2014-02-01, 22:55
Medlem
Trollsvanss avatar
Han var ju bitter och hon var lycklig. Hon hittade garanterat en ny köttbit när gubben höll på med huset.
Jag tycker man ser på henne från början i avsnittet att hon verkar falsk. Tänkte tanken innan man fick veta att dom skulle gå isär.

Trist program.
Citera
2014-02-01, 23:07
Medlem
Skum snubbe som växlar mellan norska och göteborgska i en och samma mening
Citera
2014-02-01, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Skum snubbe som växlar mellan norska och göteborgska i en och samma mening
Som den norska meterologen i TV4?

Dom försöker nog tala som oss.
Citera
2014-02-03, 04:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Han var ju bitter och hon var lycklig. Hon hittade garanterat en ny köttbit när gubben höll på med huset.
Jag tycker man ser på henne från början i avsnittet att hon verkar falsk. Tänkte tanken innan man fick veta att dom skulle gå isär.

Trist program.
Ja så var det, jag såg sista reprisen, hon sa att hon träffat en annan. En inredare tröttnar nog på en byggjobbare. Huset såldes för 12,3 mkr till Emilie Renholm som var med. Dom håller på med handel står det.
Citera
2014-02-03, 21:37
Medlem
Isnatts avatar
Vad tyckte ni om avsnittet om eco-huset?
Skulle vara intressant att se planlösningen på det, förstod inte riktigt hur det såg ut invändigt.
Citera
2014-02-04, 03:14
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euronics
Ja så var det, jag såg sista reprisen, hon sa att hon träffat en annan. En inredare tröttnar nog på en byggjobbare. Huset såldes för 12,3 mkr till Emilie Renholm som var med. Dom håller på med handel står det.

Hennes föräldrar äger Newbody, ett företag som säljer kläder via idrottslag o skolklasser - går med många miljoner i vinst hursomhelst.

http://www.allabolag.se/5564148053/Newbody_AB
Citera
2014-02-04, 07:34
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad tyckte ni om avsnittet om eco-huset?
Skulle vara intressant att se planlösningen på det, förstod inte riktigt hur det såg ut invändigt.

Gillade huset skarpt! Bestod ju till huvudsak av en lång korridor med rum i fil som jag förstod det.

Skönt par! Otroligt charmig tjej, verkar dock vara lite vilse tyvärr, står skriven på lägenheten inne i Malmö fortfarande...
Citera
2014-02-04, 09:52
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Gillade huset skarpt! Bestod ju till huvudsak av en lång korridor med rum i fil som jag förstod det.

Skönt par! Otroligt charmig tjej, verkar dock vara lite vilse tyvärr, står skriven på lägenheten inne i Malmö fortfarande...

Håller med, hon var verkligen charmig! De verkade kära och fina mot varandra även om jag blev orolig att han skulle mista henne pga huset. Hoppas dom blir lyckliga!
Citera
2014-02-04, 12:58
Medlem
Intotherainbows avatar
Riktigt grymt hus i senaste avsnittet. Vore intressant att höra vad driftkostnaden blev efter ett år.
Citera
2014-02-04, 13:36
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Riktigt grymt hus i senaste avsnittet. Vore intressant att höra vad driftkostnaden blev efter ett år.

Beräknat är 2971Kwh/år enligt husfakta:

http://www.nollhus.se/byggda-hus-2/smahus/999692-kontorshus-lilla-nyby-eskilstuna-3
(länkadressen är det lite knas på men man kommer till rätt hus)

Johannes hemsida med uppdateringar på huset:
http://johannesigelstrom.se/
Senast redigerad av Dagge1976 2014-02-04 kl. 13:43.
Citera
2014-02-04, 13:52
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax

Golddigger. Hela hon skriker att hon vill knulla vid sidan om eftersom hon har så svårt att lämna Malmö. Sjukt omakt par.
Citera
2014-02-04, 14:45
Medlem
Programmet tog sig allt i avsnitt två. Intressantare projekt och människor kanske var det som behövdes. Skulle dock vilja se mer av det färdiga (nåja) huset och vad som praktiskt sett skiljer det från ett konventionellt dito.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in