Citat:
Ursprungligen postat av
Olepeter
Jag tror att serietidningarnas karaktärer kommer finnas kvar bra mycket längre än tidningarna. Själva tidningarna kommer också finnas kvar men i mindre skala. Kolla bara på vad Marvel har gjort med sina serietidningshjältar, de filmerna har hovat in miljarder dollar.
Jo serietidningar kommer att finns kvar, det känns som att den är säkrad på något sätt.
Men magasin tänker jag på. Hur ser framtiden ut för dessa? Det är ju trevligt att hålla i men det mesta finns ju på internet, gratis dessutom. Som t.ex Illvet eller Kingsize.
Det är väl då den äldre generationen som fortf föredrar pappersversioner, men den generationen dör ju snart ut.
De flesta köper/köpte magasin för att läsa på tåget/bussen eller på toan, men nu sitter ju alla med plattan eller telefonen istället och de flesta större magasin har ju online-alternativ som man betalar en summa för så man får samma utbud som i pappersversionen.
I affärerna så är tidningsställningarna fulla med magasin, men hur många av dessa kommer de egentligen sälja?
Jag själv skulle aldrig köpt ett magasin för 50 kr när jag bara behöver plocka fram telefonen/datorn.
Men hur är det med andra?
Någon som har lite tankar om detta? Skulle ju vara roligt att öppna sitt egna magasin någon gång.