2014-02-06, 02:20
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptewn
Jeppe måste ju vara helt tappad, nu säger jag inte att man inte såg detta komma. Men istället för att dela på 500 000:- och då få 250 000:- så kastar han bollen i backen och får 200 000 istället... Men iofs så är man väl inte med i PH om man inte är helt tappad heller xD

Ovärdig vinnare för övrigt, nog för att han spelade men producenterna gav ju honom finalplatsen i princip. Näe tycker nog Tobias, Samir, Aina och Anja skulle varit i final istället, för ingen av dom har åkt ut och ingen av dom har betett sig som totala fittor där inne (vilket jeppe gjort sen dag 1).

Så Samir åkte inte ut och kom in under deckarveckan? Det måste vara något jag drömde i sådnaa fall.. Sen har ju både Thobias och Anja varit väldigt gnälliga.

Intressant att Jeppe släppte kulan, frågan är om det också var produktionen eller om det var helt hans eget val? Bra att Thobias och Mia inte vann, framförallt Mia har glidit på en räkmacka genom hela programmet.

Förresten - Kändes som att Samir växte som person under sista veckan. Han var väldigt skön, logisk och det kom väldigt få konstiga kommentarer/påståenden ifrån honom. Kändes nästan som en person man kan hänga med utan att få ett sammanbrott, något som man förmodligen lär få av de andra deltagarna.
Citera
2014-02-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Tja, forumet byggs upp av att folk diskuterar saker och ting, oavsett om det handlar om matematiska problem, fotboll eller Paradise Hotel. Vore en ganska tråkig tråd att följa om det inte innehöll något mer än frågor om när Studio Paradise läggs upp på TV3 Play...

Absolut. Men blir något patetiskt när vissa personer lägger ner kropp och själ på att diskutera ocn analysera vem, varför & hur någon vann. Speciellt när det är Paradise Hotel som diskuteras.
Citera
2014-02-06, 02:23
Medlem
Vindens avatar
Vill inte länka till aftonbladet men just nu säger Jeppe så här i en artikel:

Citat:
Under de sista avsnitten av serien tillföll det Jesper Johansson en rad fördelar. Nu misstänker han att det var produktionen som helt enkelt lotsat honom vidare mot vinsten.

Det är väl ganska uppenbart. Nä, bättre produktion och bättre casting nästa säsong. Hoppas de lärde sig av misstagen.
Citera
2014-02-06, 02:24
Medlem
reazzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Satt och kollade Pandoras Ask hela versionen nyss och la märke till TH:s oerhört stora pupiller, visserligen är det mörkt, men det är nog ändå ganska upplyst med lampor pga kameror osv, och inga andra deltagare hade i närheten av så stora. Så frågan lyder: kan han ha varit på "det goda vita" eller något annat skoj där nere i Mexico ?

http://f.cl.ly/items/2p1e2R0y131K191l140y/to.png
Kan inte hitta hela versionen av pandoras ask. någon som kan linka?

EDIT: hittade den nu sorry
Senast redigerad av reazzor 2014-02-06 kl. 02:26.
Citera
2014-02-06, 02:26
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Absolut. Men blir något patetiskt när vissa personer lägger ner kropp och själ på att diskutera ocn analysera vem, varför & hur någon vann. Speciellt när det är Paradise Hotel.
Men det är väl inte så konstigt att diskussionerna kulminerar på finalnatten? Kan lova dig att diskussionerna kommer att dö ut inom några dagar. Sen är vi nog en del som inte har någon i den närmsta vänkretsen som tittar på programmet och då får man hålla till godo med Flashback.
Citera
2014-02-06, 02:29
Medlem
Nån som vet hur det varit i norska, danska paradise? Har dom kört kulan också då eller? Tycker det var coolt som fan.
Citera
2014-02-06, 02:30
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Det är väl ganska uppenbart. Nä, bättre produktion och bättre casting nästa säsong. Hoppas de lärde sig av misstagen.
Ja och det visar väl att jag har en god poäng i min argumentation. Inget snack om att han under förutsättningarna förtjänade finalplatsen, men allt snack om att han var en grym spelare är sjukt överdrivet när produktionen har krattat hans väg till finalen på så många sätt.

En större budget, bättre casting och tydligare ramverk nästa säsong så kan det bli bra jämfört med den här säsongens lappa-och-laga-strategi.
Citera
2014-02-06, 02:31
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Jaja, jag förstår tänket nån som helst aning om när Studio Paradise (för att ta upp det igen) kommer upp på tv3play?
De brukar vara sjukt sega så räkna inte med att det kommer upp inatt ens, tyvärr. Kan tänka mig att hela produktionen är ute på festen nu så tidigast imorgon gissar jag på.
Citera
2014-02-06, 02:34
Medlem
Citat:
Till sist håller jag inte riktikgt med om att det är bara Jeppe som är PH-material. Klart han och Emelie är som klippta och skurna för en sådan produktion i form av de "onda". Men man kan inte bara ha den typen av deltagare utan jag vill ha en mix av olika personligheter. Okej att man inte behöver ta dit helt färgglösa personer som Björn kanske, men du förstår nog min poäng.

