Citat:
Ursprungligen postat av
SanLiTun
Tack. Men jag tror möjigen att MB kände sig lite svartsjuk, hans "hahaha-meddelande" andas behärskad svartsjuka, och det passar ihop med hans temperament (kontrollerande, aggressiv). Men KJ var nog inte svartsjuk, där skulle den utlösande känslostormen snarare bottna i kränkthet ("Här har man ställt upp för dig, men du använder mig bara som bricka i ditt spel") parad med hopp om att VBs besök skulle "betyda något". Kan absolut utlösa våldshandlingar, listan är lång över - ofta lite "udda" - mördare som känt sig kränkta av verkliga eller inbillade anledningar.
Ingenting stödjer att KJ var svartsjuk, snarast tvärtom. KJ var inte känslostormarnas man helt enkelt.
Inte heller upplever jag att han är särskilt lättkränkt.
Han kliver upp på nätterna och skjutsar "fyllekompisar" utan att känna sig utnyttjad eller att vara en bricka i ett spel. Jag tror att han känner en tillfredställelse och stolthet att han kan, eftersom han är den enda som har körkort bland hans "kompisgäng".
Han besökte I*a (sitt ex - hon som blev halvstrypt ?) en vecka i april 2013. Och dom är bara kompisar. Lugna puckar där. Möjligen hade KJ hoppats på mer, men han backar snällt när Ida vill ha det på kompisbasis, han accepterar och stannar kvar.
Inga känsloutbrott där inte.
Så varifrån tecknas denna historia upp - som en svartsjuk, lättkränkt individ?
Förklara det för mig.