2014-02-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Detta verkar vara ett unikt agerande från FN:s sida, man agerar med mer kraft än tidigare, har jag fel? Kan det bli så att FN börjar styra över världens händelser med mer kraft i framtiden? Hittills har FN verkat väldigt svag eftersom det funnits två sidor som lagt sina veton till höger och vänster. Men när USA verkar ha mindre kraft som världens polis, så kanske FN tar ett steg framåt och mantlar den rollen, är det feltänkt?

Som jag ser det så är FN det sista "odjuret" i mänsklighetens historia, den åttonde(Upp 17:11) och skökan är organiserad falsk religion som haft mycket makt historien igenom, jag baserar detta bland annat på detta skriftställe:
Citat:
Jag tror det är oundvikligt att FN i en framtid måste agera mot religionen för att bland annat få slut på religionskonflikterna och religionskrigen.
ja, det är klart att ni religiösa alltid tror att saker som FN, som vill förena mänskligheten, och göra allting bättre för oss, måste vara ondska. precis som ni är emot sex och annat kul. ni ska alltid se världen från ett inverterat perspektiv där saker är precis tvärtom än vad de ser ut att vara, haha.
Citera
2014-02-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Eller det kanske bara är horn på en best som författaren hallunincerar om under ett haschrus? Vilket ju låter mer troligt...

Hur kan man tolka horn som kungar eller makthavare? Men visst kan man tro på en syndaflod kan man väl tro på det här också!

Eller varför inte som 10 tår på en staty som håller på att falla.
Citera
2014-02-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Hur kan man tolka horn som kungar eller makthavare?

Väldigt enkelt:

"De tio hornen innebär att tio kungar som härstammar från detta rike skall träda fram"(Daniel 7:24 Bibel2000)
Citera
2014-02-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
De 10 hornen (kungarna, makthavarna), världen indelad 10 olika regioner kanske?

Jag tror inte 10 regioner, utan att talet tio i bibeln betyder fullständighet, helhet, summan av något, i detta fall summan av all makt på jorden.

FN representerar alla kungar(kungamakter/politiska makter) på jorden, alltså de 10 hornen.
Citera
2014-02-07, 22:51
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Jag tror inte 10 regioner, utan att talet tio i bibeln betyder fullständighet, helhet, summan av något, i detta fall summan av all makt på jorden.

FN representerar alla kungar(kungamakter/politiska makter) på jorden, alltså de 10 hornen.

Det finns väl betydligt fler kungar och andra typer av makthavare i FN:s länder än 10 ynka stycken? Vad sägs om den här förklaringen: Den som skrev Daniel har hittat på eller hallucinerat om de 10 hornen; sen har den som skrev Johannes uppenbarelsebok läst Daniel eller hört talas om honom och antingen hittat på eller själv hallucinerat något liknande. Tänk om någon på fullt allvar skulle komma med sådan här smörja idag, vad skulle du tänka om en sådan person? Att hen var helt från vettet hoppas jag. Hur skulle en person från bronsålderns medelöstern kunna förutspå att FN skulle bildas, och om denne nu kunde det, varför inte tala om t ex fem horn, för de fem permanenta medlemmarna av säkerhetsrådet?
Citera
2014-02-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Det finns väl betydligt fler kungar och andra typer av makthavare i FN:s länder än 10 ynka stycken?

Återigen verkar du ha svårt att förstå vad jag skriver, läs igen:

Citat:
talet tio i bibeln betyder fullständighet, helhet, summan av något, i detta fall summan av all makt på jorden.
Citera
2014-02-08, 00:05
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:

Lustigt hur "Jag tror inte 10 regioner, utan att talet tio i bibeln betyder fullständighet, helhet, summan av något, i detta fall summan av all makt på jorden."

blir till

"talet tio i bibeln betyder fullständighet, helhet, summan av något, i detta fall summan av all makt på jorden"

Från tro till säker vetskap i ett trollslag.

Nu står det ju förstås ingenstans i bibeln att talet tio är summan av all makt på jorden, men låt inte det hindra dig.
Citera
2014-02-08, 09:52
Medlem
Citat:

Det är nog ganska meningslöst att försöka förstå vad en uppenbart hallunicerande människa menade när han skrev ner detta för ett par tusen år sedan.

Det här sifferjonglerandet ska det enligt dig ha någon relevans för nutiden?
Citera
2014-02-08, 14:32
Medlem
Citat:

Jo jag vet att 10 betyder det du skriver, men jag har sett en världskarta där man (FN) delat in världen i 10 olika regioner, kanske ett tecken på att dom politiska makterna har "fått" den fullständiga makten, Hans tanke?

http://nuclearsuntan.blogspot.se/

En länk jag hittade angående regionerna.
Citera
2014-02-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Jo jag vet att 10 betyder det du skriver, men jag har sett en världskarta där man (FN) delat in världen i 10 olika regioner, kanske ett tecken på att dom politiska makterna har "fått" den fullständiga makten, Hans tanke?

http://nuclearsuntan.blogspot.se/

En länk jag hittade angående regionerna.

Ja kanske, men jag tror det är mer en tillfällighet.
Citera
2014-02-08, 15:51
Medlem
Golachabs avatar
FN har inte all makt på jorden, eller ens summan av den då alla nationer inte är med. De har ju knappt något alls att säga till om. USA ensamt kör ju över FN stup i ett och demonstrerar verklig makt.
Senast redigerad av Golachab 2014-02-08 kl. 15:53.
Citera
2014-02-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
FN har inte all makt på jorden, eller ens summan av den då alla nationer inte är med. De har ju knappt något alls att säga till om. USA ensamt kör ju över FN stup i ett och demonstrerar verklig makt.

Det var lite av det jag frågade om inledningsvis, men det verkar ju nu som USA har tappat lite av makten, man har det inte ekonomiskt så bra så att man kan satsa på nya krig för att upprätthålla samma makt som man tidigare haft, och FN tycker jag verkar agera med mer kraft än någonsin när man t.ex. ställer Vatikanen mot väggen.

Visst, FN har inte all makt på jorden (har jag påstått det?), men FN symboliserar all makt på jorden, en världspolis/världsmyndighet som man menar att alla människor på jorden ska rätta sig efter.
Många människor så att säga tillber FN som den enda lösningen på världens problem, som ska skipa rättvisa nationer emellan. Att det sedan inte stämmer med verkligheten är en annan sak.

FN är den enda allomfattande lösningen som människor säger sig ha på jordens problem, och jag är säker på att FN:s tandlösa agerande kommer att förändras med tiden, FN kommer att skaffa sig mer makt för att förverkliga FN:s syfte. Det är även då som FN kommer i konflikt med den som rättmätigt borde ha makten över jorden, men som människor förkastar, alltså Guds kungarike, Guds lösning på problemen i världen, en verklig regering som kommer att ta makten över jorden så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in