2014-02-08, 01:08
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt
nu satte nog ryssarna vodkan i halsen. ryssarna är inte att leka med. för det första tror jag dom har mer stake än amerikaner. dessutom tror jag dom har en massa tophemliga saker som ingen känner till.

Nej. Vad har stake med saken att göra? Nu för tiden spelar antalet soldater liten roll kontra hur mycket teknologi du har tillgång till. Ryssland har ingenting som kan till sjöss slåss mot jänkarnas motsvarande skepp.

Du tror inte att USA har någonting topphemligt på gång? Tror du att allting är offentligt i USA?
Citera
2014-02-08, 01:10
Medlem
Sesamfans avatar
Citat:
nu satte nog ryssarna vodkan i halsen. ryssarna är inte att leka med. för det första tror jag dom har mer stake än amerikaner. dessutom tror jag dom har en massa tophemliga saker som ingen känner till.

Men snälla, stake spelar ingen som helst roll om man inte ens kan ta sig till landet man ska kriga i. USA har hög nivå på sina soldater och en massiv logistik. Ryssland skulle inte ha en chans. Kan USA invadera Ryssland? ytterst tveksamt, alldeles för stort. Men det ändrar inte det faktum att ryssarna inte har kapaciteten att föra krig i nordamerika.

Edit: Om Ryssland kan trolla fram tvåsiffrigt med hangarfartygsstridsgrupper, tusentals moderna(obs. ej sönderrostade) stridsflygplan, överskeppnings kapacitet för ett par hundratusen man ur bakfickan så hoppar jag av riksdagshuset.
Senast redigerad av Sesamfan 2014-02-08 kl. 01:13.
Citera
2014-02-08, 01:11
Medlem
Kusinen5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamfan
Bad troll. Ryssland ligger ljusår ifrån att nå USA's nivå. Kina kommer inte dit på många många år.
Nu snackar vi inte om hur långt de har att åka. Utan hur det hade slutat om de krigar, använd hjärnan. USA hade fått järn rör i sig.
Citera
2014-02-08, 01:14
Medlem
Sesamfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Nu snackar vi inte om hur långt de har att åka. Utan hur det hade slutat om de krigar, använd hjärnan. USA hade fått järn rör i sig.

Skrattade faktiskt gott där du har såklart rätt, jag försökte bara beskriva vad jag menade väldigt målande.

Nej men okej hur tänker du dig att Kina skulle kunna vinna över USA? vi ger dem Ryssarnas hjälp för skojs skull.
Citera
2014-02-08, 01:16
Medlem
Citat:
Men snälla, stake spelar ingen som helst roll om man inte ens kan ta sig till landet man ska kriga i. USA har hög nivå på sina soldater och en massiv logistik. Ryssland skulle inte ha en chans. Kan USA invadera Ryssland? ytterst tveksamt, alldeles för stort. Men det ändrar inte det faktum att ryssarna inte har kapaciteten att föra krig i nordamerika.

Edit: Om Ryssland kan trolla fram tvåsiffrigt med hangarfartygsstridsgrupper, tusentals moderna(obs. ej sönderrostade) stridsflygplan, överskeppnings kapacitet för ett par hundratusen man ur bakfickan så hoppar jag av riksdagshuset.
ryssarna smyger ju in från sibirien till Alaska bygger upp en bas där och går via kanada in i usa så har dom jänkarna i en liten ask!
Citera
2014-02-08, 01:22
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallKaften
Det var en kille som jag pratade med som sa att det spelar ingen roll om EU och alla andra länder hjälps åt tillsammans i en samtidig invasion av USA, så skulle dem endå inte klara det.. stämmer detta?

Själv tycker jag det låter konstigt.. tänk bara vad EU skulle kunna mobilisera, minst ett dussin av EU-länderna har ju toppmodern militär(Storbrit, Frankrike, Tyskland...) och de andra har ju mer eller mindre bra militär också.

