Citat:
Ursprungligen postat av
Bratiloveanus-
Jag har en fråga. Ska man bygga extremt tank till Cho'Gath eller ska man lägga till någon armor till honom? Vanligtsvis så börjar jag med Warmog sedan Frozen Mallet, Sunfire cape, Rabadon's Deathcap och Aegis of the legion.
Kan jag bygga på ett annat mer effektivt sätt eller duger denna build? Kom med förslag!
Ps: sorry för en rörig text är lite småtrött nu på kvällskvisten

Oj länge sedan jag körde cho'gath i lane tbh. Meeen, sunfire är ju alltid skönt att starta, Rod of ages är också ett start item jag vet var populärt. Grejen är att det är lite onödigt att rusha så mycket ren hp i form av warmogs och frozen mallet då du får en del hp via ulti stacks.
Så köp items som ger lite resistance. Spirit visage är ju riktigt nice på Cho iom hans passive så den bör du ha i builden. Randuins är alltid skönt att ha på en tank som ska vara inne i smeten. Frozen mallet har ja aldrig sett någon köpa till honom, fyller ju sin funktion men är den så nödvändig? HP kommer du ha väldigt mycket av ändå? Wits end boostar din E med atk.speed och ger dig Magic resistance.
För att summera något, en build som skulle kunna funka bra ..
Boots efter begär, RoA, Sunfire cape, Spirit visage, Randuins,
Och sen items efter begär som funkar som sjätte item: Frozen heart/Banshees/Wits End/ Guardian angel etc.
Haha trött som ett as så stavfel, syftningsfel etc finns troligtvis ^^