Citat:
Ursprungligen postat av
Daudodidi
Inte för att det ska spela någon roll, men magcancer, fatal familjär insomni, rabies, och diverse infektioner och sjukdomar från t.ex. AIDS är väl några exempel?
Det finns väl ändå en lång rad dödliga sjukdomar som inte direkt drabbar lungorna?
Men du kanske inte är nöjd förrän personen plågats fram till den grad att samtliga organ automatiskt upphör att fungera?
Rabies är extremt sällsynt och leder till koma och död relativt snabbt , de får full dos smärtstillande ,sövande doser läkemedel om någon drabbas. Cancerpatienter ges alla god palliativ vård för att leva tills de dör, inte tvärtom.
I fallet respirator kan man som i exemplet jag gav välja att avsluta sin behandling.
Det gäller även cancersjukdomar, diabetes , vilken sjukdom som helst.
Du kan välja att avsluta ditt liv , men inte begära att sjukvården ska ta livet av dig.
Att människor plågas till de dör, verkar vara ett mantra för dig som det inte spelar någon roll vad jag säger om, eller informerar dej om det.
Det stärker ännu mer min teori att människan inte är rädd för att dö i sig , utan vill avsluta sitt liv tidigare för att de inte vill ha ont och plågas. Om det undviks är det sällsynt att någon trots smärtlindring vill avsluta sitt liv.