2014-02-03, 22:33
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mechanical.phoenix
Jag äter alltid väldigt feta frukostar bestående av bacon och väldigt mycket fett. Mellan målen springer jag och småäter. Helst chips, godis och dricker alltid coca cola. Vid middag ser jag alltid till att äta två stora portioner och kvällsmat äter jag helst något skräpaktigt. Om jag vaknar mitt i natten och steker jag gärna ihop något riktigt slibbigt och onyttigt sen går jag och lägger mig igen. Jag sitter stilla och gymmar aldrig och jag pendlar mellan 68-71kg (kommer aldrig över) och är en smal och benig man på 184 cm.

Jag tycker att du ska hålla käften.

Sicket trams. Kalori-in, kalori-ut, gäller för ALLA. Gör du av med mer kalorier än du tar in, kommer du gå ner i vikt oavsett om du bantar på Bacon, Choklad eller Sallad. Allt beror på hur många kcal du får i dig.

Att förneka detta är att gå emot naturlagarna, vilket i sig är ganska korkat.
Citera
2014-02-03, 23:28
Medlem
Greeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Viktigt att påpeka dock att det bara gäller kvinnliga fetton. Skrikiga feta män ser man inte. Dom är inte ute på cluben och ser sig berättigade till att stöta på dom mest heta tjejerna.

Det handlar om att feta kvinnor ska bli ännu mer ansvarslösa, och deras rätt till att bli sedda som attraktiva fast dom inte är det.

Det verkar finnas nån tanke om att "man ska inte döma kvinnor som är feta, de kan vara sexiga ändå och alltså borde alla män vara attraherade av dem MEN kvinnorna ska inte behöva nöja sig med tjocka män". Blev lite förvirrat där, hoppas du förstår vad jag menar. Finns en del exempel på subredditen /r/fatlogic.
Citera
2014-02-03, 23:39
Medlem
Trololdegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Brofessor
jaja det låter så ja.

Gissar du på att du ligger över din kaloribalans eller vet du? Troligtvis har du ingen aning, ta och väg och skriv upp allt du äter under en dag och sen skriver du in det här http://kostbevakningen.se/

Så ska du få se att du ligger runt din kaloribalans om du står still i vikt. Det är inte raketforskning och hade du brytt dig om det så hade du vetat om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson

Sicket trams. Kalori-in, kalori-ut, gäller för ALLA. Gör du av med mer kalorier än du tar in, kommer du gå ner i vikt oavsett om du bantar på Bacon, Choklad eller Sallad. Allt beror på hur många kcal du får i dig.

Att förneka detta är att gå emot naturlagarna, vilket i sig är ganska korkat.

Som jag nämnde tidigare, det finns så kallade "pommes frites" - människor vars fett istället hamnar på insidan. De kan vräka i sig hur mycket skit som helst, men är fortfarande pinnsmala. Dock är det minst lika ohälsosamt som att vara överviktig.
Senast redigerad av Trololdeg 2014-02-03 kl. 23:42.
Citera
2014-02-03, 23:48
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
Som jag nämnde tidigare, det finns så kallade "pommes frites" - människor vars fett istället hamnar på insidan. De kan vräka i sig hur mycket skit som helst, men är fortfarande pinnsmala. Dock är det minst lika ohälsosamt som att vara överviktig.

Du tänker nog på fettet mellan organen, och ja, det har du helt rätt i. Det ska dock till extremt konstiga arvsanlag för att ALLT fett ska hamna där. Alla människor har fett mellan organen, men hur MYCKET fett som faktiskt lägger sig just där skiljer sig från person till person.

Sen finns det dom som är smala, men ändå tjocka. Kallas för smalfetma. De har hög andel fett på kroppen, men väldigt lite muskler. Om ni misstänker att en person är smalfet: Kolla in hans armar. Är dom tunna som tändstickor? Check. Är ansiktet trots detta runt och låren biffiga? Check. Där har ni en smalfet person.

Det mest optimala är att enbart käka protein och multivitamintabletter. Fyfan vad effektivt det är. Men tyvärr är man lite för karaktärssvag för detta.
Citera
2014-02-04, 00:22
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trololdeg
Jag har kanske uttryckt mig lite slarvigt, det jag ville diskutera var det korkade sättet man väljer att propagera om kroppsideal på och hur de bara vänder på steken istället för att få alla att må bra över sina kroppar. Min tanke var inte att fiska efter något sorts bekräftelse på att jag duger och att vara smal är det enda rätta.

Jag läste slarvigt och fick ett annat intryck. Fel av mig och rätt av dig. Sorry
Citera
2014-02-04, 00:28
Medlem
Autokinetisks avatar
Jag har lagt märke till att det börjar bli någon förändring, men bara på de röster som hörs. De röster jag hör om detta är antingen killar som försöker leka helyllekillar, de killar som vill ha något att krama om. Det måste ju vara något att ta i för fan. OK?!

