2014-02-04, 04:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
zemixon ny registrerad mad alla inlägg i VB-tråden.... Ohörsam på ev. bevis och fakta, opåläst på FUP med en närmast religiös övertro på att KJ är oskyldigt dömd.

MBoudine En narcicist som städigt trollar med den ena perversa teorin efter den andra. Med dryga komentarer och egna uttalanden likt.
- Det är min uppfattning och jag har aldrig fel. Detta är hans starkaste argument och tar också detta som bevis i sina sjuka torier.

Såsom det nu utspelar anser jag att ni kan dra igång en egen tråd och utbyta teorier och fantasier istf trolla här och kladda igen en tråd som i början var vettig.,

MBoudine: "Du verkar vara väldigt begiven på att kasta allt vad motiv heter över bord och traggla med kända fakta och bevis
tankeverksamheten har kört fast vilket den tycks ha gjort i ditt fall"
Hmmm.... ödmjuk som vanligt plus det för oss anmdra kanske oroväckande faktum att du här hånar någon för att denne "tragglar kända fakta och bevis"
Jag förstår att i din värld är fakta och bevis inte något som bör lägga tid på....

MBoudine:Jag tror VB blev av med händerna i samband med mordet (souvenirer).....
Ja det går ju ihop med din stensäkra teori för eyy yag sedan(har du lagt ned den nu?) där du med all säkerhet hävdade att VB blivit lustmördat och allt filmats. Det var ju ett tag bara detaljer som skulle fram innan filmerna skulle komma fram.....

Att du sedan avslöjar din okunnighet i fallet och då att du inte läst FUP ordentligt genom att ifrågasätta vem AF var....(VBs "kanske-pojkvän"som avslöjade allt för MBs fru. En liten detalj som ingen annan missat ) har nu avslöjat dig som ett perverst troll.....

Slå ihop dig med zemixon(som inte heller läst igenom FUP) och gotta er åt era fantasier i en egen tråd..... Pjott!

Ja, jag tror att eventet med VB filmades, ja.

Fetat: "kanske-pojkvän". Vem har skrivit det där ?

Edit 1: Om jag inte minns fel var det ett inlägg från användare Grandioso ..

Edit 2: Vad menar du talar emot att mordet på Vatchareeya kan ha filmats ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-04 kl. 04:52.
Citera
2014-02-04, 09:30
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceylisie
Lägger man till det funderingarna om att utöka fältet x antal mil från Boden har jag tänkt mkt på den avställda svarta BMW:n modell större med en medelålders man utanför som stod mitt i vägen (om man nu ens kan kalla det vägen!) några mil utanför Älvsbyn i början av sommaren.

Det hela var så konstigt att svågern stämde av mot bilregistret och såg att den var avställd. För det var ingen bärplockare, och är man inte intresserad av den mer eller mindre nedgångna jaktkojan eller kallkällan så har man inget där att göra. Såvida man inte tänker placera ut en geocache, vilket vi skulle göra men inte gjorde.

Vi kom inte förbi BMW:n med våra bilar så mannen med bmw:n bad om ursäkt, hoppade in och lyckades på ngt sätt vända och köra tillbaka. Han hade inte kunnat köra framåt, det klarar knappt vår AWD.

(Men jag minns att vi garvade *sorry* åt att VB:s händer skulle guppa upp i närheten av den där kallkällan endera dagen...)

En man parkerar sin avställda bil lite konstigt på en skogsväg. Hmm... Varför skulle detta vara kopplat till mordet i Boden? Älvsbyn ligger väl flera mil bort? Och när är "i början av sommaren"?
Citera
2014-02-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
zemixon ny registrerad mad alla inlägg i VB-tråden.... Ohörsam på ev. bevis och fakta, opåläst på FUP med en närmast religiös övertro på att KJ är oskyldigt dömd.

MBoudine En narcicist som städigt trollar med den ena perversa teorin efter den andra. Med dryga komentarer och egna uttalanden likt.
- Det är min uppfattning och jag har aldrig fel. Detta är hans starkaste argument och tar också detta som bevis i sina sjuka torier.