Så vad tror ni, hur skulle det se ut? fråga mig inte varför detta skulle hända, det är en annan fråga.

Tror det stämmer dessvärre. USA är mäktigare än vad man tror, blir svårt att invadera dem. Jorden skulle förmodligen sprängas innan det gick.
Citera
2014-02-08, 01:26
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Ska man jämföra det och bara kika på Kina och deras tappra försök med hangarfartyg så ligger de ca 60 år efter USA i motsvarande teknik och taktik och då har vi inte ens nämnt paraplyet/understödet ett hangarfartyg idag kräver för att inte bli ett väldigt dyrt artificiellt rev :-D
Citera
2014-02-08, 01:29
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
ryssarna smyger ju in från sibirien till Alaska bygger upp en bas där och går via kanada in i usa så har dom jänkarna i en liten ask!

Samtidigt som de skickar iväg ett antal långfärdsrobotar, smyger sig på och sänker några amerikanska stridsfartyg (precis som Sverige gjorde i våra gemensamma övningar), kapar några jumbojets och gör 9/11 all over again bara för att skapa lite oreda osv.

Jag tycker mig inte se nån rost här, inte: http://www.youtube.com/watch?v=atNHzloGM20

Vad är egentligen meningen med att ha ryssen som fiende? Vore det inte bättre att alliera sig med dem, som nästan är vårt grannland, än med Mr. Världspolis på andra sidan halvklotet? Vi hjälper dem med den teknologiska utvecklingen, så ger de oss subventionerad vodka i gengäld...

Ok att de är lite fishy, invaderar grannläder ibland, ogillar bögar, premierar klasskillnader osv, men jänkarna har väl sina brister de också.
Senast redigerad av utforskaren 2014-02-08 kl. 01:35.
Citera
2014-02-08, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kusinen5
Spelar nog ingen roll var kriget har plats Ryssarna tar dem på hemma, borta och neutrala plan. Kina är lite svagare men det hade blivit en lite jämnare fight där, men tror kineserna vinner också. Sen vet ja inte vilka andra länder som skulle våga sätta in en fot i USA's harmlösa land. USA gillar bara att mobba Afghanistan.
Vad baserar du detta på? Kollar man på kvalitén på personalen och deras materiell så ligger USA före både Kina och Ryssland.
Ryssarna har ju ingen större erfarenhet av moderna konflikter, att bomba sönder Tjetjenien räknas inte riktigt och Kinesernas brist på erfarenhet talar mot dem också, de har väl endast avfyrat sina vapen skarpt mot demonstrerande studenter och tibetanska civila så vitt jag vet.
Ryssen gillar f.ö. också att mobba Afghanistan, gå in, förstöra landet fullkomligt, sen dra. Hyggligt gjort!
Citera
2014-02-08, 01:52
Medlem
soapmasters avatar
Amerikanska folket är ganska beväpnat. Skulle bli jävligt svårt att besegra dem på hemmaplan.

Många miljoner amerikanare sitter hemma med AR-15's, prickskyttegevär, granater och allt möjligt trevligt. Många av dessa är också ganska bra tränade med dessa vapen.

Men ja den amerikanska militären skulle nog gå att besegra, då tråden handlar om krig på deras egen mark. Dvs att amerikanarnas motståndare redan har tagit sig dit på ett eller annat sätt.
Citera
2014-02-08, 01:56
Bannlyst
Problemet är inte att besegera usa utan hur ta sig in på deras egen mark. det är där skon klämmer för länder som vill invadera usa. hade det varit någorlunda genomförbart hade ryssland säkert försökt åtminstone några gånger.
Citera
2014-02-08, 02:05
Medlem
vasaduellers avatar
Det sägs att USA härskar på haven, och att Ryssland härskar på land.

Det tolkar jag som att det inte går att ta sig till USA för att invadera, men samtidigt att USA inte har tillräckligt att skeppa över för att ta ryssarna.

Själv så kör jag en Tredje Vägen ensam mot allt och alla. Och vinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in