2014-02-06, 08:28
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Hur kommer det fungera nu för deltagarna efter programmet? Får dom någon typ av "ekonomisk ersättning" för sina krog resor runt om i landet?

Dom blir ju uppmärksammade i media någon månad efter programmet. Men vad gör dom såhär några dagar/veckor efter sändning?

De får väl en lön för sitt arbete , det där håller väl nått eventbolag i som säljer in deras turne till uteställena. Det funkar ett tag, sen är det som vanligt.

Det är kort fame och sen när det lagt sig, så händer inte så mycket av sig självt så att säga.
Citera
2014-02-06, 08:37
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Inte den typ av jobb Jeppe pysslar med, bartender, event o liknande. Du/ni överdriver något extremt hur svårt det är att få jobb p.g.a detta. Sen så verkar han mest hänga utomlands, där de knappast får reda på det här/skulle bry sig/förstår svenska.

En snubbe i min hemstad körde ihjäl två tjejer på fyllan, han bor fortfarande kvar och har jobb - det ska till helt andra grejer än svinande i PH för att bli evigt arbetslös. Jeppe lär väl spendera resten av livet på Ibizaliknande ställen, hans personlighet funkar trots allt bra för säljjobb (och de om någon bryr sig inte om svinande)
Jo, sådana jobb och anställningar på Ibiza kan han säkert få. Grejen är bara att de flesta växer upp en dag och inser att det där festlivet som en gång var så roligt inte är lika kul när man gjort det i typ 15 år. Jag vidhåller dock att en normal arbetsgivare lär dra öronen åt sig och för den delen borde en hel del vanliga människor göra det när det gäller umgänge på fritiden också.
Citera
2014-02-06, 09:25
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jo, sådana jobb och anställningar på Ibiza kan han säkert få. Grejen är bara att de flesta växer upp en dag och inser att det där festlivet som en gång var så roligt inte är lika kul när man gjort det i typ 15 år. Jag vidhåller dock att en normal arbetsgivare lär dra öronen åt sig och för den delen borde en hel del vanliga människor göra det när det gäller umgänge på fritiden också.
Tror deltagandet i PH såklart är till last för alla arbeten som inte är i "Showbizz" men då han är gaddad som en kåkfarare skulle jag säga att det är värre.
Citera
2014-02-06, 09:26
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Detta var ju lite kul.

http://i57.tinypic.com/nz36nb.png

"una grande cerveza por favor"

Haha är det Jeppe ?
Citera
2014-02-06, 09:39
Bannlyst
De flesta i huset var under mellan 20-25 år förutom niklas och jesper fröidh. Samtliga deltagare förutom de sistnämnda lär ju ångra sitt deltagande efter ett par år då åldern börjar sätta prägel på dom. Vad tror ni jesper fröidh kommer känna? Han är nästan 40 år han har visserligen inte gjort bort sig i tv men samtidigt kan man tycka vad fan gjorde han där som en gammal gubbe? Niklas vet jag inte vart man ska sätta honom men han lär ångra sig han med. Jag ser dessutom att niklas har raderat samtliga av sina inlägg på instagram, ångest någon?
Citera
2014-02-06, 09:53
Medlem
Grabbjaevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Haha är det Jeppe ?
Skojar du eller?
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
De flesta i huset var under mellan 20-25 år förutom niklas och jesper fröidh. Samtliga deltagare förutom de sistnämnda lär ju ångra sitt deltagande efter ett par år då åldern börjar sätta prägel på dom. Vad tror ni jesper fröidh kommer känna? Han är nästan 40 år han har visserligen inte gjort bort sig i tv men samtidigt kan man tycka vad fan gjorde han där som en gammal gubbe? Niklas vet jag inte vart man ska sätta honom men han lär ångra sig han med. Jag ser dessutom att niklas har raderat samtliga av sina inlägg på instagram, ångest någon?
Okej.
http://web.stagram.com/n/niklasornph/
Citera
2014-02-06, 09:54
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Haha är det Jeppe ?
Nej. Bilden är antagligen äldre än Jeppe.
Citera
2014-02-06, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ja och det visar väl att jag har en god poäng i min argumentation. Inget snack om att han under förutsättningarna förtjänade finalplatsen, men allt snack om att han var en grym spelare är sjukt överdrivet när produktionen har krattat hans väg till finalen på så många sätt.

En större budget, bättre casting och tydligare ramverk nästa säsong så kan det bli bra jämfört med den här säsongens lappa-och-laga-strategi.

Han var en grym spelare, han har spelat från dag 1. Fått fördelar eftersom han FÖRTJÄNAT dom. Vad ska han göra när Niklas beslutar sig för att kasta ut både han och Paow sista veckan? Eller vad det nu var. Förstår inte hur du tänker, om du jämför med Samir som är så fantastiskt orolig och t.o.m. pratar taktiker öppet när hela gruppen är med, det, är en dålig spelare.

Produktionen har varit usel, men skönt och se att programmet fick avsluta med hedern i behåll. Bra Jeppe
Citera
2014-02-06, 09:59
Medlem
Mr.Maazes avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18305296.ab

Haha, Emelie alltså. Nu har hon t.o.m. bytt dialekt. Vilken falsk människa alltså!
Citera
2014-02-06, 10:01
Medlem
TheMentalitas avatar
Bästa avslutet, jag höll på Jeppe hela tiden! Hellre han och Aina än Skelögat och fylledalmasen. De två sistnämda om något beter sig som mobbare.

Sen är det stor humor att Aina trots allt väljer att lita på Jeppe, som dessutom drog ett övertygande tal innan åt henne. Jag jublade fan när han verkligen drämde ner kulan i marken!
Hade jag varit Jeppe hade jag varit grymt nöjd över mig själv, jag menar det är ett jävla låtsasspel, man knyter nog inte direkt livslånga vänskapsband där inne ändå.

Tycker även det är komiskt att folk dömer ut hans ruttna personlighet, när han sagt till media att han spelat ett spel där inne. Jag är helt säker på att han lindat produktionen runt sitt lillfinger genom att hela tiden vara intrigmakare, spelare osv. Det belönades han för med fördelarna på slutet - bra jobbat av honom. Att PH styr mycket vilka som kommer långt är inte en nyhet.

Annars är det uppenbart att Svenska PH är sämre än Norge exempelvis (Danmark har jag bara sett enstaka avsnitt ifrån). Där måste säsongen vara längre, den innehåller fler twister men på en bra nivå så att inte någon känns överdrivet förfördelad. När någon kommer tillbaka blir det en större grej eftersom inte alla får komma tillbaka hela tiden osv.
Senast redigerad av TheMentalita 2014-02-06 kl. 10:08.
Citera
2014-02-06, 10:07
Medlem
HerrVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18305296.ab

Haha, Emelie alltså. Nu har hon t.o.m. bytt dialekt. Vilken falsk människa alltså!
Svårt att veta om du skämtar eller bara är korkad. Hur som helst var det inte Emelie som intervjuades utan Magdalena.
Citera
2014-02-06, 10:10
Medlem
Mr.Maazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Svårt att veta om du skämtar eller bara är korkad. Hur som helst var det inte Emelie som intervjuades utan Magdalena.
Jävla Aftonbladet. Stod ju att det var Emelie Rydberg dom intervjuade.

Vid närmare eftertanke var väl säkert inte Emelie med på festen med tanke på vad som hände i slutet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in