Jag älskar kvinnor, deras vikt är inte avgörande för mig eftersom jag inte planerar att ligga med allt jag ser. Jag försöker att inte döma, men många gör dubbelfel och dömer ut magra/smala människor, otroligt hur dumskallarna inte förstår att dem förespråkar precis samma problematik som de själva anser att de försöker eliminera. Hycklare med råge!
Citera
2014-02-04, 00:50
Medlem
Hittills ser tråden ut att vara full av brodervetenskap/ brudvetenskap och vitknektar. Här är vad jag tror.

Brudar precis som killar vill se bra ut för att kunna attrahera killar. Killarna attraheras av kvinnor som ser hälsosamma ut därför att de är då störst chans att de föder en frisk avkomma (attraktionen sker undermedvetet).

Om man accepterar detta så förstår man att killar inte kommer attraheras av fläskiga brudar även om de kanske blir lurade av samhället att de måste göra det för annars är det hemska män. Man förstår också att killar inte kommer attraheras av brudar med anorexia som ser ut att kunna gå av på mitten närsomhelst.

Droppa snacket om att termodynamikens lagarhttp://sv.wikipedia.org/wiki/Termodynamik inte skulle gälla dig det får dig bara att framstå som dum.
Citera
2014-02-04, 01:18
Medlem
thelindgrennheros avatar
Nej.

Det är endast trams, skapat av feta kossor till feminister. Killar vill inte ha feta tjejer, utan slimmade, fräscha tjejer.
Citera
2014-02-04, 04:58
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag håller faktiskt med dig, jag har exakt samma situation gällande min kropp... jag går aldrig upp i vikt även fast jag äter och äter och tränar sällan.. håller mig fan under normalvikten ändå, jag har nästan funderat på att börja dricka kosttillskott bara för att få mer i mig om dagarna... :S

Visst har man börjat få komplex för kroppen lite smått, men inget jag tänker på sååååå mycket.
Men jag håller med dig!

Oavsett kropp, oavsett vikt, oavsett storlek osvosv.. så är alla lika och så resonerar jag, en 10 poängare kan vara otroligt kär i en 3 poängare och tvärtom.. so don't give a fuck?
Ser dina tallrikar ut så här 123345 när du äter frukost, lunch, mellanmål och middag? Eller är dom fyllda ännu mer?
Citera
2014-02-04, 07:09
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Ser dina tallrikar ut så här 123345 när du äter frukost, lunch, mellanmål och middag? Eller är dom fyllda ännu mer?

Det 99% av de som inte går upp i vikt glömmer är att tallrikarna ska se ut minst sådär VARJE dag dessutom. "jag äter godis, pizza, cola, allt möjligt!!1" är oftast bara halva veckan som max, samt rätt små mängder (en panpizza, 50cl cola, lite chips, lite småätning, är inte direkt några skyhöga kalorier) -- blir ju givetvis minus på kalorier då utöver hela veckan totalt och vikten går inte uppåt. Tanken är att man ska vara spymätt konstant, annars kan en sådan person glömma att gå upp i vikt.
Senast redigerad av Bulkmode 2014-02-04 kl. 07:15.
Citera
2014-02-04, 14:36
Medlem
JavierDouchebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaSkolan
Brudar precis som killar vill se bra ut för att kunna attrahera killar. Killarna attraheras av kvinnor som ser hälsosamma ut därför att de är då störst chans att de föder en frisk avkomma (attraktionen sker undermedvetet).

Om man accepterar detta så förstår man att killar inte kommer attraheras av fläskiga brudar även om de kanske blir lurade av samhället att de måste göra det för annars är det hemska män. Man förstår också att killar inte kommer attraheras av brudar med anorexia som ser ut att kunna gå av på mitten närsomhelst.
Trams, det anses som avvikande att attraheras av fläskiga brudar. Anledningen till att vissa gillar feta kvinnor är verkligen inte för att de luras av samhället att det är snyggt. Anledningen är att fetma är rebelliskt och anses vara något fel.
Citera
2014-02-04, 15:49
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Det 99% av de som inte går upp i vikt glömmer är att tallrikarna ska se ut minst sådär VARJE dag dessutom. "jag äter godis, pizza, cola, allt möjligt!!1" är oftast bara halva veckan som max, samt rätt små mängder (en panpizza, 50cl cola, lite chips, lite småätning, är inte direkt några skyhöga kalorier) -- blir ju givetvis minus på kalorier då utöver hela veckan totalt och vikten går inte uppåt. Tanken är att man ska vara spymätt konstant, annars kan en sådan person glömma att gå upp i vikt.
Vad menar du med en "sådan person"? Det är inte normalt att man ska behöva vara konstant spymätt för att kunna gå upp lite i vikt. Vissa människor försöker gå ner i vikt och drar ner lite på maten, men de lyckas inte eller fortsätter gå upp i vikt i stället. Dessa människor är inte konstant spymätta. Det visar ju att det är skillnad på folk och inte bara handlar om kaloriintag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in