Såsom det nu utspelar anser jag att ni kan dra igång en egen tråd och utbyta teorier och fantasier istf trolla här och kladda igen en tråd som i början var vettig.,

MBoudine: "Du verkar vara väldigt begiven på att kasta allt vad motiv heter över bord och traggla med kända fakta och bevis
tankeverksamheten har kört fast vilket den tycks ha gjort i ditt fall"
Hmmm.... ödmjuk som vanligt plus det för oss anmdra kanske oroväckande faktum att du här hånar någon för att denne "tragglar kända fakta och bevis"
Jag förstår att i din värld är fakta och bevis inte något som bör lägga tid på....

MBoudine:Jag tror VB blev av med händerna i samband med mordet (souvenirer).....
Ja det går ju ihop med din stensäkra teori för eyy yag sedan(har du lagt ned den nu?) där du med all säkerhet hävdade att VB blivit lustmördat och allt filmats. Det var ju ett tag bara detaljer som skulle fram innan filmerna skulle komma fram.....

Att du sedan avslöjar din okunnighet i fallet och då att du inte läst FUP ordentligt genom att ifrågasätta vem AF var....(VBs "kanske-pojkvän"som avslöjade allt för MBs fru. En liten detalj som ingen annan missat ) har nu avslöjat dig som ett perverst troll.....

Slå ihop dig med zemixon(som inte heller läst igenom FUP) och gotta er åt era fantasier i en egen tråd..... Pjott!
Allting beror på hur man tolkar förundersökningen. Den som är hatisk till KJ tolkar den på sitt sätt.
Den som är objektiv på ett annat sätt.
Vad en person anser som bevis och fakta, kanske en annan person har en helt annan uppfattning om.
Exempelvis det har påståtts att KJ hade mördat hundvalpen och styckat den, därför det hade funnits blodspår efter den och det sågs som bevis.
Andra personer kanske har en helt annan uppfattning, varför hundvalpen dog.
Du kan inte påstå att det du tror är det rätta och andra som har en annan uppfattning har fel.
Blodspåret i bagageutrymmet ser många som bevis att det legat ett lik där, men det kanske finns personer som har en helt annan uppfattning om blodspåret.
På det viset kan man fortsätta och göra listan mycket lång.
Citera
2014-02-04, 10:05
Medlem
Det framförs av många på forumet att paret Berg hade motiv att mörda VB och att den bästa lösningen uppnåddes när hon försvann. Jag är av motsatt åsikt och tycker att mordet på VB var det sämsta som kunde hända paret Berg.
Det stora problemet för AN/MB var inte alls VB utan .. MB! Det var hans återkommande otrohet som riskerade äktenskapet. VB tycks bara ha varit en i raden.
Det finns olika alternativ hur den fortsatta relationen med VB har kunnat bli längre fram:

Alternativ 1: Den optimala lösningen. Relationen hade avslutats utan att AN hade fått reda på den.

Alternativ 2: VB eller någon utomstående avslöjar relationen till AN. AN hade med rätta fått ett vansinnesutbrott och MB hade fått återigen krypa till korset. Allt detta hade skett inom familjens ram och allmänheten hade inte fått reda på hela saken. Det värsta som hade hänt var att AN kunde ha begärt skilsmässa.

Alternativ 3: Det värsta scenariot besannades. VB mördades och paret blev misstänkta för mord.
I stället för att VB eller någon utomstående avslöjade otroheten gjorde polisen det. AN blev vansinnig och allt kom till allmänhetens kännedom. Parets privatliv skändades och är fortfarande i många människors ögon misstänkta att ha något med mordet att göra. Även i det här alternativet liksom i alternativ 2 kunde AN ha begärt skilsmässa.

