2014-02-06, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Men varför är det så viktigt för dig att försvara Jeppe?

Jag har inte 'läst dig'. Men att du försvarar hans beteende, för att han gjorde bra TV. Och att du tror att man kan simulera ett beteende som Jeppe hade en sådan lång tid, gör dig mycket blåögd.

Om du tar Samir, så vägrade han styras av Jeppes vädjan att älska honom. Därför att Samir, kan verka dum i mycket. Men han insåg mycket snabbt att Jeppe försöker vara en 'Alfa-hane'. Och när en person vill/och vill uppfattas som en alfa hane, säger det mycket om personen.

Du kan inte låtsas vara en alfa-hane. Alfa-hane är ett manipulativt beteende, som bara vissa personer kan bemästra, om man kan uttrycka det så.

Det krävs nog en viss människa som ens kommer på att anmäla sig. Ingen Jeppe = inget PH. Så är det ju. Sen att du påstår att han är en psykopat, fine, det för stå för dig. Men det blir ganska svårt att ta dig på allvar.

Citat:
Därför att Samir, kan verka dum i mycket. Men han insåg mycket snabbt att Jeppe försöker vara en 'Alfa-hane'
Hehe, tror du på den själv? Vad tog det? 9,5 vecka? Diggar Samir dock.

Sen hittar du på saker, men jag frågar igen, vem har han krupit till korset inför? U TELL ME. Now.
Citera
2014-02-06, 20:33
Medlem
BrorGertruds avatar
Säkerligen redan nämnt i tråden men deltagarna för PH15 verkar vara uttagna i alla fall.

http://i.imgur.com/KSjltYc.png
Citera
2014-02-06, 20:34
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Amen!

Han gick ju dock över känslomässiga "lik" där inne med lätthet, tror med fel influenser i tidig ålder hade han nog kunnat bli psykopat ala´ Patrick Bateman från American Psycho.
Citera
2014-02-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Säkerligen redan nämnt i tråden men deltagarna för PH15 verkar vara uttagna i alla fall.

Om det där stämmer, vilket jag är högst tveksam till, så har inte produktionen lärt sig ett dugg.

För det första, varför ska dom spela in det under sommaren 2014, för att sedan sända programmet hösten 2015? Känns extremt konstigt. Och 3 veckor? Det var ju lite mer än 4 veckor i år, och det tyckte vi var kort, så exakt vad ska någon kunna uppnå där på 3 veckor? Fyfan.
Citera
2014-02-06, 20:38
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud

Spelas in i sommar men visas nästa höst... Hur mycket lär inte läcka ut under den tiden?
Citera
2014-02-06, 20:38
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beewolf
Jag är inte utbildad i ämnet och har extremt lite kunskap om det, men jag tycker inte att Jeppes beteende är normalt, oavsett om det är ett spel eller en dokusåpa. Jag tycker det verkar väldigt, väldigt svårt att fullständigt stänga av alla känslor så pass länge i en sån utsatt situation. Jag tror att personlighetsdrag ändrar sig lite när man är där inne, men i runda svängar är man ändå sig själv. Och om Jeppe ens är lite lik den han verkar vara så är han ju uppenbarligen lite rubbad. Och JA, jag förstår att man måste vara si och så rubbad för att ens vara med i PH, men du/ni förstår vad jag menar, han är extra rubbad.
Bara för att man inte visar en sorts känslor, exempelvis sympati för andra, betyder inte det att man stängt av alla känslor. Det finns gott om andra sorters känslor.
Citera
2014-02-06, 20:40
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Det krävs nog en viss människa som ens kommer på att anmäla sig. Ingen Jeppe = inget PH. Så är det ju. Sen att du påstår att han är en psykopat, fine, det för stå för dig. Men det blir ganska svårt att ta dig på allvar.

Hehe, tror du på den själv? Vad tog det? 9,5 vecka? Diggar Samir dock.

Sen hittar du på saker, men jag frågar igen, vem har han krupit till korset inför? U TELL ME. Now.

Hur ska jag veta vem Jeppe har krupit till korset inför? Jag känner inte Jeppe.
Men varje gång han försöker intala alla att det är spel, försöker han vinna tillbaka allas förtroende.
För varför vill han inte att det ska vara hans personlighets som spelglas i TV?
Varför säger han inte; Det var min grymma personlighet som ledde mig till segern.

Får jag fråga; Om du hade sett detta beteende utanför Paradise Hotel, hade du kallat den personen psykopat då?
Citera
2014-02-06, 20:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Bara för att man inte visar en sorts känslor, exempelvis sympati för andra, betyder inte det att man stängt av alla känslor. Det finns gott om andra sorters känslor.

Att ha psykopatiska perosnlightsdrag betyder inte att man inte har några känslor alls. Det betyder att andras känslor inte spelar någon roll, psykopaten kan nämligen inte känna vad andra känner, dvs har ingen empati.
Citera
2014-02-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic

Jag såg inte så mycket känslor från Jeppe under säsongen. Möjligtvis ilska. Men det får stå för mig, jag tror inte att du kommer övertala mig att ändra åsikt och jag tror inte att jag kommer övertala dig heller.
Citera
2014-02-06, 20:42
Medlem
Vuxenkos avatar
Visst ser Magdalena ut att vara gravid på bilden från igår?

http://cdn03.nyheter24.se/ab722f380102020000/2014/02/06/924127/ste_finalfest_pa_11037190%20(1).jpg
Citera
2014-02-06, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Hur ska jag veta vem Jeppe har krupit till korset inför? Jag känner inte Jeppe.
Men varje gång han försöker intala alla att det är spel, försöker han vinna tillbaka allas förtroende.
För varför vill han inte att det ska vara hans personlighets som spelglas i TV?
Varför säger han inte; Det var min grymma personlighet som ledde mig till segern.

Får jag fråga; Om du hade sett detta beteende utanför Paradise Hotel, hade du kallat den personen psykopat då?

Jag försöker bara se skillnad på klippta realityshower och verkligheten. Det sista orkar jag inte ens svara på.
Citera
2014-02-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Visst ser Magdalena ut att vara gravid på bilden från igår?

http://cdn03.nyheter24.se/ab722f380102020000/2014/02/06/924127/ste_finalfest_pa_11037190%20(1).jpg

Magdalena är mullig om man tittar på PH standard.

Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Jag försöker bara se skillnad på klippta realityshower och verkligheten. Det sista orkar jag inte ens svara på.

Så du tror att man kan ändra sin personlighet så mycket, så enkelt, bara för att det är ett spel? Säger inte emot, håller bara inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in