2014-02-06, 23:46
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Säkerligen redan nämnt i tråden men deltagarna för PH15 verkar vara uttagna i alla fall.

http://i.imgur.com/KSjltYc.png

Herregud .. 13 pers. Alldeles för lite folk, sluta ta in folk om och om igen. Sluta ger fördelar till de som kommer in hela tiden.
Citera
2014-02-07, 00:02
Medlem
Maxteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Herregud .. 13 pers. Alldeles för lite folk, sluta ta in folk om och om igen. Sluta ger fördelar till de som kommer in hela tiden.

Haha, vilken tattarproduktion. Tre veckor, det blir alltså tre avsnitt i veckan igen. Dessutom får dom själva stå för delkostnader när dom åker ut och får vänta på att komma tillbaka. Jag antar att det även är plastmuggar som gäller på paradisets hotell.
Citera
2014-02-07, 00:13
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra

Jag tycker att bara 25år+ blir bättre (och det blir mer intriger. nu var det väl 2 par och inte mycket "otohet"...). Dessa som vart inne nu är ju inte vuxna. Beter sig som 15-åringar.grinar,mobbar,grinar,kan inte supa,kan inte prata (fuckingfuckingfucking) normalt.

+1 på detta, lite äldre folk bör tas in så det blir lite mer givande intriger. Knappt någon av årets deltagare hade ju mål i mun. Med undantag Jeppe och Fröhjd då.

Apråpå psykopater , kan de inte köra en säsong med Jepp + Dawkins
http://www.youtube.com/watch?v=JP1_c2bPoZo
= epic?
Citera
2014-02-07, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
+1 på detta, lite äldre folk bör tas in så det blir lite mer givande intriger. Knappt någon av årets deltagare hade ju mål i mun. Med undantag Jeppe och Fröhjd då.

Apråpå psykopater , kan de inte köra en säsong med Jepp + Dawkins
http://www.youtube.com/watch?v=JP1_c2bPoZo
= epic?

Vad är väl Jeppe i jämförelse med Dawkins? Fy fan, där snackar vi freak.
Citera
2014-02-07, 00:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Äh, som jag påpekat massor av gånger överskattar folk honom och hans förmåga att spela. Ingen annan deltagare fick i närheten av de fördelar han fick och produktionen krattade vägen för honom till finalen. Niklas var enligt mig en bättre spelare, tyvärr fick ju produktionen för sig att ställa till det för honom å det grövsta.

Fast Niklas åkte inte ut på något skit som vissa andra gjort innan, även i andra säsonger. Han blev utspelad enligt spelets regler, dvs i en parceremoni. Hans partner var uppenbarligen inte tillräckligt pålitlig och Tobias drog det längre strået eftersom Aina litade mer på honom och sen visste hon säkert om att han är mer omtyckt och därmed hade dragit in fler röster än Niklas i en eventuell final.

Håller dock med om att Niklas var en av de bättre spelarna. Jag anser att han var skickligast tillsammans med Jeppe, Tobias och Aina. Beror på var man lägger fokus. Alla hade styrkor och även svagheter.

Niklas: Taktiskt var väl hans främsta styrka eftersom han ofta hade koll på läget och tog genomtänkta beslut. Svaghet är svårt att säga, men kanske att han inte kunde ge intrycket av att vara helt pålitlig. Aina var ju aldrig riktigt bekväm med honom, vilket till slut blev hans fall i tävlingen. Han var tyvärr alldeles för ärlig mot henne. Hade han givet henne sitt ord hade hon säkert köpt det eftersom hon är så dumsnäll, men han ville spela "fair" och inte lova något när han inte hade bestämt sig.

Aina: Hennes styrka var väl i så fall att hon hade bra framförhållning inför parceremonierna. Hon hade sällan en stabil partner, men visste ungefär vad som behövde göras för att hänga kvar. Hennes svaghet var väl i så fall att hon var för naiv och lättmanipulerad vilket hon slutligen förlorade på när hon blev lurad av Jeppe.

Tobias: Hans styrka var helt klart att han var allierad med många. Trodde faktiskt att han skulle vinna i en final, men tydligen inte. I själva spelet gav det dock utdelning eftersom han faktiskt hade en plan B efter att hans partner åkte ut i semifinalveckan. Hans svaghet var väl om något att han inte var en riktig spelare. Det är inte typen som hugger i folk i ryggen eller lurar någon.

Jeppe: Hans styrka är två saker. Han kunde stänga av känslor vilket gjorde det enklare för honom att offra personer han spelade för att det skulle gynna honom själv och sen kunde han manipulera folk. Hans svaghet var att han var alldeles för öppen med det. Hade han mött någon annan i Aina i finalen så hade han själv kunnat bli blåst eftersom vem som helst förstår i det läget att allt han säger är ren bluff. Det var uppenbart att alla visste att han var en ful spelare efter det han gjorde mot Paow. Den optimala spelaren arbetar mer i det tysta så man inte blir ett uppenbart hot för andra. Nu snackade han för mycket om att "spela" och ville framhäva sig själv för mycket. Han gjorde nog rätt i att offra sin partner för hade Samir eller Tobias fått chansen att peta honom hade han åkt ut med huvudet före.
Citera
2014-02-07, 00:26
Medlem
Jotunheimrs avatar
Vad är det för uppblåst blattebrud som kör PH-studion? Fuck vad ful hon är.

gg jeppe, den enda värdiga vinnaren.
Citera
2014-02-07, 00:32
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ett väldans tjat om de där 450000 - så jag tar det igen:

