Citat:
Ursprungligen postat av
Husvagn2
KJ gillade att se på Dexter och CSI samt rekommenderade läsare att se filmen War Game, at the end och the day som bland annat handlar om airsoft och tre personer som tröttnat på att döda hundar och väljer att döda, pina en kvinna i ett fortliknande bergrum.
Benen i gula huset för tankarna till Dexter, säsong 1 där en annan seriemördare med flit lämnar ben och annat för att leda utredare till resten av kroppen en bit därifrån. Vem besvärar sig att tvätta ben, hålla dessa kalla för att bromsa förruttnelsetakten och lägga upp dem prydligt i ett hus om avsikten är att elda upp alltihop?
En sak som i stället bör bottnas i är att ta reda på om MPS ledarens magkänsla kom ur ett tips samt hur detta tips kom till, av vem och när. Sierska ska ha nämnt det men vem kan ha tipsat sierskan?
Jag har ofta i unga år funderat på det perfekta mordet, det perfekta bankrånet, de perfekta bedrägerierna, jag och kompisarna snackade högt och vitt om det mellan varven, under kanske 5-10 år. Till det är jag stor fantast av skräck, gore och splatterfilmer av allehanda slag.
Faktum är att en av de fösta filmer jag såg, runt tiden för Star Wars premiär 1977 var motorsågsmassakern, och tyckte redan då att den var fantastisk.
Det gör väl inte mig som mer misstänkt förövare om grannen här i huset brevid skulle bli styckmördad?
Jag tror inte det har någon relevans vad KJ gillade att prata om eller kikade på för tv-serier/filmer.