Jag är medveten om att i alternativ 2 fanns risken för AN att MB hade begärt skilsmässa och valt VB i stället för henne. Men allt tyder på att relationen mellan VB och MB sakta höll på att tyna bort och inte utgjorde någon risk för AN.
Citera
2014-02-04, 10:35
Medlem
Detta har blivit kanske både den intressantaste och samtidigt tråkigaste tråden under "Aktuella brott och kriminalfall". Har aldrig sett en tråd så full av fullständigt befängda teorier med de återkommande argumenten om att teorin inte går att motbevisa och att det därför kanske skulle kunna vara sant. VB skulle kunna blivit kidnappad av militanta samer som fört henne till en hemlig bas i Kiruna där hon plågats, torterats och slutligen mördats, för att undvika en polisjakt planteras blod från såväl en levande som död VB hos den person där hon var sist. Efter att de militanta samerna har videodokumenterat sina övergrepp och styckat färdigt är det dags att låta kroppen hittas och den placeras därför i ett ödehus inom det naturliga sökområdet.

MrFold skall ha all heder åt att försöka stävja de största galenskaperna men hen kämpar i motvind.

Bortsett från alla indicier med blod, konstiga svar på frågor, etc, så varför skulle den enkla förklaringen vara att en udda personlighet som har skrämt upp två tidigare flickvänner med hot och strypgrepp har passerat gränsen och mördat sin tjejkompis? En händelse som dessutom har alldeles för många likheter med ett styckmord i Lycksele.

Här ligger nog förklaringen i trådens explosion. Det är en alldeles för tråkig, enkel, och vanlig lösning på mordets gåta. Hade KJ erkänt direkt hade tråden varit på 53 sidor. Ni som kämpar med era allehanda teorier och som inte accepterar tingsrättens bedömning vill ju inte och kommer aldrig att tro på den officiella versionen för att den inte tillfredsställer något som helst av ert behov av spänning och intrig. Givetvis vore det fruktansvärt mycket mer intressant, och cineastiskt, om det vore en plan iscensatt att hennes kluvna älskare i lag med den försmådda hustrun.
Citera
2014-02-04, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja faktiskt, men inte i realiteten. Hur tycker du att polisen borde ha förhört MB?

(egentligen med en förhörsmetod som inte är tillåten i Sverige (har glömt vad den heter..)

Jag tycker iaf att de borde ställt frågorna i ett MYCKET högre tempo han fick ju jättelång tid på sig att fabulera fram ett svar på varje fråga. Frågorna var dessutom ALLDELES för få och icke specifika/detaljerade.

De lät honom komma undan alldeles för lätt samt de lät honom frambringa uppenbara lögner vilket är helt oacceptabelt.

Sen är det klart att det är svårt för förhörsledarna när de har att göra med en manipulativ person. Ibland undrar jag om förhörsledarna kände MB och AN eller ville skydda de.
Citera
2014-02-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg

Här ligger nog förklaringen i trådens explosion. Det är en alldeles för tråkig, enkel, och vanlig lösning på mordets gåta. Hade KJ erkänt direkt hade tråden varit på 53 sidor. Ni som kämpar med era allehanda teorier och som inte accepterar tingsrättens bedömning vill ju inte och kommer aldrig att tro på den officiella versionen för att den inte tillfredsställer något som helst av ert behov av spänning och intrig. Givetvis vore det fruktansvärt mycket mer intressant, och cineastiskt, om det vore en plan iscensatt att hennes kluvna älskare i lag med den försmådda hustrun.
Förklaringen i trådens explosion kanske istället är att här fanns inte den enkla lösningen som många sökte och önskade.
När man ser till ett sådant här fall måste man se till helheten, om den stämmer in med vad som påstås och koppla ihop bitarna och få en sammanhängande kedja. I det här fallet finns inte den sammanhängande kedjan som många ser lösningen på fallet.
Citera
2014-02-04, 12:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Förklaringen i trådens explosion kanske istället är att här fanns inte den enkla lösningen som många sökte och önskade.
När man ser till ett sådant här fall måste man se till helheten, om den stämmer in med vad som påstås och koppla ihop bitarna och få en sammanhängande kedja. I det här fallet finns inte den sammanhängande kedjan som många ser lösningen på fallet.

