2014-02-07, 22:53
  #15673
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Han lirar faktiskt med Millenium. Spelarna bytte organisation efter förra säsongens LCS. Om det gäller Solo Q så tror jag NiP Amin är högst rankad, jag tror faktiskt han är bättre än Jree atm.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Millenium*

http://lol.gamepedia.com/Jree

Edit: 2a.. och som sagt, Amin är nog svensken med högst rank men Jree flashbackarn med högst rank

Dia 1 81LP

Jaa, det vet jag ju egentligen meen nu tänkte jag inte så långt.

Jo, Amin är riktigt grym men så vitt jag vet så hänger han inte heller här så.
Citera
2014-02-07, 23:05
  #15674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrick Bateman
Jag känner inte honom.. Du har inte lust att berätta vad Jree har för rank då ?

http://lol.gamepedia.com/Jree
Citera
2014-02-08, 00:37
  #15675
Medlem
Jag har en fråga. Ska man bygga extremt tank till Cho'Gath eller ska man lägga till någon armor till honom? Vanligtsvis så börjar jag med Warmog sedan Frozen Mallet, Sunfire cape, Rabadon's Deathcap och Aegis of the legion.

Kan jag bygga på ett annat mer effektivt sätt eller duger denna build? Kom med förslag!

Ps: sorry för en rörig text är lite småtrött nu på kvällskvisten
Citera
2014-02-08, 01:39
  #15676
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratiloveanus-
Jag har en fråga. Ska man bygga extremt tank till Cho'Gath eller ska man lägga till någon armor till honom? Vanligtsvis så börjar jag med Warmog sedan Frozen Mallet, Sunfire cape, Rabadon's Deathcap och Aegis of the legion.

Kan jag bygga på ett annat mer effektivt sätt eller duger denna build? Kom med förslag!

Ps: sorry för en rörig text är lite småtrött nu på kvällskvisten

Extremt tank = armor? Förstår inte riktigt hur du menar :P Att vara tank innebär ju att bygga armor/mag-resist och hp mer eller mindre.
Citera
2014-02-08, 01:45
  #15677
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratiloveanus-
Jag har en fråga. Ska man bygga extremt tank till Cho'Gath eller ska man lägga till någon armor till honom? Vanligtsvis så börjar jag med Warmog sedan Frozen Mallet, Sunfire cape, Rabadon's Deathcap och Aegis of the legion.

Kan jag bygga på ett annat mer effektivt sätt eller duger denna build? Kom med förslag!

Ps: sorry för en rörig text är lite småtrött nu på kvällskvisten

Oj länge sedan jag körde cho'gath i lane tbh. Meeen, sunfire är ju alltid skönt att starta, Rod of ages är också ett start item jag vet var populärt. Grejen är att det är lite onödigt att rusha så mycket ren hp i form av warmogs och frozen mallet då du får en del hp via ulti stacks.

Så köp items som ger lite resistance. Spirit visage är ju riktigt nice på Cho iom hans passive så den bör du ha i builden. Randuins är alltid skönt att ha på en tank som ska vara inne i smeten. Frozen mallet har ja aldrig sett någon köpa till honom, fyller ju sin funktion men är den så nödvändig? HP kommer du ha väldigt mycket av ändå? Wits end boostar din E med atk.speed och ger dig Magic resistance.

För att summera något, en build som skulle kunna funka bra ..
Boots efter begär, RoA, Sunfire cape, Spirit visage, Randuins,
Och sen items efter begär som funkar som sjätte item: Frozen heart/Banshees/Wits End/ Guardian angel etc.

Haha trött som ett as så stavfel, syftningsfel etc finns troligtvis ^^
__________________
Senast redigerad av MrSweeneyTodd 2014-02-08 kl. 01:48.
Citera
2014-02-08, 01:49
  #15678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratiloveanus-
Jag har en fråga. Ska man bygga extremt tank till Cho'Gath eller ska man lägga till någon armor till honom? Vanligtsvis så börjar jag med Warmog sedan Frozen Mallet, Sunfire cape, Rabadon's Deathcap och Aegis of the legion.

