Börjar för övrigt hålla med många här i tråden.
1000 ggr hellre en utflippad psykopat eller en naiv jättebebis som vinnare än en jävla högstadiemaffia som STÅR för det de gör, är ÄRLIGA och SIG SJÄLVA. Fy satan vad präktigt. Kollade hela pandoras ask klippet nu och Mia/Tobbe/Emelie är precis den typen av självförhärligande äckliga individualister som samtidigt vill bekräfta varandra som GODA människor. Försvarar varandra. För en normal människa som TH måste det vara helt overkligt att bli sågad av en lättdjuping som Tobias eller att Mia flippar på honom för att han lite snyggt vill glida undan en fråga.
Säga vad man vill om Jeppe men han var iaf på det klara med att han själv är ett svin. Det är iofs vidrigt men det äcklar mig ändå mindre än det präktiga småpåveriet.
Jag har aldrig sett på någon dokusåpa i stil med PH förut och mina värderingar är långt ifrån alla deltagarnas. Att ens producera ett sånt här program är väldigt tveksamt rent moraliskt enligt mitt sätt att se på saker och ting. Men som socialt experiment kan man inte komma ifrån att det är våldsamt spännande. Tråkigt bara att det är detta som står som förlaga för högstadiekidsen av idag.
Tror däremot som sagt att medan Jeppe är en get rich or die trying typ som kanske blir "idol" för de tuffaste killarna så gör nog de "goda" deltagarna mer skada som förebilder. Summan av kardemumman blir ju att man är en god människa så länge man skyddar sina egna kompisar men samtidigt kan man sitta och såga någons personlighet rätt i dennes ansikte (som tobias gjorde med TH) bara man är RAK och ÄRLIG. Så var det inte när jag växte upp. Man får väl beväpna sig om man skulle bli tvungen att skjuta av några kommande genarationer så att vi vettiga människor kan stå ut i samhället i framtiden.