Citat:
Ursprungligen postat av
Golachab
FN har inte all makt på jorden, eller ens summan av den då alla nationer inte är med. De har ju knappt något alls att säga till om. USA ensamt kör ju över FN stup i ett och demonstrerar verklig makt.
Det var lite av det jag frågade om inledningsvis, men det verkar ju nu som USA har tappat lite av makten, man har det inte ekonomiskt så bra så att man kan satsa på nya krig för att upprätthålla samma makt som man tidigare haft, och FN tycker jag verkar agera med mer kraft än någonsin när man t.ex. ställer Vatikanen mot väggen.
Visst, FN har inte all makt på jorden (har jag påstått det?), men FN
symboliserar all makt på jorden, en världspolis/världsmyndighet som man menar att alla människor på jorden ska rätta sig efter.
Många människor så att säga tillber FN som den enda lösningen på världens problem, som ska skipa rättvisa nationer emellan. Att det sedan inte stämmer med verkligheten är en annan sak.
FN är den enda allomfattande lösningen som människor säger sig ha på jordens problem, och jag är säker på att FN:s tandlösa agerande kommer att förändras med tiden, FN kommer att skaffa sig mer makt för att förverkliga FN:s syfte. Det är även då som FN kommer i konflikt med den som rättmätigt borde ha makten över jorden, men som människor förkastar, alltså Guds kungarike, Guds lösning på problemen i världen, en verklig regering som kommer att ta makten över jorden så småningom.