2013-04-10, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han har sagt att de var gröna - och så länge han inte protesterar mot färgkulören så kan man på goda grunder utgå från att det är precis den kulören han menat.Det var uppmärksamt av dig att du noterade detta.Nu var du inte så uppmärksam; från att ingenting veta, vet FS att berätta att MJ ville att han skulle komma hem, och han ser heller ingenting konstigt i att hon samma natt som de suttit och gråtit tillsammans och blivit de bästa vänner efter uppträdet på sjön, plötsligt och för första gången under deras samvaro under samma tak ville att han skulle hålla sig borta - trots att hon visste att han ingenstans hade att ta vägen.
Du använde grangrön som förstärkningsord. Det hade räckt med grön, för det är vad han sa.

FUP sid 952:
Citat:
Det vet jag inte… jag har vid något tillfälle erbjudit mig att sova ute i bilen, jag tror inte att
hon har reagerat alls.
Någon gång måste vara den första. Tänk om han inte hade gjort som hon sa, då hade hon levt idag.
Citera
2013-04-10, 21:02
Medlem
FUP-12s avatar
Jag blev lite intresserad av vad FS egentligen hade för sig på kvällen den 27/7. Enligt förhöret uppger han att han och tittade på TV medan Marina höll på framför datorn och nätdejtade eller något sånt.

I förhöret uppger han också att han såg på tv-serierna ”Navy CSI” och ”Bones”. (FUP 965)

Dessa gick också på TV den kvällen: ”Navy CIS” på 3:an, kl 17:55-18:55 och ”Bones” på 8:an kl 20-21.

http://www.tv.nu/arkiv/2010-07-27

Den första serien var inte så intressant, tyckte jag. Den handlade bara om någon förrymd fånge som hade hotat en av huvudpersonernas döttrar.

Den andra serien som sändes ”Bones” (närmare bestämt säsong 3, avsnitt 3: ”Death in the saddle”) var betydligt intressantare.

Avsnittet inleddes med att kroppen av ung man hittades i död i skogen. Kroppen visade sig tillhöra en undergiven man vid namn Ed som hade deltagit i BDSM-lekar i ett hus ute i skogen. Själva temat för lekarna var att de undergivna männen fick föreställa ponnyhästar som de dominanta kvinnorna både tog hand om, dresserade, utfordrade i tråg och använde för sexuella syften. Självfallet visade det sig vara Eds dominanta ryttarinna som hade avlivat honom – han höggs ihjäl med en hovrensare i pannan - när Ed vägrade överge sin fru för henne. Sensmoralen uttrycktes nog bäst av en av seriens huvudpersoner: ”If Ed had lived as a man, he wouldn’t have died as a pony!”

Undrar vad FS tyckte om avsnittet, där han satt framför TV:n medan Marina nätdejtade nya killar? Undrar vem han identifierade sig med i serien?

Här kan ni för övrigt se avsnittet för er själva, helt gratis:

http://streamallthis.ch/watch/bones/s03e03.html
Citera
2013-04-10, 21:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men vad hände om en sandsäck inte räckte? - Eftersom han tidigare slagit handen i båtskjulets vägg, sedan åkt i väg för att klara tankarna; därefter stått och slagit på en sandsäck så att ena handen efter en vecka fortfarande var svullen; bör inte då hans vrede ha tangerat gränsen för oresonligt hat? - Och om dessutom MJ sagt åt honom att hålla sig borta nästföljande natt; kan han då inte ha passerat nämnda gräns?
Handen var inte svullen, enligt rättsläkaren. Avreagensen kan ha fungerat med sandsäcken. Sluta nu, letsdoit, du kommer ingen vart.
Citera
2013-04-10, 21:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag blev lite intresserad av vad FS egentligen hade för sig på kvällen den 27/7. Enligt förhöret uppger han att han och tittade på TV medan Marina höll på framför datorn och nätdejtade eller något sånt.

I förhöret uppger han också att han såg på tv-serierna ”Navy CSI” och ”Bones”. (FUP 965)

Dessa gick också på TV den kvällen: ”Navy CIS” på 3:an, kl 17:55-18:55 och ”Bones” på 8:an kl 20-21.

http://www.tv.nu/arkiv/2010-07-27

Den första serien var inte så intressant, tyckte jag. Den handlade bara om någon förrymd fånge som hade hotat en av huvudpersonernas döttrar.

Den andra serien som sändes ”Bones” (närmare bestämt säsong 3, avsnitt 3: ”Death in the saddle”) var betydligt intressantare.

Avsnittet inleddes med att kroppen av ung man hittades i död i skogen. Kroppen visade sig tillhöra en undergiven man vid namn Ed som hade deltagit i BDSM-lekar i ett hus ute i skogen. Själva temat för lekarna var att de undergivna männen fick föreställa ponnyhästar som de dominanta kvinnorna både tog hand om, dresserade, utfordrade i tråg och använde för sexuella syften. Självfallet visade det sig vara Eds dominanta ryttarinna som hade avlivat honom – han höggs ihjäl med en hovrensare i pannan - när Ed vägrade överge sin fru för henne. Sensmoralen uttrycktes nog bäst av en av seriens huvudpersoner: ”If Ed had lived as a man, he wouldn’t have died as a pony!”

