han funderade ett tag på Luca Toni, men…

Den gode 4522 har hyllat Colombia långt före det blev populärt. Falcao. Trist. Men Cuadrado och kanske, kanske Ibarbo… Snabbhet och teknik.

Udinese hade koll på dem, men vågade/ville inte riktigt fullfölja. Cuadrado hade man i sitt lag, medan Ibarbo ”lurades” man av att Cellino faktiskt åkte hem till honom i Colombia med ett kontrakt personligen.

Cuadrado osar klass!

Bra att Fiorentina utmanar om CL-kvalplats. Viktigt att ta Serie A på allvar.

Citat:
…
På tal om det så har jag gått in tungt på Udinese och Fiorentina idag.
2014-02-08, 22:25
Medlem
Svenska Melodifestivalen skickade vidare det svenska hoppet till finalen.

Ma vaffanculo!

Ett test är att jämföra trean från 1958 mot fjolårets vinnare. Kan du refrängen?

Förra årets vinnare:
http://www.youtube.com/watch?v=hsuOIOwClAQ

Trean från 1958:
http://www.youtube.com/watch?v=AvaBLyVYY2Q

Och sedan gissa vilket land sången representerar…

Vi kan alla ta en stund för att fundera på varför Italien under långa tider vägrat delta i Melodifestivalen.

Under tiden som vi funderar så njuter vi av kvalitetsmusik.

http://www.youtube.com/watch?v=5ll63Q6Owg8

http://www.youtube.com/watch?v=4bIgUodWQH4

http://www.youtube.com/watch?v=n8BtvCpove4

http://www.youtube.com/watch?v=serhkTENZKQ

Gigi Riva…
2014-02-08, 23:18
Medlem
simonvps avatar
Hej! Tänkte försöka mig på calciomania-podden, min stora undran är dock om det går att lyssna på den p.g.a Birro. Är han lika outhärdlig som vanligt eller hålls han hyfsat i schack av Wilbacher och Reimers?
2014-02-08, 23:24
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hej! Tänkte försöka mig på calciomania-podden, min stora undran är dock om det går att lyssna på den p.g.a Birro. Är han lika outhärdlig som vanligt eller hålls han hyfsat i schack av Wilbacher och Reimers?

Han uppvisar rätt skön självdistans och humor allt som oftast. Han passar väldigt bra ihop med Wilbacher som är rätt nördig och väldigt insatt i detaljerna, där kan Birro gå in och vara lite luftigare och låta de mindre kunniga lyssnarna få en naturlig ingång i programmet.
2014-02-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han uppvisar rätt skön självdistans och humor allt som oftast. Han passar väldigt bra ihop med Wilbacher som är rätt nördig och väldigt insatt i detaljerna, där kan Birro gå in och vara lite luftigare och låta de mindre kunniga lyssnarna få en naturlig ingång i programmet.

Birro blir slentrianhånad. Men i Italien så vågar man stå för sina åsikter. Skippar ironi och sarkasm. Åsikter som man tar på allvar.

Birro är en poet, vilket förmodligen innebär att han sitter ensam med sina tankar som han försöker formulera. Ingen omedelbar feedback. Kommer först då arbetet är klart sedan länge.

Han har tagit ställning för religion, mot arbort och för Calcio. Tre ståndpunkter som normalt hånas av svennebanan.

Jag har läst några av hans böcker, som jag gillade, men läser inte hans artiklar eller lyssnar på några radioinslag. Jag hoppas att han inte kompromissar alltför mycket. Glimten i ögat klär inte honom.
2014-02-08, 23:38
Medlem
Såg någon Milan-Napoli matchen?? Ganska bra spelat, backlinjen höll sig fint fast det finns något annat som jag har svårt och undvika. Såg någon Balotelli gråta under matchen, på bänken?

Jävla napoli fans asså.. folk förstår fortfarande inte ännu idag. Say no to racism

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in