2014-01-31, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Jag talar självklart om fastighetsvärden, det är inte alltid som hyresvärden är själva fastighetsägaren därav säger man antingen hyresvärd eller fastighetsvärd.

Hyresvärden är normalt den som äger fastigheten. Det du menar är en förvaltare.
Citera
2014-02-01, 09:30
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Sorry för OT, men jag är riktigt nyfiken på vad "ofumlig" är menat att betyda?

Han fixar sällan det som ska fixas utan går hellre undan och är onåbar i veckor.
Citera
2014-02-01, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Han fixar sällan det som ska fixas utan går hellre undan och är onåbar i veckor.

OK, inte vad jag hade gissat att det skulle betyda. Fumlig betyder ju att man är opraktisk och tafatt (lätt tappar eller har sönder saker ungefär), så ofumlig borde med den logiken betyda att någon är bra på att hålla reda på och kanske laga saker eller nåt åt det hållet.

Lustigt uttryck som jag aldrig hört förut iaf.
Sorry igen för OT, åter till ämnet...
Citera
2014-02-04, 18:34
Medlem
Luismis avatar
Har en fantastiskt obehaglig granne som (inte för första gången) är berusad/hög i trapphuset, aggressiv och skriker och slår på hiss och dörrar. Nu har han dock lugnat sig något och är istället i sin lägenhet med hög musik. Har låst in mig i min lägenhet och mailat hyresvärden, kan man ringa störningsjouren eller polisen? Nu stör han ju liksom inte längre (musiken hörs i trapphuset men inte in i lägenheten)... Han brukar röka och spotta i hissen och trapphuset också, lagom fräscht sådär. Vet att det inte bara är jag som tycker att den här killen är obehaglig och polisen har varit hit ett antal gånger av oklara anledningar. Min rumskompis råkade häromveckan höra en polis berätta för honom att han har fått kontaktförbud mot någon. Så, vad tusan gör man?
Citera
2014-02-04, 18:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Har en fantastiskt obehaglig granne som (inte för första gången) är berusad/hög i trapphuset, aggressiv och skriker och slår på hiss och dörrar. Nu har han dock lugnat sig något och är istället i sin lägenhet med hög musik. Har låst in mig i min lägenhet och mailat hyresvärden, kan man ringa störningsjouren eller polisen? Nu stör han ju liksom inte längre (musiken hörs i trapphuset men inte in i lägenheten)... Han brukar röka och spotta i hissen och trapphuset också, lagom fräscht sådär. Vet att det inte bara är jag som tycker att den här killen är obehaglig och polisen har varit hit ett antal gånger av oklara anledningar. Min rumskompis råkade häromveckan höra en polis berätta för honom att han har fått kontaktförbud mot någon. Så, vad tusan gör man?

Ring störningsjouren så får de göra en bedömning om grannen stör eller ej, skulle han vara aggressiv mot folk får ni ringa polisen istället.
Citera
2014-02-04, 18:45
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ring störningsjouren så får de göra en bedömning om grannen stör eller ej, skulle han vara aggressiv mot folk får ni ringa polisen istället.

Blir nog till att göra så... Nu är han ju som sagt inlåst, men det är lagom kul att vara orolig varje gång han är utanför lägenheten
Citera
2014-02-04, 19:54
Medlem
Citat:
Blir nog till att göra så... Nu är han ju som sagt inlåst, men det är lagom kul att vara orolig varje gång han är utanför lägenheten

Du ska bo där utan att känna dig otrygg, därav är din hyresvärd skyldig att vidta åtgärder för att förhindra just detta.
Citera
2014-02-04, 21:06
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Du ska bo där utan att känna dig otrygg, därav är din hyresvärd skyldig att vidta åtgärder för att förhindra just detta.

Ringde för ett par timmar sedan och de sa att de skulle skicka hit en väktare. Har varit lugnt sedan dess åtminstone.
Citera
2014-02-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ringde för ett par timmar sedan och de sa att de skulle skicka hit en väktare. Har varit lugnt sedan dess åtminstone.

Skönt att höra! Alla gånger du kontaktar hyresvärden eller störningsjouren så dokumenterar man det, detta väger därefter väldigt mycket när man tar beslut om vilka åtgärder man vidtar.
Citera
2014-02-07, 10:22
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Skönt att höra! Alla gånger du kontaktar hyresvärden eller störningsjouren så dokumenterar man det, detta väger därefter väldigt mycket när man tar beslut om vilka åtgärder man vidtar.

Fick höra från hyresvärden att det var flera som hade hört av sig om samma sak den kvällen, fyra fem personer oberoende av varandra. Så nu skulle de kolla upp det ordentligt ^^
Citera
2014-02-07, 16:28
Medlem
massivt anmäld av galen granne.

Hej flashback skriver detta nästan i förtvivlan

för göra en lång historia kort, jag anmälde min granne för länge sedan för att han misshandlade sin sambo vilket även filmades sedan dess har livet varit ett rent helvete.
han bankar i väggar talar skit om mig till allt och alla och nu har han tydligen anmält mig på minst 10 punkter från allt till sabbotage kattmisshandel ofredande. så var inne på förhör i dag *det kan misstänkas* att jag är skyldig men jag har inte gjort ett smack mera än att anmäla grannen för misshandeln.

jag orkar snart inte mera jag vill bara ha lugn och ro, jag kan inte flytta av olika anledningar och nu för första gången i mitt liv har jag 10! anmälningar imot mig.
det är uppenbart at han gör allt för att få mig vräkt men vad kan jag göra hyresvärden verkar inte ens orka bry sig länge utan delade ut en varning när han bankade i väggen som fan (filmat) till oss båda.

nu nojar jag som fan att han hjärntvättat sin sambo och barn till att måla upp mig som värsta stalkern sabbaren farliga saken trots övriga grannar tycker bra om mig, jag vet jag är oskyldig men mår verkligen inte alls bra. vad ska jag ta mig till
Citera
2014-02-07, 16:34
Medlem
ascHacks avatar
I och med att ingen bryr sig så ska du gå upp och slå ner gubbfan, med tanke på att han är en kvinnomisshandlare så är det dessutom befogat. Är du kille eller tjej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in