Visst, du har rätt och det är mixen man vill åt, men det finns allt för många i årets PH som inte borde vara där alls. TH är det mest uppenbara exemplet, men även casa novan Sebastian? Vad fan gjorde Dorota där? Anja, Mia, Thobias och Björn har bidraget med vadå? Finns allt för många normala och tråkiga personer där.

Det hade varit roligt om man kunde försöka tvinga deltagarna att rotera partners ibland så det inte blir som Anja/Samir, Jeppe/Paulina, Thobias/Mia som håller ihop hela säsongen. Så jävla tråkigt när man nästan kan räkna ut vem som åker ut.
Citera
2014-02-06, 02:35
Medlem
Lillizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azadora
Nån som vet hur det varit i norska, danska paradise? Har dom kört kulan också då eller? Tycker det var coolt som fan.

Såg precis klart danska säsong 9 och där körde de kulan också. Fast de gick med ryggen mot varandra på en matta med beloppen på.
Citera
2014-02-06, 02:37
Medlem
Ferry31s avatar
Jag kom på en ny grej de bör lägga in vid någon vecka till nästa upplaga för att skapa en hyfsad twist, som samtidigt känns relevant för spelet utan att ge en enstaka spelare någon makt. Nämligen att ingen deltagare får ställa sig vid sin nuvarande partner. Anledningen till att jag gillar detta:

1. Pakter kommer visa sig. I PH är det alltid viktigt att vara allierad med andra och det kommer ju om något att sättas på prov om man inför detta. Är det två par som litar på varandra kan ju dessa byta partners.

2. Det känns relevant för programmet. Spelarna måste alltid vara flexibla och ha en Plan B, vilket minst sagt kommer att testas här.

3. Utfallet för en sådan vecka känns oförutsägbart. Eftersom ingen får någon extra makt och ingen får gå till sitt mest säkra kort är det ingen som varken sitter helt säkert eller riktigt risigt till. Det skapar många möjligheter vilket är upplagt för enormt mycket taktiksnack och man kan få chansen att slå ut någon man vill ha bort genom fair play.

4. Personer som står neutrala och trogna med sin partner (se Tobias och Mia som exempel) måste nu engagera sig i spelet för att hålla sig kvar. Som det är nu är det vissa som inte bidrar med något eftersom de står stabilt med sin partner och blir inte hotade av andra spelare. På så vis åker de vidare på en räkmacka vecka efter vecka.

5. Den nya deltagaren får en ärlig chans att slå sig in i gänget utan att besitta någon makt. Personen får en liten fördel i form av att denne kan välja fem personer på parceremonin, jämfört med de andra som bara kan välja fyra. Inget mer än så.
Citera
2014-02-06, 03:29
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
De som säger att Jeppe är en värdig vinnare, ja till viss del kan jag hålla med, men glöm ändå inte bort vissa aspekter som kanske inte gör honom så perfekt ändå.

1. Jag vill minnas att han faktiskt hotade Thobias om han tänkte slå ut honom under en parceremoni relativt tidigt i säsongen. Märkligt att detta inte beivrades kan man tycka men produktionen värderade väl underhållningsaspekten. Men att faktiskt använda regelrätta hot, då borde man faktiskt ha passerat en gräns utanför spelets ramar.
2. Jeppe åkte faktiskt regelrätt ut en gång ur spelet. Han fick en andra chans att komma tillbaka men skickades bort igen då.
3. Han fick en tredje chans att komma tillbaka med immunitet väldigt nära finalen. Dessutom kom hans stabila partner tillbaka i samma veva.

För mig är det väldigt lätt att tycka att produktionen till stor del krattade Jeppes väg till finalen och det var absolut inte bara hans förtjänst att han kom så långt. Med sitt "spel" lyckades han faktiskt spela ut sig själv ur spelet men hade tur och fick komma tillbaka. I mina ögon kommer han aldrig vara i närheten av en så värdig vinnare som Niklas potentiellt hade kunnat vara.
Att de inte lät Anja och Samir rösta också. Det verkar som de ville styra utgången med det.

Niklas spelade spelet, och körde t.o.m ut en vän, men samtidigt visade han tecken på empati, sorgsenhet, medkänsla vid andra tillfällen. Det handlar inte om att spela spelet, som vissa tjatar om, för det går att göra ändå tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in