2014-02-05, 22:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Självklart och det är ju uppenbart varför. Ingen ska springa till en som ska sinnesundersökas vind för våg utan kontrollerade former. Han är inte privilegierad att ha besök stup i kvarten., Sen ska man se till så inget cannabis kommer in bland annat eller annan dynga.
Anhöriga får ha kontakt om han vill, men pappan är ju inte närvarande och omgift, sen mamman då är han väl inte så glad åt. Syskonen håller sig nog undan. Så du får väl besöka han för allihop då kan jag tänka mig. Det kommer du säkert tröttna på. Att du inte fokuserar på dig själv istället han lär ju inte komma ut de närmsta 13 åren i alla fall. Jäkligt mycket resor och en massa besök lär det bli. Knullrummen är väl inte så kul antar jag.

Är det Rågården han sitter på eller? Finns bara två i Göteborg gamla RPK och det nya Rågården.
Det nya satt Hasselsjös mördare på då dom gjorde en RPU, så det bör väl vara där-

Fast sitter du i ämnet ska du antingen diskutera eller inte svara alls. Det är ju ett diskussionsforum.

Tror du att han hade väntat på dig i 13 år?

Som handlar om ett mord på MJ och inte om Maskroos och hennes framtidsplaner. Ge dig nu.
Citera
2014-02-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom lär inte besöka honom det har jag svårt att tänka mig. Jag pratade mer om Hinsenberg och rutinerna där för livstidsdömda. Det är alltså inga självklarheter med besök eller gök på en anstalt.
Så det regleras väl lite efter hur dom sköter sig också och han har väl ingen annan som kommer att besöka honom?

Det krävs säkert att man för sig som folk. Men även om han gör det lär det ju inte bli så mycket tid för träffar för honom med besökare utifrån.

Citat:
Besöksdagar är lördagar, söndagar och helgdagar (röda dagar).

Citat:
De intagna får ta emot besök av nära anhöriga, dock ej barn, på sitt bostadsrum efter skriftlig ansökan, medgivande från besökaren och beslut av behörig beslutsfattare.

Övriga besök sker i besöksrum. Besöksrum bokas på förhand av den intagne och omfattar två timmar. Anstalten rekommenderar att bokning sker några dagar i förväg, eftersom det endast finns två besöksrum.

Citat:
Besökstider
Besökstider är mellan kl. 12.00 och 16.00. Vi släpper in besökare fram till kl. 15.00. Det är inte tillåtet att lämna anstalten under pågående besök och sedan komma tillbaka in. Efter kl. 16.00 får inga besökare finnas kvar på anstaltsområdet.
http://www.kriminalvarden.se/sv/Fangelse/Vara-anstalter/Tillberga/Besoksinformation-/
Citera
2014-02-06, 09:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag blev lite intresserad av vad FS egentligen hade för sig på kvällen den 27/7. Enligt förhöret uppger han att han och tittade på TV medan Marina höll på framför datorn och nätdejtade eller något sånt.

I förhöret uppger han också att han såg på tv-serierna ”Navy CSI” och ”Bones”. (FUP 965)

Dessa gick också på TV den kvällen: ”Navy CIS” på 3:an, kl 17:55-18:55 och ”Bones” på 8:an kl 20-21.

http://www.tv.nu/arkiv/2010-07-27

Den första serien var inte så intressant, tyckte jag. Den handlade bara om någon förrymd fånge som hade hotat en av huvudpersonernas döttrar.

Den andra serien som sändes ”Bones” (närmare bestämt säsong 3, avsnitt 3: ”Death in the saddle”) var betydligt intressantare.

Avsnittet inleddes med att kroppen av ung man hittades i död i skogen. Kroppen visade sig tillhöra en undergiven man vid namn Ed som hade deltagit i BDSM-lekar i ett hus ute i skogen. Själva temat för lekarna var att de undergivna männen fick föreställa ponnyhästar som de dominanta kvinnorna både tog hand om, dresserade, utfordrade i tråg och använde för sexuella syften. Självfallet visade det sig vara Eds dominanta ryttarinna som hade avlivat honom – han höggs ihjäl med en hovrensare i pannan - när Ed vägrade överge sin fru för henne. Sensmoralen uttrycktes nog bäst av en av seriens huvudpersoner: ”If Ed had lived as a man, he wouldn’t have died as a pony!”

