Citat:
Ursprungligen postat av
Verbeek
Jag tycker inte skillnaden på 1,7 och 1,8 är speciellt stor. Angående betygen blir det svårare att jämföra när HHS inte tillämpar meritpoäng men innan övriga skolar gjorde det var det ungefär 19,7 för att komma in på KTH och Chalmers medan HHS hade 20. Visst det är en liten skillnad men jag antar vi kan vara överens om att en stor andel av de som läser Indek på Chalmers eller KTH hade kunnat läsa på HHS om de ville det.
Du får tycka vad du vill men om 1.80 knappt räckte för att ta sig in på HHS (se tidigare inlägg) samtidigt som 1.70 i betydligt högre grad räckte för att ta sig in på I (spekulation), så kan man inte rakt av jämföra 1.80 med 1.70.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caesare
Fördomar om oss som läser till en kandidat i litteratur efterfrågas.
Jag förbereder mig på skottsalvor ifrån diverse ingenjörer och ekonomer.

Bokmalar vars högsta önskan i livet är att sitta med en bok i ena handen, en kopp Earl Grey i andra handen och läsa in på småtimmarna. Allt detta sker givetvis i deras rustika läderfåtölj framför en sprakande brasa. Snälla och vänliga personer som dock ofta har bristfällig social kompetens. Glasögon är obligatoriska, likaså bohemisk klädstil. Kvinnornas favoritintresse, näst efter att debattera postmodernistiska influenser i ungersk barnlitteratur, är hästar.