Citat:
Ursprungligen postat av
Gafflen
Även fast jag själv bidrar till tråden, så tycker jag att du har en poäng.
Jag håller också med om den poängen, jag "bidrar" i den här tråden med. Men det är ju så att Berny vill och behöver uppmärksamhet, utan uppmärksamheten känner hon nog att hon är "ingenting", hellre ökänd än okänd brukar man ju säga.... Om precis alla skulle sluta läsa hennes blogg, kommentera hennes inlägg och skriva här på flashback skulle hon nog sluta blogga också...
Så visst är det så att vår "uppmärksamhet" håller henne igång. Men det finns både positiv uppmärksamhet såväl som hård respektive konstruktiv kritik mot Berny. Berny har trots allt fortfarande ett eget ansvar gentemot mot sitt eget liv och Theus oavsett negativa skriverier. Det finns ju så många som vill henne gott också, härinne såväl som på hennes blogg. Även jag vill henne väl fast min ton är hård mot henne för att jag tycker hon bör skärpa sig och lära sig av sina misstag samt sluta ljuga om saker.
Berny kan välja vilka kommentarer hon vill ta till sig av och själv välja om hon vill kämpa (som många uppmanar henne till, och motbevisa de som tror motsatsen) eller skita i allt och gå ner sig. Hon är trots allt en offentlig person, en "kändis", och en sån får både ros och ris, precis som andra mer eller mindre kända/offentliga/politiker etc. Även om Berny inte är en stor stjärna så har hon påverkat/väckt uppmärksamhet även fast det var länge sen hon publicerade sina böcker, det är inte konstigt att många som upptäckte henne då fortfarande följer hennes liv oavsett om man gillar henne eller inte.
Man kan ju tycka att alla vi ska tiga ihjäl henne (inte bokstavligt) genom att inte uppmärksamma henne, men det ÄR faktiskt åt båda hållen, som hon säger själv "jag har den här bloggen". Det är givetvis hennes rättighet men då kommer både bra och dåligt med det. Berny kan själv stänga kommentarsfunktionen på sin blogg, lösenordsskydda den, och göra sin Facebook och instagram tillgängliga endast för vänner, om hon vill slippa negativa kommentarer. Vad som.skrivs här på flashback kan hon inte påverka men hon har dock ett val att inte läsa här. Berny kan göra mycket själv om hon vill slippa en hel del av uppmärksamheten. Men det vill hon ju inte.