Kan jag bygga på ett annat mer effektivt sätt eller duger denna build? Kom med förslag!

Ps: sorry för en rörig text är lite småtrött nu på kvällskvisten

1. Alla Cho'gaths abilitys gör mer damage av ap, och ingen av dem gör mer damage av ad så förstår inte vad frozen mallet är till. 2. Vart är rod of ages? 3. Cho'gath är ap-offtank om jag inte tar helt fel så bygg honom tankigt med något ap item, exempel på build kan vara Boots, rod of ages, spirit visage/bansheesveil, frozen heart, randuins omen, rylias crystal scepter. Med den builden lategame med ulti stacks borde du vara uppe i 4800hp, 240 armour, 120 magic resist samt 180 ap kanske, du kommer kunna peela grymt för dina carrys med knockup, slow (effekt efter knockup, rylias, randuins), silence, extremt jobbig sköld
Citera
2014-02-08, 02:10
  #15679
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Om du precis blivit 30 och frågar om vilka basrunor som är bra att börja med,så skulle jag, om jag va dig, inte gå på ranked än...
Du kommer enbart sabba för dig själv och framförallt för dom du spelar med, och jag säger detta i all välmening.
Du gör smartast i att öva i normals och normal draft först tills du hittat en någolunda bra champion-pool som du kan och kan applicera på minst 2 lanes.
Som sagt, allt detta är i all välmening.


Ingen fara tar inte illa upp, vill inte trolla för någon och spelar väldigt seriöst och god teamplay. I marioteten games så är jag en av topp spelarna. Även om jag inte förstår spelet till hundra så är jag en bra gamer i grunden. Så tror nog jag vågar köra ranked, men vist. Skulle jag se att jag är den felande länken så kommer jag öva mer!
Det bästa jag kan göra nu är att fråga efter tips och lära mig mer! =)
Citera
2014-02-08, 06:05
  #15680
Medlem
Världens bästa Nidalee lär ju vara svensk. Någon snubbe som kallar sig Myrmannen som jag råkade stöta på iförrgår, snubben hade fyra Diamond 1-konton med bara Nidalee. Ett av kontona hade 115 vinster och 10 förluster med Nidalee och var i Diamond 2, aldrig sett något liknande.


http://www.lolking.net/summoner/euw/22140560#ranked-stats

Löjligt. Han påstår att fem av förlusterna var DCs.
Citera
2014-02-08, 09:12
  #15681
Medlem
ProDeos avatar
Hur kommer det sig att man inte bygger Botrk på Kha'zix när det är ett standar item på zed? både är assasins?

Sedan undrar jag om lulu mid är det nya? verkar vara fler och fler som spelar det. Är det pga hennes passiva som gör att det fungerar bra?

Hur blir det om en annan gör ett smurf acc? som spelar i lägre division, finns det någon chans att man kommer till högre division? Tex om man enbart kommer få lira kha zix mid som många i lägre division har problem med att möta
__________________
Senast redigerad av ProDeo 2014-02-08 kl. 09:15.
Citera
2014-02-08, 10:04
  #15682
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur kommer det sig att man inte bygger Botrk på Kha'zix när det är ett standar item på zed? både är assasins?

Sedan undrar jag om lulu mid är det nya? verkar vara fler och fler som spelar det. Är det pga hennes passiva som gör att det fungerar bra?

Hur blir det om en annan gör ett smurf acc? som spelar i lägre division, finns det någon chans att man kommer till högre division? Tex om man enbart kommer få lira kha zix mid som många i lägre division har problem med att möta

Botrk på zed ökar hans dmg på ultin. Därför är den core på zed. Massa dmg op gg. På kha så vet jag inte.
Citera
2014-02-08, 11:39
  #15683
Medlem
bmwhorans avatar
Är Akali lätt att köra med?
Citera
2014-02-08, 11:47
  #15684
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Är Akali lätt att köra med?

kan vara svår att farma med i början fram till lvl 6. Men i lvl 6 så kan du lätta döda en annan mid champ pga din ulti. Börja med Q ulti AA eftersom du får tbax kostnaden när du använder AA på monster/champ efter du slängt Q på dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in