Undrar vad FS tyckte om avsnittet, där han satt framför TV:n medan Marina nätdejtade nya killar? Undrar vem han identifierade sig med i serien?

Här kan ni för övrigt se avsnittet för er själva, helt gratis:

http://streamallthis.ch/watch/bones/s03e03.html
Det här inlägget från april förra året kan vara värt att lyfta fram igen.
FS sitter alltså och ser ett avsnitt ur en kriminalserie där en person kommer att HITTAS DÖD
I EN SKOG. Den sista kvällen i Marinas liv. Några timmar senare är hon död, mördad.

Kan det här möjligen ha "inspirerat" "vår man" mån tro?
Redan i tankar på att döda kvinnan i huset han bodde hos så kan han här möjligen tänkas få
vissa idéer om hur han sedan ska agera med kroppen?
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-06 kl. 09:48.
Citera
2014-02-06, 10:22
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det här inlägget från april förra året kan vara värt att lyfta fram igen.
FS sitter alltså och ser ett avsnitt ur en kriminalserie där en person kommer att HITTAS DÖD
I EN SKOG. Den sista kvällen i Marinas liv. Några timmar senare är hon död, mördad.

Kan det här möjligen ha "inspirerat" "vår man" mån tro?
Redan i tankar på att döda kvinnan i huset han bodde hos så kan han här möjligen tänkas få
vissa idéer om hur han sedan ska agera med kroppen?

fs kan absolut fått ideér och blivit inspirerad av dessa tv-serier. Vi har ju sett hur Quarell tar fasta på tv-serier i den genren och ser det som fakta och verklighet. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Att detta kallblodiga mord är planerat är jag ganska säker på. Hade det varit ett "spontant" mord hade han inte haft turen att klara sej så länge som han trots allt gjorde.

Bara det faktum att ta ut Marinas kropp så fort från sovrummet och huset säger mycket. Man måste dessutom vara helt befriad från känslor när man kan bära ut en död kropp, hans fd. kärlek, tjejen han älskat (påstår han). En normal människa skulle aldrig klara av det känslomässigt.

Dock vet vi alla att fs inte är normal, inte har normala känslor utan är mycket känslokall. Dock spelar han spel för de som försörjer han för stunden. För vi vet ju alla att han bara har vänner för stunden, så länge dessa står ut. När "vänskapen" är slut vill dom inte veta av han, fs, parasiten.
Citera
2014-02-06, 12:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
fs kan absolut fått ideér och blivit inspirerad av dessa tv-serier. Vi har ju sett hur Quarell tar fasta på tv-serier i den genren och ser det som fakta och verklighet. (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Att detta kallblodiga mord är planerat är jag ganska säker på. Hade det varit ett "spontant" mord hade han inte haft turen att klara sej så länge som han trots allt gjorde.

Bara det faktum att ta ut Marinas kropp så fort från sovrummet och huset säger mycket. Man måste dessutom vara helt befriad från känslor när man kan bära ut en död kropp, hans fd. kärlek, tjejen han älskat (påstår han). En normal människa skulle aldrig klara av det känslomässigt.

Dock vet vi alla att fs inte är normal, inte har normala känslor utan är mycket känslokall. Dock spelar han spel för de som försörjer han för stunden. För vi vet ju alla att han bara har vänner för stunden, så länge dessa står ut. När "vänskapen" är slut vill dom inte veta av han, fs, parasiten.
Det tror jag också. Om än inte under någon längre tid.
Han kan ha börjat umgås med tankar på att röja undan henne så sent som någon dag innan.
Och efter den närmast katastrofala dagen ute till sjöss med tappade solglasögon och annat
så beslöt han att skrida till verket...nu skulle han omsätta de onda tankarna på mord i
praktisk, blodig handling...nu hade han fått nog av henne. Nu skulle hon få betala ett särdeles
högt pris för att hon vågat drista sig till att IFRÅGASÄTTA honom på alla möjliga vis, honom
som ingen ostraffat sätter sig upp emot, vilket tidigare flickvänner fått erfara på ett
kännbart sätt de också om än inte så illa som i fallet med Marina.
Någon höll på att strypt vid ett tillfälle som bekant.