Undrar vad FS tyckte om avsnittet, där han satt framför TV:n medan Marina nätdejtade nya killar? Undrar vem han identifierade sig med i serien?

Här kan ni för övrigt se avsnittet för er själva, helt gratis:

http://streamallthis.ch/watch/bones/s03e03.html
Vem nätdejtade hon med, tror du? Någon som hon bjöd in till kommande natt, kanske?
Citera
2013-04-10, 21:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Med kroppen så vet vi ju att hon begick inte självmord, inte ens med sitt halssmycke.

Bilagorna innehåller mer info för HD, kanske det som avgör det åt rätt håll.

Vi har läst tidigare om att utgången kunde bli densamma i domen om Marinas kropp funnits då. Och nej, det är inte alls uteslutet (även om jag personligen inte tror det) att hon tagit sitt liv. Det är, då dödsorsak inte kan fastställas, fullt möjligt att spekulera kring huruvida M skulle ha tagit sitt liv, genom olycka eller genom uppsåt.

Då skulle man vidare spekulera i huruvida någon 1. (vid alt självmord) fann henne och freakade ur fullständigt i rädsla för att bli utpekad som ansvarig för hennes död - 2. (Vid genom olycka ( Var på plats i ett rollspel gone wrong tex) freakat ur och inte vill bli kopplad till Marina vare sig död eller levande. Tex en gift man eller förslag.

Eller så har hon, som jag tror, blivit mördad.

Men jag tror inte att det räcker till resning.
Citera
2013-04-10, 21:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem nätdejtade hon med, tror du? Någon som hon bjöd in till kommande natt, kanske?

Det går väl att se, via chatten, om hon bjöd in någon till kommande natt?
Citera
2013-04-10, 21:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du använde grangrön som förstärkningsord. Det hade räckt med grön, för det är vad han sa.
Du kanske kan efterhöra kulören vid tillfälle.
Citat:
FUP sid 952:
Citat:
Det vet jag inte… jag har vid något tillfälle erbjudit mig att sova ute i bilen, jag tror inte att hon har reagerat alls.
Någon gång måste vara den första. Tänk om han inte hade gjort som hon sa, då hade hon levt idag.
Ja, särskilt som det inte finns minsta indikation på att hon skulle träffa någon under "kyrkogårdsnatten".
Citera
2013-04-10, 21:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det går väl att se, via chatten, om hon bjöd in någon till kommande natt?
På MSN bjöd hon inte in någon. Men såvitt känt har polisen inte undersökt Facebook, Collarme eller Darkside, andra chatforum hon var ute på. Vem vet, hon kanske var på Flashback också. Det går att dejta där också, har jag hört.
Citera
2013-04-10, 21:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Handen var inte svullen, enligt rättsläkaren. Avreagensen kan ha fungerat med sandsäcken.
FS tycktes inte alls förvånad över att hans hand var svullen.
Citera
2013-04-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vi har läst tidigare om att utgången kunde bli densamma i domen om Marinas kropp funnits då. Och nej, det är inte alls uteslutet (även om jag personligen inte tror det) att hon tagit sitt liv. Det är, då dödsorsak inte kan fastställas, fullt möjligt att spekulera kring huruvida M skulle ha tagit sitt liv, genom olycka eller genom uppsåt.

Då skulle man vidare spekulera i huruvida någon 1. (vid alt självmord) fann henne och freakade ur fullständigt i rädsla för att bli utpekad som ansvarig för hennes död - 2. (Vid genom olycka ( Var på plats i ett rollspel gone wrong tex) freakat ur och inte vill bli kopplad till Marina vare sig död eller levande. Tex en gift man eller förslag.

Eller så har hon, som jag tror, blivit mördad.

Men jag tror inte att det räcker till resning.
Jamen sluta spekulera då och gå på det du tror.

Hon blev mördad, av vem då?
Citera
2013-04-10, 21:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Jamen sluta spekulera då och gå på det du tror.

Hon blev mördad, av vem då?

Men vad jag menar är att jag tror att det är så HD kommer resonera. Det räcker inte för resning med "bara" kroppen. Förstår du nu? Det går inte att utesluta andra scenarior.Och därmed inte går det inte att ställa bortom rimligt tvivel att FS har mördat Marina.

Det blir ingen resning. Men visst, sen vet jag inte vad bilagorna innehåller. Men på det vi ser i ansökan.. nej, det ser tunt ut. Det får du väl ändå hålla med om?

Och du. Jag spekulerar faktiskt hur mycket jag vill här i övrigt.
Citera
2013-04-10, 21:26
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

I min värld står den dörren fortfarande öppen. Inte på vid gavel, visserligen, men ändå.

(För övrigt börjar jag bli ganska trött på halvdana IT-forensiska utredningar, som lämnar så mycket övrigt att önska. Den här är inte den första jag stött på.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in