2014-02-06, 16:47
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här inlägget från april förra året kan vara värt att lyfta fram igen.
FS sitter alltså och ser ett avsnitt ur en kriminalserie där en person kommer att HITTAS DÖD
I EN SKOG. Den sista kvällen i Marinas liv. Några timmar senare är hon död, mördad.

Kan det här möjligen ha "inspirerat" "vår man" mån tro?
Redan i tankar på att döda kvinnan i huset han bodde hos så kan han här möjligen tänkas få
vissa idéer om hur han sedan ska agera med kroppen?
Det är så onödigt att dra upp gammalt vederlagt skit. Eftersom FS räknar upp programmen från dansk TV3 i rätt ordning är det sannolikt detta avsnitt han såg:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citat:
21:00 Bones

Amerikansk krimiserie fra 2009. Avsnitt 21. Den seriemorder, som teamet fangede i sidste sæson, er nu ankommet og teamet må gøre alt, hvad de kan for at få nok beviser til at få ham dømt. I rollerna: David Boreanaz, Emily Deschanel, John Francis Daley, Tamara Taylor.
Senast redigerad av maskroos 2014-02-06 kl. 16:50.
Citera
2014-02-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Det är så onödigt att dra upp gammalt vederlagt skit. Eftersom FS räknar upp programmen från dansk TV3 i rätt ordning är det sannolikt detta avsnitt han såg:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Ja det är ju inget man kan ha memorerat från dansk tevetablå inte. Det går ju inte.
Citera
2014-02-06, 18:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ja det är ju inget man kan ha memorerat från dansk tevetablå inte. Det går ju inte.

Då kanske inte inspirationen var Bones...Vad kan då ha inspirerat Fredde att mörda Marina? eller är det bara så enkelt att han som andra psykopater "utvecklas"? Från att plåga och döda djur och sedan övergår de till människa...och sen människor.
Citera
2014-02-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Då kanske inte inspirationen var Bones...Vad kan då ha inspirerat Fredde att mörda Marina? eller är det bara så enkelt att han som andra psykopater "utvecklas"? Från att plåga och döda djur och sedan övergår de till människa...och sen människor.

Jag tror att han ett längre tag hade känt sig i underläge. Hon hade någon slags ekonomi, ett hus som hon nyss fått, familj som brydde sig och som hon brydde sig om, hon hade jobb, hobby, vänner och intresserade män att ta kontakt med om hon bara ville.

Och jag kan därför förstå att man kan älska FS för att han inte har något. När man älskar en sån människa som inte har något annat alls, ingenting så kan man ju inbilla sig att man har stor betydelse för honom. Vilket förmodligen inte alls stämmer eftersom andra inte har någon betydelse alls i hans liv.

Varför det gick över gränsen just då är nog bara en fråga om att han till slut kände sig så ynklig i jämförelse och att MJ ville gå vidare med sitt liv att det inte var frågan om utan när.
Senast redigerad av granved 2014-02-06 kl. 18:15.
Citera
2014-02-06, 19:13
Medlem
FN-SOLDATENs avatar

Citat:

mmh vad har han gnällt för?? sätt dig i häktet i 5 månader du oxå då, så får vi se hur glad du är sen...

Som jag skrivit i alla inlägg: Jag tror inte att FS kommer att fällas av tingsrätten, utesluter att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten...om inte nya bevis tillkommer...
MEN FS är utan "tvekan" skyldig till mordet!!!!! Han klarar sig från ett långt fängelsestraff och får betalt för att han mördade Marina...Rättvisan är blind...
__________________________________________________ ______________________________

Så nu kommer han sitta inne minst 120 månader för hans mord på Marina.....nu är det slut på hans sötebrödsdagar med all rätt....festen är över för FS...nu ska han sona sitt brott mot Marina och hennes familj
Citera
2014-02-06, 19:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
fs kan absolut fått ideér och blivit inspirerad av dessa tv-serier. Vi har ju sett hur Quarell tar fasta på tv-serier i den genren och ser det som fakta och verklighet. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Att detta kallblodiga mord är planerat är jag ganska säker på. Hade det varit ett "spontant" mord hade han inte haft turen att klara sej så länge som han trots allt gjorde.

