Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
För det första så är det är väldigt svårt att utläsa vad du egentligen menar.Du borde korrekturläsa dina inlägg innan du skickar iväg dem.
Så till den ursprungliga frågan. Lisle avfärdar "makroevolutionen" med hjälp av två källor vars författare tror på en ung jord.
Eftersom fenomenet "makroevolution" enbart uppträder på långt större tidsskalor än 6000 år så kan man naturligtvis inte använda dessa kreationistiska källor till att göra ett sådant påstående! INGEN av dessa källor är med andra ord att lita på. Tycker du själv att det är troligt/lämpligt att Lisle bara "råkar" använda två kreationisters s.k bevis när dessa två antagligen bara utgör mindre än en promille av alla forskare inom området?
Det finns hur många exempel som helst på rena lögner och förvanskande av information i Lisles videos.
Ett exempel är t.ex att han påstår att ljuset skulle kunna färdas i olika hastigheter beroende på om det faller in mot jorden (oändlig hastighet in) eller är på väg ut. Detta för att förklara hur vi kan se stjärnor som befinner sig på större avstånd än 6000 ljusår,vilket är ett stort dilemma för en kreationistisk astronom som inte kan bortförklara universums enorma storlek.
Hans brilljanta svar: Varför skulle det inte kunna vara så?
Han minequotar även Einstein för att få honom att skenbart stödja sin tes. 2:an i E= mc2 står upplysningsvis INTE för den ena av två ljushastigheter! T.om en högstadieelev förstår direkt att något är fel med hans uttalande,men i den kreationistiska publiken är det talande tyst.
Exemplet är hämtat från runt en timme in i denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=hzzARVIYiwY
Lisle är nog en god människa som gör allt han kan för att rädda oss ateister från helvetets eldar.
Men,är lögner verkligen tillåtna enligt hans tro?

Då säger jag så här istället, varken Strauus eller dina referenser, är representanter jag skulle förstå om de stod och lade fram sina teorier, inte ens på en timme.. så har jag sagt att min IQ nivå tyvärr inte är så nära taket som din nivå.
Du hänvisar till heltidsforskare? Eller?
Hur menade du nu att jag skulle kunna bedöma godheten och avsikterna ur två främlingar? Vet du hur god valfri person ur ett fotoalbum på valfri person där, år 1945 var, om du får läsa en lös roman om hen? Elelr om du får en video om hen? Då greppar du alltså själva saken?
Jag föredrar att hålla mig lite substantiellt.. enbart det, så vet vi att vi inte förstår varandra. Mitt förra inlägg besvarades av dig genom att försöka finta, du anknöt inget vidare till vad jag faktiskt besvarade och nej, tänker inte backa. Så behöver vi inte kverulera.
Men ska visa dig lite enklare vilka grepp du tar :
Visst var väl Churchill god, eller han var dum? eftersom Moussolinii var dum? elelr hur fan var det nu igen?
Vems teori hll vetenskapliga nivån? För de böcker du hämntar ur, har väl i sin tur referenser? och just dem du har måste ju vara av något värde.... annars kan du ju bli bortgjord och det går ju inte. och så svarar du inte på neurosedynet i tron att det inte är en viktig sak, du försöker bädda in det på det vanliga manéret. i försöket att göra bort mig och prata om textbehandling, fint om du klarade av att hålla fokus - inte ens det lilla utan att din handel går igång. och ska du dessutom framhålla dig som att ens förmå vara i stånd att kunna läsa och hitta så många fel, ska du faktiskt ge dig in i det forum där dessa båda du refererar till har sina ämnen - vilka ämnen har de två?
googlat upp det tillräckligt snabbt utan att datorn crashar? annars kan du ju göra bort dig om du ine kan överträffa mig i beviset om att du liksom missade en hel del innanmäte som jag beskriver i mitt första svar till dig. det handlade inte specifikt om två personers åsikter om vad som händer i galax y under z omständigheter under tiden v för att gå i mål i ö. Det handlade om förankringarna, för ska man skjuta upp en farkost utanför galaxen, ska man väl kanske vara färdig med teknik matte och resten på universitetsnivå och om jag gissar även fortsätta för att ens komma in i Strauss domäner att förstå vad han ens "menar" , heter han Loll eller Xerxeseller Andersson, vilken mening har det för dig? större mening för dig än för mig?
om du vill kan jag röra ihop det ännu mer.. dock skiljer jag på kor och getter. så kan du fortsätta med gudskoderna.. intresserar mig inte särskilt, men respekterar om du sitter med jordens nobelkommité, då får jag ju hålla tummarna för att det är du som iaf kan komma att få skaka hand med dem du beundrar, på en dag när de förstås är på bra humör. Där det brister.. vetenskapen kan ha så fel att det behövs gjuten taktik lilla gumman vet du.
kram! och puss på lilla kinden, ta dig lite att äta och lär dig läsa. Finns stavningskontroller, som är ditt ansvar, finns typ 13 olika översättningsprogram så du kan inte skylla på mig och samtidigt få rätt längre bara för att den ene är snyggare än den andre, det är en smaksak när vetenskapsgullet faller, när den faller då faller den och då är det fallet - så håll dig själv gärna lite fokuserad.
Att falla mitt i kalkylerna är... vetenskapligt? jopp... det ska iaf bearbetas och då är det humören som måste synka där också.
Neurosedynet, dina konkreta svar LYSER med FRÅNVARON och oförmåpgan att t.o.m tolka på låg nivå. Grattis.
*medalj*