Citat:
Detta har blivit kanske både den intressantaste och samtidigt tråkigaste tråden under "Aktuella brott och kriminalfall". Har aldrig sett en tråd så full av fullständigt befängda teorier med de återkommande argumenten om att teorin inte går att motbevisa och att det därför kanske skulle kunna vara sant. VB skulle kunna blivit kidnappad av militanta samer som fört henne till en hemlig bas i Kiruna där hon plågats, torterats och slutligen mördats, för att undvika en polisjakt planteras blod från såväl en levande som död VB hos den person där hon var sist. Efter att de militanta samerna har videodokumenterat sina övergrepp och styckat färdigt är det dags att låta kroppen hittas och den placeras därför i ett ödehus inom det naturliga sökområdet.

MrFold skall ha all heder åt att försöka stävja de största galenskaperna men hen kämpar i motvind.

Bortsett från alla indicier med blod, konstiga svar på frågor, etc, så varför skulle den enkla förklaringen vara att en udda personlighet som har skrämt upp två tidigare flickvänner med hot och strypgrepp har passerat gränsen och mördat sin tjejkompis? En händelse som dessutom har alldeles för många likheter med ett styckmord i Lycksele.

Den enkla lösningen är ofta den bekvämaste lösningen, exempel på detta ser vi i de komplicerade mordfallen. T ex var/är MOP ett sådant då tingsrätten bestämde att CP sköt OP. Men hovrätten bestämde annat som bekant, och i dag snart 28 år senare finns nästan ingen som tror att CP mördade OP - men vad hade den allmänna meningen om MOP varit om processen stannat vid ett beslut i tingsrätten ?

Förutom möjligen ett fåtal vill ingen se ett scenario som ligger i linje med personlig tycke och smak och personlig åsikt om den i första instans dömda KJ - man vill se ett scenario gå i mål som utgår från vad man ärligt och uppriktigt tror faktiskt hände, inte spekulera i något som man själv innerst inne inte tror på, och i Fallet Vatchareeya Bangsuan finns absolut ingeting av spänning att tillfredsställa - men fallet måste i all sin hemskhet ändå tåla att diskuteras med den saklighet som obduktionsprotokoll och rättsmedicinskt utlåtande ger underlag och utrymme för.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-04 kl. 12:47.
Citera
2014-02-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Den enkla lösningen är ofta den bekvämaste lösningen, exempel på detta ser vi i de komplicerade mordfallen. T ex var/är MOP ett sådant då tingsrätten bestämde att CP sköt OP. Men hovrätten bestämde annat som bekant, och i dag snart 28 år senare finns nästan ingen som tror att CP mördade OP - men vad hade den allmänna meningen om MOP varit om processen stannat vid ett beslut i tingsrätten ?

