Citat:
Ursprungligen postat av
flashgrenade
Ser du ut som en white trash? Jag jobbar nämligen själv i affär ibland och det har blivit lite av en ful (men effektiv) ovana att fråga just trashigt folk "var det bra så?", detta eftersom det är ett faktum att wt;n älskar nikotin

hehe, nej det gör jag inte. Frågan är dock hur många som rutinmässigt svarar nej på den frågan utan att ens tänka för att den blivit så vanlig. Så även om de skulle ha något svarar de nej.
Och om det är värt att irritera den mängd (som jag inte vet hur stor den är, jag är en av dem i alla fall) för den lilla extraförsäljningen. Många kommer ju dessutom tillbaka efter ett par minuter för att de glömde köpa X, då får ju butiken in sina kronor ändå.
Ultimat sätt tror jag bara det är så att kassapersonalens sinne gillar den lilla trippen det innebär att få en fråga besvarad, lydnad. Där jag jobbar har vi inte fått några instruktioner om vad som ska sägas, förutom fråga om kvitto pga lagen, och säg "ha en trevlig dag" (vilket var ex-ex-ex bc och sedan dess har en massa nya börjat).
Kom på något mer kreativt icke ordinärt att säga. Det försöker jag alltid.