Är det någon som egentligen har lite insyn i produktionen?
Jag har funderat en hel del på hur mycket manus som egentligen används. Visst, mycket går att plocka fram med ledande frågor. Jag antar exempelvis att de frågor som Samir får är mycket för att framhäva hur korkad han är. Till Jeppe kan jag tänka mig att det är mycket "matcho-pepp" för att få honom bli än mer "alfahane" (läs osäker, uppblåst, adhd, narcissist).
Men spelet spelas så otroligt konstigt i den här omgången. Att produktionen styr är uppenbart, deltagarna "lär sig" att rösta ut de svagaste istället för de största hoten. I en normal PH-omgång hade Jeppe åkt betydligt tidigare. Samir och Anja hade aldrig fått stå ihop så länge heller.
Kan det vara så enkelt att deltagarna får manus varje dag, och lön för mödan? Visst, Aina ser uppriktigt shockad ut när Jeppe släpper kulan, men ganska fort sitter hon ändå och säger att det inte gör så mycket typ. Produktionen kan ju faktiskt deala med deltagarna för att skapa bättre tv. Typ "Jeppe, släng kulan i backen vid 200´så ger vi Aina 50' i smyg". Eller "ta ut deltagare X vid den här cermonin så ger vi dig Xkr oavsett om du vinner eller ej". För många gånger fattar ju deltagarna beslut som är helt värdelösa för deras egen skull. Ta Dorotha som räddar Fröihd, fast hon hade kunnat gå hem från huset med 50? Thobias hintar ju tom i studio paradise att han inte själv bestämde om Jeppe och oraklet?
Känns det rimligt att alla deltagarna säger till Jeppe att han är en "värdig vinnare" och sånt? Paows beslut att rösta på Jeppe är helt ologiskt. Och Fröihds och Joppes dyrkan av Jeppe är ju helt orimlig, med tanke på den korta tiden i huset. Eller?
För övrigt, att den där turken Salvan är helt frälst av Jeppe i studio paradise är så uppenbart. Har aldrig sett en programledare vara så oproffsig, och slicka så mycket röv. Typ "å jeppe, var min kompis, snälla snälla snälla"