2014-01-12, 16:16
Medlem
cineramas avatar
Du med snusen, om det vore jag så skulle jag ta tillbaka pinnen och visa att jag ska köpa. Eller kanske fråga personen: vill du betala min snus då? Ok tack varsågod.
Visserligen har det inte hänt mig då jag mycket sällan, närapå undantagvis om ens det, bara köper det som bara finns i kassan.
Citera
2014-01-12, 16:41
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Jag stressar dom som står framför mig i kasssan, kanske råkar gå in i dom. Ger dom en elak blick. Stressn sliter fram en kasse kastar avskiljaren på bandet osv.
Får damp på alla fittfittor som ska hålla på och stressa i kön. Nej ditt mongo, det går inte fortfare framåt bara för att du försöker få mig att ta ett halvt steg framåt och nästan gå in i kunden framför i kön. Nej, stöter jag på dig och dina likar (finns en hel del) i affären så rör jag mig extra långsamt, lämnar extra mkt plats till den före mig i kön och låter dig själv ta fram din jävla avskiljare. MUAHAHAHAHA!
Citera
2014-01-12, 16:45
Medlem
cineramas avatar
På tal om stressande folk.. I butik som Hemköp där man har kassor där man scannar in varor och betalar på en automat (inte att blandas ihop med de som man har en mojäng ute i butiken att scanna med) så stör jag mig på när jag betalar på automaten och betalat klart så kan det plötsligt dyka upp en kund som vill ha min automat, trots att jag inte är klar än!! Jag är klar först när jag LÄMNAT automaten, idiot. Jag kanske behöver packa? Jag kanske inte vill packa i påse från början, utan lägga varor löst på vågen, betala och sedan lägga varor i t.ex. min ryggsäck.. Om det är nån idiot som står bakom då packar jag extremt långsamt demonstrativt.. (ibland kan det bli så att idioten missar en annan automat pga detta här, skyll sig själv)

Tack och lov händer det inte ofta och man förstår att väntar på sin tur först när automaten är helt ledig.

Och om man är så jävla stressad är det bättre att gå till en kö och fråga om man kan få gå förbi. Inte stå och hetsa sig..
Citera
2014-01-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Det är väl pga. att folk är lata? Chips tar man ju oftast nära kassan, och mjölken tar man längst in i butiken?
Så kan det nog vara. Men det är knappast värt det.
Citera
2014-01-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag blir lite smått fundersam på folk som lägger fram ömtåliga varor först som sen följs av tunga produkter. Exempel: en påse chips följt av flera liter mjölk, fil och ost. Resultat = chipsen blir söndersmulade när de trycks mot änden av bandet. Ni som gör på detta viset, förklara gärna hur ni tänker. Gillar ni chipssmulor?

Om man till exempel har en korg då? Hur gör man då? Ska man lägga chips/ömtåliga saker i botten på korgen och sedan lägga alla tunga saker ovanpå så att det blir lättare att packa upp redan från början så att tunga saker kommer först på kassabandet och ömtåliga saker sist? För när man ska ta saker från korgen och lägga på kassabandet så brukar man ju ta det som ligger överst först. Blir ju lite jobbigt att lägga chips etc överst i korgen, men liksom lägga undan dem på något vis och börja med att packa upp tunga saker i botten så att de hamnar först på kassabandet.

Det är nog lättare att göra "rätt" om man har kundvagn, men inte om man har en korg och ska småhandla lite.
Citera
2014-01-16, 08:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag blir lite smått fundersam på folk som lägger fram ömtåliga varor först som sen följs av tunga produkter. Exempel: en påse chips följt av flera liter mjölk, fil och ost. Resultat = chipsen blir söndersmulade när de trycks mot änden av bandet. Ni som gör på detta viset, förklara gärna hur ni tänker. Gillar ni chipssmulor?

