2014-02-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Eller så kastade han kulan för att är det betydligt säkrare än att släppa den? Det hade räckt för Aina att se någon lite handrörelse hos Jeppe och hon själv hade istället kunnat kasta den i marken.

Löjligt med anklagelserna om att Jeppe skulle vara psykopat. Det är, som sagt, inte en tävling du går in i för att träffa människor, umgås lite, ge varandra en kram och sedan lämna hotellet. Det är ett spel, likt alla andra spel. Du är en spelpjäs, och din uppgift är att vinna. Att gå över lik för att vinna ser jag absolut inget fel med. Den som inte gör det är dum. Jag hade gjort exakt samma sak själv, men hade nog hållit mig lite mer kylig och väntat in iallafall 400 000 kronor.

Löjlig bortförklaring. Inte alla människor har en "stäng av alla känslor nu och håll dom borta i 30 dagar" knapp. Jag tror extremt få människor har en sådan knapp. Att Jeppes beteende skulle vara normalt, ens på hotellet och i spelet, kan ju inte någon seriöst tycka.
Citera
2014-02-06, 19:56
Bannlyst
Grejen är att alla hatar alla efter PH, det vet vi redan. Man använder bara Aina som sköld för att spy över Jeppe.

Om nu alla var så jävla sjysta, förutom Jeppe, varför skänkte ingen sina pengar till dig Aina? Du som förtjänade vinsten så mycket.
Citera
2014-02-06, 19:57
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Va? Har vi sett samma serie? Paradise hotel?

Jag tycker Jeppe har suttit ganska bakåtlutad (speciellt i green-room) tagit det för vad det är, ett spel. Hur gör det honom till en psykopat? Han blev sur över att Niklas skickade ut honom, folk tycker det är märkligt. Ni är märkliga.

Vart? Med vem?

Absolut, ett spel. Men man kan inte simulera en sådan attityd som Jeppe hade, helt känslolös.
Han försöker vinna tillbaka sitt förtroende varje gång han säger att det var ett spel.

Jag tror du är en person som lätt hade kunna bli manipulerad av en psykopat, lik Joppe har blivit.
Joppe verkar vara hans bihang.

----

Om man tror att ens dåliga handlingar skall förlåtas efter 'spelet' är man mycket naiv. Jeppe visste att hans handlingar aldrig skulle förlåtas efter spelet. Men samtidigt så brydde han sig inte om det.

Nu kan det låta lite motsägelsefullt att jag säger att han försöker vinna tillbaka förtroendet, samtidigt som han inte bryr sig. Men en psykopat vill ha det han inte kan få. Det vill säga, tillbaka sin respekt.
Senast redigerad av tlcswe 2014-02-06 kl. 20:01.
Citera
2014-02-06, 20:00
Medlem
tuffkatts avatar
Såg att norska Paradise Hotel drar igång snart - Är någon som vet om det är bättre än svenska? Jag har för mig att någon skrev att senaste norska säsongen var grym, eller om det var den danska?
Citera
2014-02-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Absolut, ett spel. Men man kan inte simulera en sådan attityd som Jeppe hade, helt känslolös.
Han försöker vinna tillbaka sitt förtroende varje gång han säger att det var ett spel.

Jag tror du är en person som lätt hade kunna bli manipulerad av en psykopat, lik Joppe.

----

Om man tror att ens dåliga handlingar skall förlåtas efter 'spelet' är man mycket naiv. Jeppe visste att hans handlingar aldrig skulle förlåtas efter spelet. Men samtidigt så brydde han sig inte om det.

Nu kan det låta lite motsägelsefullt att jag säger att han försöker vinna tillbaka förtroendet, samtidigt som han inte bryr sig. Men en psykopat vill ha det han inte kan få. Det vill säga, tillbaka sin respekt.

Tror du har helt rätt. Anledningen till att han gång på gång upprepar "det är ett spel" är inte för dom andra deltagarna eller för lyssnarna, utan för honom själv. Han försöker intala sig själv att allt han gör är normalt, men han vet själv att det inte är det, och det är därför han säger det gång på gång.
Citera
2014-02-06, 20:01
Bannlyst
Citat:

Jag tror du är en person som lätt hade kunna bli manipulerad av en psykopat, lik Joppe.

