Citat:
Ursprungligen postat av
Finlisa
fs kan absolut fått ideér och blivit inspirerad av dessa tv-serier. Vi har ju sett hur Quarell tar fasta på tv-serier i den genren och ser det som fakta och verklighet.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Att detta kallblodiga mord är planerat är jag ganska säker på. Hade det varit ett "spontant" mord hade han inte haft turen att klara sej så länge som han trots allt gjorde.
Bara det faktum att ta ut Marinas kropp så fort från sovrummet och huset säger mycket. Man måste dessutom vara helt befriad från känslor när man kan bära ut en död kropp, hans fd. kärlek, tjejen han älskat (påstår han). En normal människa skulle aldrig klara av det känslomässigt.
Dock vet vi alla att fs inte är normal, inte har normala känslor utan är mycket känslokall. Dock spelar han spel för de som försörjer han för stunden. För vi vet ju alla att han bara har vänner för stunden, så länge dessa står ut. När "vänskapen" är slut vill dom inte veta av han, fs, parasiten.
Det tror jag också. Om än inte under någon längre tid.
Han kan ha börjat umgås med tankar på att röja undan henne så sent som någon dag innan.
Och efter den närmast katastrofala dagen ute till sjöss med tappade solglasögon och annat
så beslöt han att skrida till verket...nu skulle han omsätta de onda tankarna på mord i
praktisk, blodig handling...nu hade han fått nog av henne. Nu skulle hon få betala ett särdeles
högt pris för att hon vågat drista sig till att IFRÅGASÄTTA honom på alla möjliga vis, honom
som ingen ostraffat sätter sig upp emot, vilket tidigare flickvänner fått erfara på ett
kännbart sätt de också om än inte så illa som i fallet med Marina.
Någon höll på att strypt vid ett tillfälle som bekant.
Är det som jag misstänker på ganska goda grunder så handlar det här om en typisk
livsfarlig psykopat som knappast ett decennium eller så i fängelse kommer att förändra
på något som helst sätt. Han kommer en gång att gå ut i friheten och kanske vara än värre
än vad han var när han förpassades in bakom lås och bom för sitt skändliga dåd 2010.
Jag hoppas på livstid men det blir det väl knappast frågan om här.
Men han har onekligen förtjänat ett sånt hårt straff för det här är ruggigt värre som han
gjort sig skyldig till.
Att det finns folk som tvivlat på hans skuld upphör inte att förvåna mig storligen.