Bara det faktum att ta ut Marinas kropp så fort från sovrummet och huset säger mycket. Man måste dessutom vara helt befriad från känslor när man kan bära ut en död kropp, hans fd. kärlek, tjejen han älskat (påstår han). En normal människa skulle aldrig klara av det känslomässigt.

Dock vet vi alla att fs inte är normal, inte har normala känslor utan är mycket känslokall. Dock spelar han spel för de som försörjer han för stunden. För vi vet ju alla att han bara har vänner för stunden, så länge dessa står ut. När "vänskapen" är slut vill dom inte veta av han, fs, parasiten.

Jag kan inte se något som tyder på planering här. Stor blodfläck, kroppen liggandes relativt öppet osv. Det handlar alltså inte om en skicklig gärningsman utan om klantig polis.

Om jag hade varit advokat så hade jag överklagat och gått hårt på om SMS-beviset verkligen är tillförlitligt. Det är inte omöjligt, som jag ser det, att HD tar upp fallet eftersom det kan finnas oklarheter i bevisvärdering och om den tilltalades "förklaringsbörda".
Citera
2014-02-06, 19:50
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag kan inte se något som tyder på planering här. Stor blodfläck, kroppen liggandes relativt öppet osv. Det handlar alltså inte om en skicklig gärningsman utan om klantig polis.

Om jag hade varit advokat så hade jag överklagat och gått hårt på om SMS-beviset verkligen är tillförlitligt. Det är inte omöjligt, som jag ser det, att HD tar upp fallet eftersom det kan finnas oklarheter i bevisvärdering och om den tilltalades "förklaringsbörda".

Jo jag har förstått att du tror att fs är oskyldig. Dock kan jag meddela dej att du har helt fel, fs är den som mördat Marina Johansson. Fs är en riktigt obehaglig typ på alla sätt, vilket hur många som helst, helt oberoende av varandra vittnat om, dock verkar det som du har missat detta.

Rätt mördare sitter där han ska sitta och för många år framöver, det är en stor glädje för oss alla, ja förutom vissa tvivlare, men sådana finns det bara några enstaka av, tack och lov. Killergroupies finns det alltid, det kan vi inte komma ifrån, tragiska fall. Dessa killergroupies är otroligt lättmanipulerade, denna gången av mördaren fs.

Bäst av allt, Marina fick sista ordet, Marinas familj och anhöriga fick upprättelse och behöver inte vara rädda längre, för han som dödat deras kära Marina sitter inlåst nu och kan inte skada nån på många år framöver.

Edit:

HD kommer inte att ta upp fallet, det finns inga oklarheter eller annat som du tycks tro, det är solklart vem som är mördaren.
Senast redigerad av Finlisa 2014-02-06 kl. 20:05.
Citera
2014-02-06, 20:05
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Det är helt uteslutet att HD kommer att ta upp en överklagan från MH, även om FS kräver det..
Du kan kanske undra varför MH inte gjorde detta under denna rättegången....
Det är slut på bortförklarningarna utan någon substans eller värde alls för utredningen, för det finns bara en trolig gm...
Man måste inte ha bevis mot FS, när alla indicier pekar mot samma person och man utesluter andra då återstår det bara en person i utredningen....
En gm måste ha motiv o orsak för att mörda MJ...Marina mördades troligen när hon sov.
En gm måste ha anledning o tid för att gömma MJ i skogen...platsen är noggrant utvald..
Alla som kände MJ utesluter att hon skulle be FS hålla sig borta en natt inte en möjlighet att det är sant.
Det finns bara en trolig gm, allt annat är bara spekulationer från ej insatta personer..
Citera
2014-02-06, 20:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Det här innefattar en viss planering och det kommer man att anse också då man dömer Fredrik för mord.
Enligt åklagaren så handlar det om skyddslöshet, planering, griftefrid, närstående. Och åklagaren vill ha livstid och i andra hand 18 år. 2014 i juli ändrar Sverige lagstiftningen och fler kommer dömas till livstid.

