Citat:
Ursprungligen postat av
Dinin
Gjorde det i mitten av december och tyckte allt va helt ok efter ca 2 veckor. Dock när jag skulle tillbaks till jobbet efter ca 3 märkte jag att ögonen snabbt blev ansträngda av kontorsbelysning och synen blev lite till och från, använde mycket tårersättning. Efter ytterliggare en vecka så gick även det över.
Så det tar lite tid, aningen längre än jag väntade mig men förbättringarna förblir märkbara. Enda som sitter kvar nu är halo effekter och visst dubbelsende när jag läser displayer i mörket. Dvs typ temperaturen som står på kylskåpet från 6 meter bort. Eller dom där busstiderna som visas högt upp med orangea bokstäver.
Dag 16
Kul att höra någon annan som är i samma sits, även om ditt resultat just nu låter bättre än mitt.
Tycker det jobbiga nu är att synen går upp och ner. Från kanonskarp till dimmig. Från dag till dag, ibland från timme till timme.
Kontorsjobbet drar ner synen rätt rejält. När jag kör hem på kvällen känns det som om jag skulle vilja ha ett par svagare glasögon för att verkligen få den fina skärpan, men när jag kör till jobbet på morgonen är det tipptopp.
Torrheten fortsätter. Framförallt på morgonen.
Uppdaterar igen efter min första kontroll slutet av februari.