Citat:
Ursprungligen postat av
liviinloud
Tja!
Har lite funderingar ang. en grej. Har som yngre varit en jättetalang inom en sport, som jag av privata själ helt kastade bort. Ångesten att jag slutade är verkligen smärtsam när jag vet att jag hade kunnat komma långt om jag hade fortsatt. Har varit borta 3 år..
Sporten vi pratar om är en sport som kräver snabbhet/explosivitet, rörlighet, och kondition.
Jag vill verkligen göra en ny satsning tills nästa vinter. Så jag tänker redan nu lägga upp ett schema där jag kommer satsa på mycket kondition och spänst. Mycket ben på gymmet.
Väger i dagsläget 106kg, vill komma ner till under 100 tills nästa vinter. Och då deffad med snabbhet och explosivitet samt rörlighet.
Vilka prepp är att rekomendera för mina ändamål?
Skulle en testo/eq kur vara något kanske? Kan tänka mig att köra 2 kurer tills dess. Hur skulle ni rekomendera dessa kurer?
Kommer lägga ner oerhört mycket tid för att uppnå mina mål, och jag vet att preppen inte kommer göra jobbet åt mig, utan att jag kommer få slita i vilket fall. Men jag vill komma till en formtopp till nästa vinter så tanken är bara att aas kommer agera som en hjälpande hand på vägen dit.
All hjälp uppskattas enormt!!
Mvh
Inför deffen spelar det ingen roll vilka prepp du kör egentligen, då du kan deffa på precis vilket prepp som helst. Däremot är EQ en bra idé att lägga in för att smörja maskineriet då explosivitet kan vara rätt påfrestande för kroppen i andra rörelser än att köra en vikt rakt upp. Saken är att du inte kommer kunna bli överdrivet snabb på 100kg, samma sak med rörlighet och kondition, jämfört med om du tappade några kilon. Så du bör kanske inte prioritera att bygga utan snarare gå ner i vikt, om ett måste på bekostnad av lite muskelmassa. Så att köra dbol, tren, testo och EQ skulle jag exempelvis skippa. Om något det du föreslog, med en testobas med EQ till.
Detta förutsätter givetvis att du är i hyfsat bra form på 106kg och inte med 30% BF.