Aldrig upplevt att änden av bandet genererar sådant tryck att varor som t.ex. chips påverkas.
Möjligt om man handlar en hel kundvagn full men rör det sig om en korg eller två så har jag svårt att se att chips skulle bli förvandlade till smulor. Och som andra skriver, man vill ju knappast ha chipsen eller andra ömtåliga varor längst ner i korgen, det skulle ju faktiskt kunna förvandla dem till smulor.
Citera
2014-01-16, 09:11
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Aldrig upplevt att änden av bandet genererar sådant tryck att varor som t.ex. chips påverkas.
Möjligt om man handlar en hel kundvagn full men rör det sig om en korg eller två så har jag svårt att se att chips skulle bli förvandlade till smulor. Och som andra skriver, man vill ju knappast ha chipsen eller andra ömtåliga varor längst ner i korgen, det skulle ju faktiskt kunna förvandla dem till smulor.
Ja och det är bara att skicka till sidan, från rullbandet efter att de har scannats in. Likaså med ägg och andra ömtåliga varor. Ser inte problemet. Så gjorde jag också med kassarna så att kunden enkelt kan ta dessa och börja packa.
Citera
2014-01-18, 17:15
Avslutad
Stör mig på kassapersonal som inte ser en i ögonen och hälsar ordentligt. Fixar man inte sånt ska man inte ha ett serviceyrke.

Sedan stör jag mig också ofta på hur långsamt folk rör sig inne i butikerna! De flesta kryper ju fram i snigelstil. Hur mycket tid har folk egentligen?

Vad som däremot är väldigt trevligt är när någon vänlig människa med fullpackad kundvagn ser att man kanske bara har en eller ett par varor och därför låter en gå före i kön!
Citera
2014-01-18, 18:54
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Sedan stör jag mig också ofta på hur långsamt folk rör sig inne i butikerna! De flesta kryper ju fram i snigelstil. Hur mycket tid har folk egentligen?

Det där har jag heller aldrig förstått. Jag har all tid i världen, men inte fan sniglar jag i affären för det. Störigt som fan att man ska behöva gå omvägar för att det är sniglar i vägen hela tiden.
Citera
2014-01-18, 19:21
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
Vad jag stör mig på: kasspersonal som frågar "var det bra så?". Ja, annars säger jag själv till om jag behöver något extra bakom kassan (tobak osv). Står de och säger så till varenda kund? Det gör de ju inte, bara ibland som de lägger till det. Irriterande och onödigt är vad det är, att behöva hoppa igenom en verbal kullerbytta.

Ser du ut som en white trash? Jag jobbar nämligen själv i affär ibland och det har blivit lite av en ful (men effektiv) ovana att fråga just trashigt folk "var det bra så?", detta eftersom det är ett faktum att wt;n älskar nikotin
Citera
2014-01-18, 20:32
Medlem
SensationBlacks avatar
Råkade senast idag ut för ett riktigt stolpskott som började lassa på varor innan jag ens var i närheten av att vara klar, och bandet fortfarande var i rullning. jag förklarade vänligt men bestämt att jag håller på och lassa varor här om du inte ser det och tröck tillbaka hennes varor ordentligt.

- "ja men.. om du ger mig en sån där sticka så kan jag lägga varorna längst upp.." säger idioten och fortsätter att packa på, till synes ovetandes om att bandet fortfarande är i rullning och att jag har över en halv korg kvar och att hennes varor återigen åker ner och tar all plats på bandet och dessutom blandar sig med mina varor.

Jag kollar på kassörskan som ger mig en blick likt denna: och sedan stannar hon bandet.

Får lov att trycka till hennes varor ännu en gång för att kunna avsluta min korg.
Senast redigerad av SensationBlack 2014-01-18 kl. 20:55.
Citera
2014-01-18, 20:35
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Idioter som börjar lassa varor på bandet medans det fortfarande är i rullning.

Hände senast idag, jag förklarade vänligt men bestämt att jag håller på och lassa varor här om du inte ser det och tröck tillbaka hennes varor ordentligt.

- "ja men.. om du ger mig en sån där sticka så kan jag lägga varorna längst upp.." säger idioten och fortsätter att packa på, till synes ovetandes om att bandet fortfarande är i rullning och att jag har över en halv korg kvar och att hennes varor återigen åker ner och tar all plats på bandet.

Jag kollar på kassörskan som ger mig en blick likt denna: och sedan stannar hon bandet.

Får lov att trycka till hennes varor ännu en gång för att kunna avsluta min korg.

Man får inte lasta upp varor medan det rullar? haha wat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in