4. Han ville inte bli förödmjukad

Skulle inte bli överraskad om den punkten väger tyngst. Med tanke på vilken vinnarskalle han är så finns det verkligen inget värre än att förlora. Tänk bara om han stått där och blivit girig och helt plötsligt släpper Aina kulan? Tänk vad förnedrande. Med tanke på vad han gjorde mot Paow för att nå finalen och verkligen vinna skulle det alltså inte vara värt ett skit om det sista gick snett. Aina skulle ta storkovan, de andra deltagarna "småvinster" och han går hem tomhänt. Den personen som lyft fram sig själv som bäst och verkligen gått över lik för att vinna spelet. Någon större mardröm finns inte. Fruktan av att till slut bli förloraren fanns absolut där.
Citera
2014-02-07, 01:03
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Fast Niklas åkte inte ut på något skit som vissa andra gjort innan, även i andra säsonger. Han blev utspelad enligt spelets regler, dvs i en parceremoni. Hans partner var uppenbarligen inte tillräckligt pålitlig och Tobias drog det längre strået eftersom Aina litade mer på honom och sen visste hon säkert om att han är mer omtyckt och därmed hade dragit in fler röster än Niklas i en eventuell final.

Håller dock med om att Niklas var en av de bättre spelarna. Jag anser att han var skickligast tillsammans med Jeppe, Tobias och Aina. Beror på var man lägger fokus. Alla hade styrkor och även svagheter.
Absolut och tyvärr har han sig själv att skylla där då han betedde sig lurigt och inte speciellt förtroendeingivande mot Aina så pass nära viktiga ceremonier och finalen. Sen kan man bara spekulera i om Jeppes närvaro på hotellet påverkade honom att agera si eller så och möjligtvis irrationellt.

En intressant tanke jag funderade på var om Aina hade valt Niklas istället, hur hade det spelat ut sig då? Såklart hade Jeppe fortfarande spelat ut Paow, men vilket av paren hade han splittrat då och hade han fortfarande lyckats att gå till final?
Citera
2014-02-07, 01:06
Medlem
Citat:
Absolut och tyvärr har han sig själv att skylla där då han betedde sig lurigt och inte speciellt förtroendeingivande mot Aina så pass nära viktiga ceremonier och finalen. Sen kan man bara spekulera i om Jeppes närvaro på hotellet påverkade honom att agera si eller så och möjligtvis irrationellt.

En intressant tanke jag funderade på var om Aina hade valt Niklas istället, hur hade det spelat ut sig då? Såklart hade Jeppe fortfarande spelat ut Paow, men vilket av paren hade han splittrat då och hade han fortfarande lyckats att gå till final?

Intressant frågeställning. I det läget kan jag faktiskt tänka mig att han såg Anja och Samir som ett större hot i en potentiell final, å andra sidan så hade han haft enklare att övertala Aina att inte släppa kulan än Anja. Han blev ju klar för final när han valde bort Paow, så det hade han blivit oavsett.
Citera
2014-02-07, 01:32
Medlem
B´stards avatar
Sitter å tittar på norska nu, där trumfas Jeppes "svek", en tjej som t.o.m har förlovat sig med sin "partner" under seriens gång skickar ut sin partner! Hon var f.ö än bitchigare än Emelie, hon sätter igång från första avsnittet och ska bestämma precis allt och kallar folk det ena än det andra.
Citera
2014-02-07, 01:49
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:

Exakt. Hade han kört på lika iskallt som Jeppe hade han ju varit mer övertygande gentemot Aina, troligtvis fått mer förtroende och därmed haft kontroll på läget. Men Niklas var i grund och botten väldigt snäll och ville spela med öppna kort. Skulle han behövt offra Aina ville han förmodligen inte sticka kniven i ryggen på henne, vilket han gjort om han givit henne sitt ord.

Intressant tanke. Jeppe sa ju att han inte ansåg Niklas vara ett stort hot, men tror ändå han valt bort honom eftersom han hellre tar Aina före Anja. Därefter hade Niklas fått välja tillbaka en tjej och hade säkert varit snäll och tagit AK. Hade Samir fått välja en tjej tror jag han hade tagit Paulina.

Angående att välja Paulina så hade det var jävligt intressant om Tobias valt henne. Nu var han ju så sjukt otaktisk och tog tillbaka Mia bara för att de stått med varandra innan, vilket är löjligt. Tyvärr var det en principsak för Tobias och han lät känslorna styra valet. Jag tror dessutom att Mia inte var särskilt enormt omtyckt där inne heller. Tobias och Paulina har väl ändå stått på god fot med varandra och tror ni inte de hade dragit in många röster tillsammans? Paow hade säkert fått många sympatiröster eftersom hon blev sviken av Jeppe. Det hade alltså skapat en möjlighet för de andra att skipa rättvisa genom att låta Paow slå Jeppe i finalen. Som sagt, se mitt tidigare inlägg. Tobias var ingen riktig spelare, så det får mig att tveka lite om han verkligen var en värdig vinnare. Vad tror ni andra? Hade Paulina och Tobias vunnit tillsammans? Spekulera!
Senast redigerad av Ferry31 2014-02-07 kl. 01:52.
Citera
2014-02-07, 02:17
Bannlyst
jaha, nu har jag sett på studio paradise och måste säga att jag kommer sakna några karaktärer där inne.
jeppe, niklas, samir och anja.

dock måste jag fråga va fan anja har gjort med läpparna? hon som va så naturligt fin och välformad, förstörde totalt hennes utseende.
ser ut som en blåst bimbo nu.

hoppas vi ser lite mer av dessa personer i framtiden.
tack för mig i denna tråden.
over and out.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in