----

Ja, du ser. Du har redan läst mig, efter ett inlägg på internet. Jag ger upp, w.o.

Jag har förresten inte hört honom be någon om förlåtelse, men du verkar insatt. Vem har han krupit till korset inför? Det är ju nästan inga som vill umgås med varandra efter programmet.
Citera
2014-02-06, 20:03
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Såg att norska Paradise Hotel drar igång snart - Är någon som vet om det är bättre än svenska? Jag har för mig att någon skrev att senaste norska säsongen var grym, eller om det var den danska?
Det var danska, rekommenderar att du ser den om du inte gjort det.
Citera
2014-02-06, 20:14
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Ja, du ser. Du har redan läst mig, efter ett inlägg på internet. Jag ger upp, w.o.

Jag har förresten inte hört honom be någon om förlåtelse, men du verkar insatt. Vem har han krupit till korset inför? Det är ju nästan inga som vill umgås med varandra efter programmet.

Men varför är det så viktigt för dig att försvara Jeppe?

Jag har inte 'läst dig'. Men att du försvarar hans beteende, för att han gjorde bra TV. Och att du tror att man kan simulera ett beteende som Jeppe hade en sådan lång tid, gör dig mycket blåögd.

Om du tar Samir, så vägrade han styras av Jeppes vädjan att älska honom. Därför att Samir, kan verka dum i mycket. Men han insåg mycket snabbt att Jeppe försöker vara en 'Alfa-hane'. Och när en person vill/och vill uppfattas som en alfa hane, säger det mycket om personen.

Du kan inte låtsas vara en alfa-hane. Alfa-hane är ett manipulativt beteende, som bara vissa personer kan bemästra, om man kan uttrycka det så.
Senast redigerad av tlcswe 2014-02-06 kl. 20:17.
Citera
2014-02-06, 20:21
Medlem
Holisistics avatar
Citat:

Jag tror du är en person som lätt hade kunna bli manipulerad av en psykopat, lik Joppe har blivit.
Joppe verkar vara hans bihang.

----

Ni som talar om psykopat hit och dit får det att låta som att Jeppe mördat människor eller dylikt, i vilket fall hans avsaknad av sympati hade varit anmärkningsvärd.

Nu handlar det om en jävla dokusåpa som går ut på att man ska skicka ut människor, bilda pakter, lura folk mm. för att rädda sitt eget skinn. Att man skulle vara psykopat bara för att man inte är blödig i en sådan situation är ju bara trams. Lägg ner.
Citera
2014-02-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ni som talar om psykopat hit och dit får det att låta som att Jeppe mördat människor eller dylikt, i vilket fall hans avsaknad av sympati hade varit anmärkningsvärd.

Nu handlar det om en jävla dokusåpa som går ut på att man ska skicka ut människor, bilda pakter, lura folk mm. för att rädda sitt eget skinn. Att man skulle vara psykopat bara för att man inte är blödig i en sådan situation är ju bara trams. Lägg ner.

Jag är inte utbildad i ämnet och har extremt lite kunskap om det, men jag tycker inte att Jeppes beteende är normalt, oavsett om det är ett spel eller en dokusåpa. Jag tycker det verkar väldigt, väldigt svårt att fullständigt stänga av alla känslor så pass länge i en sån utsatt situation. Jag tror att personlighetsdrag ändrar sig lite när man är där inne, men i runda svängar är man ändå sig själv. Och om Jeppe ens är lite lik den han verkar vara så är han ju uppenbarligen lite rubbad. Och JA, jag förstår att man måste vara si och så rubbad för att ens vara med i PH, men du/ni förstår vad jag menar, han är extra rubbad.
Citera
2014-02-06, 20:28
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic

Amen!
Citera
2014-02-06, 20:29
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tilläggas kan även att psykopater är överrepresenterade bland höga chefspositioner. Det återstår att se huruvida Jeppe kommer gå den vägen.

Men tilläggas bör också att han är en manipulativ psykopat med en väldigt vältränad kropp, tänk på att jag skrev vältränad detta gör honom till en väldigt självsäker människa i denna utseende fixerade tid/värld så han kan säkert klättra högt inom näringskedjan dom närmsta 20 åren, men han nog lika lätt knarka bort allt pga fest världen han hamnat i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in