Är det som jag misstänker på ganska goda grunder så handlar det här om en typisk
livsfarlig psykopat som knappast ett decennium eller så i fängelse kommer att förändra
på något som helst sätt. Han kommer en gång att gå ut i friheten och kanske vara än värre
än vad han var när han förpassades in bakom lås och bom för sitt skändliga dåd 2010.
Jag hoppas på livstid men det blir det väl knappast frågan om här.
Men han har onekligen förtjänat ett sånt hårt straff för det här är ruggigt värre som han
gjort sig skyldig till.

Att det finns folk som tvivlat på hans skuld upphör inte att förvåna mig storligen.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-06 kl. 12:15.
Citera
2014-02-06, 12:13
Medlem
Hur mycket skadestånd förväntade han sig? För han har väl inte fått ut något hoppas jag.
Citera
2014-02-06, 12:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur mycket skadestånd förväntade han sig? För han har väl inte fått ut något hoppas jag.
Minst en kvarts miljon skulle jag tro.
Något skadestånd efter att han blivit friad tidigare fick han väl aldrig. Eller hur var det nu med det?
Citera
2014-02-06, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved

Citat:
Publicerad 2012-03-19 12:03
Den 38-årige man som stått åtalad och suttit frihetsberövad misstänkt för mordet på sin före detta flickvän Marina Johansson begär nu 250 000 kronor i skadestånd. Det rapporterar Göteborgs-Tidningen.
- Misstankarna mot mig, rättegången och allt annat mot mig har fått stora konsekvenser för mitt liv, säger mannen till Göteborgs-Tidningen.

http://www.dagensjuridik.se/2012/03/marinas-ex-sambo-kraver-250-000-kronor-i-skadestand

Månaden därpå hittade Missing-People Marina mördad.
Citera
2014-02-06, 12:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
http://www.dagensjuridik.se/2012/03/marinas-ex-sambo-kraver-250-000-kronor-i-skadestand

Månaden därpå hittade Missing-People Marina mördad.

Inte nog med att han mördade henne, han hade mage att försöka "få betalt" också.
Ingen skam där inte.
Citera
2014-02-06, 12:53
Bannlyst
Citat:
38-åringen satt oskyldigt frihetsberövad under drygt fem månader.
Han funderar nu på om han tvingas byta efternamn för att kunna starta om sitt liv.
- Förföljelsen fortsätter framförallt i sociala medier, säger 38-åringen till GT.

http://www.expressen.se/gt/misstanktes-for-mord---kraver-skadestand/

Efter det här inlägget i tråden blev det tätt mellan postandet:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Senast redigerad av katako 2014-02-06 kl. 13:07.
Citera
2014-02-06, 15:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
http://www.expressen.se/gt/misstanktes-for-mord---kraver-skadestand/

Efter det här inlägget i tråden blev det tätt mellan postandet:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Vi kan väl tacka någon eller uren att inte alternativteoretikerna börjar spekulera i att MPS mördad henne och sen låtsats att hitta M.
Han han väl inte få ut något skadestånd innan de sydde in han igen
Men tydligen skulle han ha massor med betalt av tidningar pga Marinas foto, (finns uppgifter om detta tidigare på tråden) han menade att han hade copy right till den. Så gör ju alla oskyldiga ex som bara saknar sin före detta sambo
Citera
2014-02-06, 15:06
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Misstankarna mot mig, rättegången och allt annat mot mig har fått stora konsekvenser för mitt liv, säger mannen till Göteborgs-Tidningen.

Vad är "allt annat" som samhället ska betala honom skadestånd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in