2014-02-06, 04:40
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMileyCyrus
KFC fanns i Sthlm för längesedan men det gick ju tydligen inte bra då, får se hur det går denna gång.
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
KFC gjorde en misslyckad lansering i Stockholm för något decennium sedan där slutresultatet blev ganska smärtsamt rent ekonomiskt sett. Är därför förvånad över att jänkarna har repat såpass mycket mod att man vågar sig på ett nytt svenskt äventyr.
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Enligt NSP så fick de stänga på 80-talet p.g.a att de "inte kunde leva upp till KFC's krav"

http://www.svd.se/naringsliv/snabbmatssvepet_8634766.svd?sidan=12

Morgan Jallinder, vd för NSP:– Som jag har förstått det så misskötte ägarna restaurangen vid det tillfället och levde inte upp till hygienkraven.
Citera
2014-02-06, 04:40
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie413
tror det kommer gå okej/bra för kfc.. européer eller iaf svenskar är ju helt tokiga i kfc, är helt galen hype kring de här bland svenskar så fort de ska till england eller annat land där de finns kfc.. sjukt överskattat är det..

ingen som känner till nandos? klår kfc med hästlängder, tom britterna själva tycker de, vore fint med en nandos här ist

Har precis samma känsla. KFC är så otroligt hypat i Sverige, varför är det så??
Jag var själv likadan förut innan jag hade testat KFC, när jag väl testade så var det ett bra antiklimax. Dom friterar inte ens kycklingen vid beställning utan den ligger i ett värmeskåp tills någon beställer det, alltså som på McDonalds.

Bor utomlands nu och äter på KFC ibland för att flickvännen älskar det, jag tycker deras burgare och "chicken strips" är okej, kycklingklubborna och brösten är bara torra och tråkiga och man undrar varför man betalar 50kr+ för något man kan laga bättre hemma för 10kr.

Hade mycket hälldre sett att Sverige fick Taco Bell eller Wendys t.ex.
Citera
2014-02-06, 07:32
Medlem
i.b.ms avatar
Skall bli skoj att se hur det går den här gången. De få gånger jag har ätit på en KFC så har det smakat helt ok. Kanske mest för att det varit något annat än ännu en burgar klon.
Citera
2014-02-06, 07:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
KFC är helt okej. Jag hade dock föredragit Chick-fil-A som har bättre kycklingburgare än KFC. Alternativt kunde Taco Bell få komma hit. Jag kan inte begripa att vissa i tråden hellre vill ha Wendys. Det är ju det sämsta skiten jag har provat någonsin.
Citera
2014-02-06, 08:37
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Latinamerikanskt och afrikanskt! Gott! Finns på några ställen i Sthlm.
Vad är det för maträtter du tänker på när du startar eget?

Oj oj. Finns hur mycket som helst.

Ett tips:
Kolla på "Bizarre Foods" med Andrew Zimmern som gick på Travel Channel.
Finns massa klipp på YT men även hela säsonger att ladda hem.

Världen är så mycket större än pizza och hamburgare.
Svenskar är trendmedvetna och nyfikna.
Det bästa dom vet är att upptäcka nya ställen så dom kan lägga upp på fejjan och tjattra om det i fikarummet efter helgen.

När det var kulturkalaset här i Göteborg så hade ett mattält längst kö av alla andra alla dagar under kalaset.
Inte fan var den lokala korvtjorren utan det var tältet med känguruburgare, krokodilkött, dingokött och strutskött.
(Bild från sthlm dock):
http://momaskitchen.se/tag/the-australian-barbecue-co/

Fattar inte hur man kan ta banklån på flera hundratusen för att sedan öppna den 168e pizzerian.
Tänk nytt förfan.

