2014-02-08, 00:29
Bannlyst
Det var en kille som jag pratade med som sa att det spelar ingen roll om EU och alla andra länder hjälps åt tillsammans i en samtidig invasion av USA, så skulle dem endå inte klara det.. stämmer detta?

Själv tycker jag det låter konstigt.. tänk bara vad EU skulle kunna mobilisera, minst ett dussin av EU-länderna har ju toppmodern militär(Storbrit, Frankrike, Tyskland...) och de andra har ju mer eller mindre bra militär också.

Så vad tror ni, hur skulle det se ut? fråga mig inte varför detta skulle hända, det är en annan fråga.

Citera
2014-02-08, 00:30
Medlem
CommonKnowledges avatar
Det räcker med Kina och Ryssland.
Citera
2014-02-08, 00:30
Medlem
Scarabeos avatar
Räcker väl med att Ryssland och Kina går in i USA så är saken avgjord.
Citera
2014-02-08, 00:38
Medlem
Kusinen5s avatar
Ryssland tar dem ensam.
Citera
2014-02-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Ryssland tar dem ensam.
tror jag med. amerikanerna är inte vana att slåss på hemmaplan, det hade typ blivit kaos som efter wtc attackerna.
Citera
2014-02-08, 00:41
Medlem
skalman1973s avatar
Se problemet bakifrån :-) Hur ska du lösa uppgiften och hur ska du få dit resurserna uppgiften kräver och framförallt hur ska du samla resurserna utan USA märker det ?

Finns inte en chans att resterande världen kan skrapa ihop den överskeppningskapacitet som krävs .

Enda chansen att sänka USA i dagsläget är via ekonomin . min
Citera
2014-02-08, 00:55
Medlem
johanjosefssons avatar
Kör in ett plan i varje kärnkraftverk, 5 plan i Pentagon, och 3 plan i Vita Huset, så är saken biff.
Citera
2014-02-08, 00:56
Medlem
Sesamfans avatar
USA kan besegra hela världens sammanlagda sjöstridskrafter utan några större problem så man kommer inte till Amerika via havet. Så då kan fråga sig om samtliga amerikanska länder kan besegra U.S Army, USMC, National Guard, lokala miliser etc. Ytterst tveksamt enligt mig.

Så nej. USA är löjligt starka och har en sjukinihelvetes krigsmakt. Finns inte en chans att "resten" vinner.
Citera
2014-02-08, 01:00
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt
tror jag med. amerikanerna är inte vana att slåss på hemmaplan, det hade typ blivit kaos som efter wtc attackerna.
Spelar nog ingen roll var kriget har plats Ryssarna tar dem på hemma, borta och neutrala plan. Kina är lite svagare men det hade blivit en lite jämnare fight där, men tror kineserna vinner också. Sen vet ja inte vilka andra länder som skulle våga sätta in en fot i USA's harmlösa land. USA gillar bara att mobba Afghanistan.
Citera
2014-02-08, 01:02
Medlem
Sesamfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt

Sätter nästan kaffet i halsen. USA är bäst i världen på konventionell krigföring och har skitmycket av ALLT. De har haft tre superövningar de senaste tre decennierna(Desert storm, Afghanistan, Irak 2.0). Deras krigsmakt är väloljad och välförsedd med tillräckligt bra materiell.

Att det blev kaos efter 9/11 var för att de inte var förberedda på terrorangrepp på den skalan. Skulle Ryssland börja lasta soldater i sibirien skulle skeppen sänkas innan de kommit halvvägs
Citera
2014-02-08, 01:03
Medlem
Sesamfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Spelar nog ingen roll var kriget har plats Ryssarna tar dem på hemma, borta och neutrala plan. Kina är lite svagare men det hade blivit en lite jämnare fight där, men tror kineserna vinner också. Sen vet ja inte vilka andra länder som skulle våga sätta in en fot i USA's harmlösa land. USA gillar bara att mobba Afghanistan.

Bad troll. Ryssland ligger ljusår ifrån att nå USA's nivå. Kina kommer inte dit på många många år.
Citera
2014-02-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamfan
Sätter nästan kaffet i halsen. USA är bäst i världen på konventionell krigföring och har skitmycket av ALLT. De har haft tre superövningar de senaste tre decennierna(Desert storm, Afghanistan, Irak 2.0). Deras krigsmakt är väloljad och välförsedd med tillräckligt bra materiell.

Att det blev kaos efter 9/11 var för att de inte var förberedda på terrorangrepp på den skalan. Skulle Ryssland börja lasta soldater i sibirien skulle skeppen sänkas innan de kommit halvvägs
nu satte nog ryssarna vodkan i halsen. ryssarna är inte att leka med. för det första tror jag dom har mer stake än amerikaner. dessutom tror jag dom har en massa tophemliga saker som ingen känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in