2014-02-06, 18:55
Medlem
Kryptonitens avatar
Har inte kollat på Paradise Hotel men ska börja kolla avsnitt efter avsnitt men kan säga redan nu att Jesper ser ut att vara en väldigt cool, smart och strategisk.
Citera
2014-02-06, 19:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Många kallar Jeppe för psykopat men förstår alla att han faktiskt verkligen, på riktigt, lider av den personlighetsstörningen?

En psykopat:

* Kan inte känna ånger, utan skryter hellre om sina gärningar
* Uppfattas som ond och elak
* Ger ofta uttryck för sin egen förträfflighet
* Är bra på att simulera känslor för att manipulera andra och på så vis nå bestämda personliga mål.
* Är äventyrssökande
* Kan inte förstå skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek.
* Beter sig ansvarslöst

och

* Får lätt svagare personligheter att följa honom, vilket förklarar fanbasen på flashback.

Tilläggas kan även att psykopater är överrepresenterade bland höga chefspositioner. Det återstår att se huruvida Jeppe kommer gå den vägen.
Citera
2014-02-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Beewolf var det inte du som var så bombsäker på att Jeppe och Aina inte kunde vinna?

Angående frågan: Jeppe hade väl blivit eld och lågor och försökt framställa sig själv som lurad, känns som hans stil. Även om han eventuellt hade backat senare och sagt att han förstått henne, "spela spelet" osv.

Haha tyst nu! Jag antog väl bara att Emelie skulle lyckas hålla sig själv kvar, vilken borde varit enkelt, och att Paow inte skulle vara så retarderad.
Citera
2014-02-06, 19:04
Medlem
tlcswes avatar
Om bara Jeppe hade hållt i kulan hela vägen och delat pengarna med Aina, så hade hade fått 250k och gått ut med hedern i behåll. Då hade de övriga deltagarna inte tyckt att han är det svinet som de tycker idag.

Men psykopat som Jeppe är, ser han mer prestige i att gå mot strömmen och göra tvärtemot alla, precis som en psykopat gör. För han har grovt psykopatiska drag. Att Jeppe valde att spela med godtrogna Aina, gör bara saken än tydligare.

Dessutom tror jag att Aina fick 100-200k av produktionen, för produktionen kunde inte stå emot Ainas godtrogna hjärta. Jag gissar egentligen bara, men till 95% tror jag hon fick någon slags ersättning.
Citera
2014-02-06, 19:08
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Många kallar Jeppe för psykopat men förstår alla att han faktiskt verkligen, på riktigt, lider av den personlighetsstörningen?

En psykopat:

* Kan inte känna ånger, utan skryter hellre om sina gärningar
* Uppfattas som ond och elak
* Ger ofta uttryck för sin egen förträfflighet
* Är bra på att simulera känslor för att manipulera andra och på så vis nå bestämda personliga mål.
* Är äventyrssökande
* Kan inte förstå skillnaden mellan sexuell attraktion och äkta kärlek.
* Beter sig ansvarslöst

och

* Får lätt svagare personligheter att följa honom, vilket förklarar fanbasen på flashback.
Tror rätt många människor kan skriva under på dessa punkter. I alla fall när det handlar om att blåsa människor i paradise hotel...
Citera
2014-02-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Försöker bara hjälpa dig, du behöver inte vara dryg bara för att jag inte kan läsa dina tankar.

Vad exakt hjälpte du mig med? Du kommenterade att den skjortan inte va något specielt.

Jag undrar fortfarande vart jag kan hitta den där skjortan??
Citera
2014-02-06, 19:17
Medlem
LordRymds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMatt123
Vad exakt hjälpte du mig med? Du kommenterade att den skjortan inte va något specielt.

Hur ska vi kunna veta var man kan köpa den?
Det syntes inget tydligt märke samt att den såg ut som en helt vanlig blårandig skjorta.
Citera
2014-02-06, 19:22
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Om bara Jeppe hade hållt i kulan hela vägen och delat pengarna med Aina, så hade hade fått 250k och gått ut med hedern i behåll. Då hade de övriga deltagarna inte tyckt att han är det svinet som de tycker idag.

Men Jeppe ville ju inte riskera att inte vinna några pengar alls, han hade trots allt sagt att han bara var där för att vinna och spela spelet såom Aina hade varit åtminstone lite smart så hade hon själv slängt kulan vid 200k. Men så var inte fallet
Citera
2014-02-06, 19:25
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMatt123

Jag upplyste dig om att en liknande skjorta lätt kan hittas på exempelvis NK.

Att du sedan letade efter exakt den skjortan och ingen annan kan inte jag veta.
Citera
2014-02-06, 19:34
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Men Jeppe ville ju inte riskera att inte vinna några pengar alls, han hade trots allt sagt att han bara var där för att vinna och spela spelet såom Aina hade varit åtminstone lite smart så hade hon själv slängt kulan vid 200k. Men så var inte fallet

Han slängde kulan för att om han inte hade gjort det, hade han inte levt upp till sin alfa-hane-attityd.
En psykopat vet själv inte om att han är psykopat. Jeppe försöker nu vinna tillbaka sitt förtroende. Men om han inte hade kastat kulan där, hade han haft lättare att göra detta.

En person som jeppe är extremt impulsiv och tänker i princip aldrig; Vad händer om jag gör detta?
Senast redigerad av tlcswe 2014-02-06 kl. 19:38.
Citera
2014-02-06, 19:44
Bannlyst
Citat:
Han slängde kulan för att om han inte hade gjort det, hade han inte levt upp till sin alfa-hane-attityd.
En psykopat vet själv inte om att han är psykopat. Jeppe försöker nu vinna tillbaka sitt förtroende. Men om han inte hade kastat kulan där, hade han haft lättare att göra detta.

En person som jeppe är extremt impulsiv och tänker i princip aldrig; Vad händer om jag gör detta?

Va? Har vi sett samma serie? Paradise hotel?

Jag tycker Jeppe har suttit ganska bakåtlutad (speciellt i green-room) tagit det för vad det är, ett spel. Hur gör det honom till en psykopat? Han blev sur över att Niklas skickade ut honom, folk tycker det är märkligt. Ni är märkliga.

Citat:
Jeppe försöker nu vinna tillbaka sitt förtroende

Vart? Med vem?
Citera
2014-02-06, 19:49
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:

Eller så kastade han kulan för att är det betydligt säkrare än att släppa den? Det hade räckt för Aina att se någon lite handrörelse hos Jeppe och hon själv hade istället kunnat kasta den i marken.

Löjligt med anklagelserna om att Jeppe skulle vara psykopat. Det är, som sagt, inte en tävling du går in i för att träffa människor, umgås lite, ge varandra en kram och sedan lämna hotellet. Det är ett spel, likt alla andra spel. Du är en spelpjäs, och din uppgift är att vinna. Att gå över lik för att vinna ser jag absolut inget fel med. Den som inte gör det är dum. Jag hade gjort exakt samma sak själv, men hade nog hållit mig lite mer kylig och väntat in iallafall 400 000 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in