Det här mordet kommer kosta Fredrik Svensson. Det blir ingen rabatt utan det kommer svida rejält.
Fantasier om att det inte är planerat osv är mer tyckande precis som att han va såååå oskyldig,.
Vi får se, men jag är ganska säker på att planering kommer att avhandlas i domslutet.

Dom va på platserna där uppe i Spekeröd och fyndplatsen måste gett dom en vink om hur förslagen han varit. Det förbannade aset.

Citat:

Fredrik räknade upp en hel del, men det stämmer ju inte och han ljuger så pass att HD ansåg det i sitt resningsbeslut. Det är illa kan jag tala om. OM du tror på honom vad han sett eller vad han säger är det din sak, men påstå inte att det är vederlagd skit. Det här är diskussion om ett av tiden vidrigaste mord, så du dikterar icke innehållet. Vi har fått dras med dessa lögnerna i 3 år i ämnet, och hur Fredrik säger och vad Fredrik menar. Det handlar om Marina och hur hon naken, skyddslös mördades i sin säng inte om vad Fredrik tycker eller tänker eller säger.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-06 kl. 20:19.
Citera
2014-02-06, 21:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag tror att han ett längre tag hade känt sig i underläge. Hon hade någon slags ekonomi, ett hus som hon nyss fått, familj som brydde sig och som hon brydde sig om, hon hade jobb, hobby, vänner och intresserade män att ta kontakt med om hon bara ville.

Och jag kan därför förstå att man kan älska FS för att han inte har något. När man älskar en sån människa som inte har något annat alls, ingenting så kan man ju inbilla sig att man har stor betydelse för honom. Vilket förmodligen inte alls stämmer eftersom andra inte har någon betydelse alls i hans liv.

Varför det gick över gränsen just då är nog bara en fråga om att han till slut kände sig så ynklig i jämförelse och att MJ ville gå vidare med sitt liv att det inte var frågan om utan när.
Du har helt rätt i din analys, hon hade allt - Fredrik hade INGET. Det klarade inte FS. Det är svårt att förstå varför alla inte kan inse det ?
Citera
2014-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Du har helt rätt i din analys, hon hade allt - Fredrik hade INGET. Det klarade inte FS. Det är svårt att förstå varför alla inte kan inse det ?

Det är svårt att förstå. Varför ser man inte en total loser när man ser en? Och man ska väl lägga till att det finns människor som har väldigt lite men ändå har värdighet och mänsklighet. Det verkar vara något som FS inte har heller. Usch vilket litet kräk!

Och någonstans i en sån här människa tror jag att de känner att det är något fel på dem också. Att de ser andra visa känslor för varandra måste vara riktigt jobbigt eftersom man själv saknar möjlighet till detta.

Så det kan ligga mycket i att M hade kontakt med sin familj, vänner och män och fick ut något av det och han får inte ut något av att vara med andra. Han kan ju inte känna några varma känslor för någon annan. Han är ju bara ett stort ego. Det kommer han ju ha gott om tid att fundera över kommande dagar och nätter.
Citera
2014-02-06, 21:51
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Det är svårt att förstå. Varför ser man inte en total loser när man ser en? Och man ska väl lägga till att det finns människor som har väldigt lite men ändå har värdighet och mänsklighet. Det verkar vara något som FS inte har heller. Usch vilket litet kräk!

Och någonstans i en sån här människa tror jag att de känner att det är något fel på dem också. Att de ser andra visa känslor för varandra måste vara riktigt jobbigt eftersom man själv saknar möjlighet till detta.

Så det kan ligga mycket i att M hade kontakt med sin familj, vänner och män och fick ut något av det och han får inte ut något av att vara med andra. Han kan ju inte känna några varma känslor för någon annan. Han är ju bara ett stort ego. Det kommer han ju ha gott om tid att fundera över kommande dagar och nätter.

källa på fetat, eller sitter du bara och hittar på nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in