2014-02-05, 23:26
Medlem
Ankanins avatar
Vart var Joppe, Björn, Magda o alla?
Citera
2014-02-05, 23:27
Medlem
Buller88s avatar
"Paow" kommenterade nyss om varför hon ställde sig hos Jeppe.

Gick ungefär "Han röstade ut mig och ville verkligen vinna, så jag kunde låta honom vinna. Det är ändå bara allt han kommer att få"

Frågan är dock om det var hur hon tänkte då? Förmodligen inte.
Citera
2014-02-05, 23:28
Medlem
Men för fan ska dom visa denna jävla sekvensen när jeppe och aina vinner för varje gäst eller?
Citera
Medlem
€rics avatar
Thobias sa nyss att när jesper vart oraklet så "fick han inte säga varför, men det var fler fingrar mer i spelet".

Alltså, produktionen som valde?
Citera
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Vart var Joppe, Björn, Magda o alla?
Utstötta av gruppen. Kan förstå att de inte vill komma.
Citera
Medlem
Zebratutts avatar
Då vart Paow på gång med kokset igen, förihelvete..
Citera
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Thobias sa nyss att när jesper vart oraklet så "fick han inte säga varför, men det var fler fingrar mer i spelet".

Mm, skumt ...
Citera
2014-02-05, 23:29
Medlem
AgentHemligs avatar
Vad var det Thobias Homo inte fick berätta? Det blev väldigt konstigt där.

Alla vill ha svar på varför inte Joppe var med. Han är inte på festen heller tydligen.
Citera
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Är det konstigt att en positiv egenskap kan väga upp mot en negativ? Det tycker inte jag.
Jag tycker inte man kan sitta och raljera över psykopater mm. om man samtidigt ska sitta och säga att den främsta anledningen till att du inte kan förlåta "psykopaten" Jeppe är för att han inte är tillräckligt snygg.
Citera
Medlem
Alltså, Jeppe skulle ha kunnat tappat kulan på 450 k, Aina skulle aldrig ha tagit pengarna själv. Om man varit på plats så ser man det nog inte lika självklart som vi via kameran så jag hade nog kastat kulan på 300. Att kasta på 200 hade aldrig fallat mig in, men Jeppe ville visa att han kontrollerade spelet helt och skulle aldrig klara av att bli blåst.

För de flesta deltagarna är "värdig vinnare" ett diffust begrepp för de som de själva gillar. Att Jeppe egentligen är den som spelar spelet korrekt undgår de flesta. Att vissa säger att de varit ärliga och spelat rakt är ju ren lögn, men så är majoriteten där inne väldigt känslomässigt funtade.

Den värdiga vinnaren förutom Jeppe är i min mening Nicklas, då han varit kall och spelat spelet för att vinna och inte för att ha en chartersemester. Älskar förövrigt hur alla tjejer håller på att krevera då Jeppe vann, min facebook och twitter är sönderspammad av tjejer som hatar Jeppe.

Dock är hela säsongen extremt dålig. Att produktionen styrt hela programmet så hårt att det inte blir något spel är i mitt tycke väldigt tråkigt. Det är alltid en person som kommer in med immunitet, att folk kommer in igen, vilket produktionen kontrollerar är katastrofalt.

Ett förslag från min sida vore att det kommer in en ny deltagare varje "vecka", INGEN kommer in igen förutom de sista två veckorna(tror det var Linnea, TH och Joppe) de skulle man ha kunnat ersätta med gamla deltagare, men det är deltagarna i huset som bestämmer vem(röstning w/e, allt för att få ett spel med taktik). Att komma in sista veckan och försöka vinna är riktigt svårt, och rätt tråkig underhållning. Låt inte produktionen tvinga fram "rätt" personer att gå långt. När de låter deltagarna välja något ska det inte vara slumpmässigt och produktionsvalt om det är något positivt eller något negativt, hur ska deltagarna kunna spela om det är helt random om det är en positiv sak eller ej. Att man ska behöva ha kunskaper inom t ex. antikens Grekland är ju också efterblivet då alla deltagarna befinner sig under en genomsnittlig femteklassare kunskapsmässigt.

En annan sak är deltagarna, att ta in 80 % som bara är där för att sola, festa och semestra är tråkigt då det inte blir något spel. Ha i varje fall en majoritet som är där för att vinna. I denna säsong var ju det enda spelet att någon blev immun, tog en partner och dennes partner fick gå till en annan. Tror den senare blev hemskickad alla gånger förutom när Aina fick välja mellan Tobias/Nicklas. Alla deltagarna snackade om "spelet" men jag såg då inget spel, Jeppe och Nicklas var de enda som hade något innanför pannbenet när det gällde det. T ex. Nicklas försökte skicka hem Jeppe(detektivveckan), när Thobias hade chansen att skicka hem Jeppe skickade han hem Samir istället, som var en svagare "spelare". Allt för att inte stöta sig med gruppens alfahane.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Skulle precis säga detta! Absolut var det så! Vilken pinsam tystnad det blev ett par sekunder efter han sa det haha..

Dem ville såklart ha jeppe som orakel för att han skulle peka ut niklas o sen twista det med att skicka ut joppe istället!
Citera
Bannlyst
Jaja, bra att konceptet och programmet fick avsluta med hedern i behåll. Kudos Jeppe.

Tack och adjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in