Hur kan det vara ett bra exempel på en enkel lösning? Åtalet mot CP var ju inte ens ett indiciemål. Det fanns verkligen absolut ingen tillstymmelse till bevisning förutom en bedrövad änkas utpekande av en alkoholist. Nu var jag inte så gammal då men om jag inte missminner mig så var det en försvinnande liten minoritet som trodde att CP skulle dömas och det blev knappt en krusning på ytan när han senare frikändes i hovrätten. När du ändå har tagit upp tråden så är det ju ett bra exempel på ett fall där en hoper mer eller mindre spritt språngande galna teorier har lanserats av "privatspanare" bl.a. en teori om att Hans H*lmer är mördaren. Nu var ju mig veterligen VB vare sig abortläkare i Texas, knarklangare i Mexico, eller hatad politiker så en viss skillnad är det ju mot mord på personer som mer faktiskt befinner sig i skottlinjen. VB tycks ha varit som de flesta andra lengräddade tjejerna i hennes ålder och är nog inte den första som haft ett destruktivt kK-förhållande med en medelålders man utan att för den skulle bli mördad. Inte heller MB tycks tillhöra de skarpare knivarna i lådan och ni som tror att det är ett enklare val för MB att mörda VB i stället för att blocka på FB, byta mobilnummer eller blocka även på mobilen, och samtidigt be henne en gång för alla att dra åt helvete har suttit inlåsta framför era skärmar och ett lager av Jolt-Cola alltför länge och ni borde verkligen bege er ut i verkligheten en liten stund.
Citera
2014-02-04, 16:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Hur kan det vara ett bra exempel på en enkel lösning? Åtalet mot CP var ju inte ens ett indiciemål. Det fanns verkligen absolut ingen tillstymmelse till bevisning förutom en bedrövad änkas utpekande av en alkoholist. Nu var jag inte så gammal då men om jag inte missminner mig så var det en försvinnande liten minoritet som trodde att CP skulle dömas och det blev knappt en krusning på ytan när han senare frikändes i hovrätten. När du ändå har tagit upp tråden så är det ju ett bra exempel på ett fall där en hoper mer eller mindre spritt språngande galna teorier har lanserats av "privatspanare" bl.a. en teori om att Hans H*lmer är mördaren. Nu var ju mig veterligen VB vare sig abortläkare i Texas, knarklangare i Mexico, eller hatad politiker så en viss skillnad är det ju mot mord på personer som mer faktiskt befinner sig i skottlinjen. VB tycks ha varit som de flesta andra lengräddade tjejerna i hennes ålder och är nog inte den första som haft ett destruktivt kK-förhållande med en medelålders man utan att för den skulle bli mördad. Inte heller MB tycks tillhöra de skarpare knivarna i lådan och ni som tror att det är ett enklare val för MB att mörda VB i stället för att blocka på FB, byta mobilnummer eller blocka även på mobilen, och samtidigt be henne en gång för alla att dra åt helvete har suttit inlåsta framför era skärmar och ett lager av Jolt-Cola alltför länge och ni borde verkligen bege er ut i verkligheten en liten stund.

Nog knappast någon sansad som tror att MB (eller AN) var direkt inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan. Men att parets problem med VB som löste sig med VB:s plötsliga försvinnande och död utan att MB/AN haft ett dyft med saken att göra i något avseende är naivt önsketänkande hos dem som av en eller annan anledning står på MB:s sida i detta. Det är min uppfattning, det är ett sannolikhetsteorem som jag menar inte är säljbart ens till reducerat pris. Visst kan blixten - teoretiskt - slå ner på exakt samma plats två gånger, men hur ofta händer det ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-04 kl. 16:08.
Citera
2014-02-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nog knappast någon sansad som tror att MB (eller AN) var direkt inblandad i mordet på Vatchareeya Bangsuan. Men att parets problem med VB som löste sig med VB:s plötsliga försvinnande och död utan att MB/AN haft ett dyft med saken att göra i något avseende är naivt önsketänkande hos dem som av en eller annan anledning står på MB:s sida i detta. Det är min uppfattning, det är ett sannolikhetsteorem som jag menar inte är säljbart ens till reducerat pris. Visst kan blixten - teoretiskt - slå ner på exakt samma plats två gånger, men hur ofta händer det ?
Vad löste sig med VB:s död? Hur var VB:s död en fördel för paret? På vad sätt var en levande VB ett hot för paret?
Citera
2014-02-04, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En man parkerar sin avställda bil lite konstigt på en skogsväg. Hmm... Varför skulle detta vara kopplat till mordet i Boden? Älvsbyn ligger väl flera mil bort? Och när är "i början av sommaren"?

Inte för att jag tror att det finns något relevant här till fallet, så är det mer rimligt att man försöker få känsligt bevismaterial så långt från sökområdet som möjligt och det är inte så långt mellan Boden och Älvsbyn i alla fall inte enligt norrbottningar, ett stenkast.
Så skulle jag i alla fall resonera om jag behövde göra mig av med något som ingen ska återfinna. Om det inte gick att förinta bevisen helt. Äh va fan, jag skulle nog kört ännu längre bort än Älvsbyn när jag tänker efter.
Skulle dock vara overkill att dra in alla som kört i obygden med avställda bilar då många använder såna som jaktbilar etc. Vem vill köra längs skogsvägar med sin sprillans nya stadsjeep?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in