.....
Nån frågade efter Tacos.
Här i gbg fanns Taco Bar i sisjön men dom stängde igen och där är nu Burger king.
Så tacon har försökt slå igenom men uppenbarligen inte lyckats.
Tror den är för starkt förknippad med fredagsmyset i hemmets lugna vrå.
Citera
2014-02-06, 08:49
Medlem
Kommer bli snordyrt, garanterat. Skulle inte förvåna mig om det kostar uppåt hundringen för en vanlig meny med tanke på att menyerna kostar runt 60 kr i länder där maten generellt kostar halva priset jämfört med här. Men ett kul tillskott!
Citera
2014-02-06, 09:08
Medlem
Ska bli sjukt kul detta. Tycker det är otroligt gott. Dock trött att lyssna på alla jävla moralkärringar och deras förbannade jävla gnäll om hur onyttigt det är och whatever. Vem fan bryr sig? Lev era egna olyckliga jävla liv istället och skit i vad andra gör. Vi VET att det är onyttigt, men det betyder inte att man inte kan unna sig det ibland. Det är dessutom fullkomligt ointressant att höra vad någon annan anser är gott eller inte. Det har inte någon som helst betydelse för oss andra.

Welcome KFC!
Citera
2014-02-06, 09:27
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Personligen tror jag inte att det kommer slå stort i Sverige. Maten som serveras är onyttigare än McDonald's och svenskar som folk blir alltmer hälsomedvetna. KFC lär nog mest bli en ny rubrikmagnet i Aftonbladet Hälsa.

Tyvärr tror jag du har helt fel. Vi är nyttigare än USA än så länge, men mycket pekar
på att om 10-20 år är vi nästan lika feta och onyttiga som där borta. Vi får väl se.

Jag äter på KFC i Köpenhamn två-tre gånger om året.
Smaken varierar. Vilket oroar mig. Snabbmatställen brukar skryta med att man ska
kunna förvänta sig vad det smakar så att man får samma smak varje gång.

KFC i USA, Asien och Europa är bättre än de i Köpenhamn. Vet inte varför.
Hoppas bara det i Sverige blir bättre än i KPH.
Citera
2014-02-06, 09:29
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Ska bli sjukt kul detta. Tycker det är otroligt gott. Dock trött att lyssna på alla jävla moralkärringar och deras förbannade jävla gnäll om hur onyttigt det är och whatever. Vem fan bryr sig? Lev era egna olyckliga jävla liv istället och skit i vad andra gör. Vi VET att det är onyttigt, men det betyder inte att man inte kan unna sig det ibland. Det är dessutom fullkomligt ointressant att höra vad någon annan anser är gott eller inte. Det har inte någon som helst betydelse för oss andra.

Welcome KFC!

Tyvärr är fetma inget litet problem. Nu är jag iofs positiv till KFC.

Om de friterar i sån där ny fettsnål olja, så är det inte ett dåligt alternativ.
Det är mest läsken som är onyttig på KFC.
Citera
2014-02-06, 09:44
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
O

.....
Nån frågade efter Tacos.
Här i gbg fanns Taco Bar i sisjön men dom stängde igen och där är nu Burger king.
Så tacon har försökt slå igenom men uppenbarligen inte lyckats.
Tror den är för starkt förknippad med fredagsmyset i hemmets lugna vrå.

Taco Bar finns (tyvärr) på hur många ställen som helst i Stockholm. Även en relativt ny kedja som serverar lite bättre käk, Zocalo, har öppnat ett antal restauranger. Sen finns det en handfull ställen som inte direkt är några kedjor som serverar hyfsat autentisk texmex (tex La Neta).
Citera
2014-02-06, 09:47
Medlem
HAZARD17s avatar
Käkade KFC i Barcelona. Var ju inte ens gott, va tusan?! Kommer kanske bli ett besök för att testa skiten igen.
Citera
2014-02-06, 09:57
Medlem
mrtowlies avatar
Att besöka KFC var ett av mitt livs största antiklimax. Efter att ha sett negrer/stoners käka sina "buckets" med KFC i filmer hela mitt liv var man ju rätt jävla sugen på att testa själv.

Så väl på plats i USA äntrade jag en KFC och det första som slog mig var stanken av fritös, ej fräsht. Nummer två är att kycklingen ser rätt äcklig ut, de friterar kycklingdelar med ben o allt. Det är inga symmetriska nuggets direkt, även om det finns olika options på menyn.

Cole-slawen var medioker, såsen generisk snabbmatssås. Känslan att äta friterade pommes med friterad kyckling är rätt äcklig den med.

Nä, hit med Taco Bell i stället säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in