• 2
  • 3
2014-02-03, 20:38
Medlem
ErkkiErkkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Thetripp säljer RC droger som inte hunnit bli olagliga ännu. Visst polisen kan beslagta drogerna eller du får göra pissprov men du kommer inte få något straff. Jag skulle rekommendera att du testar hemma först. Bara för att dom är lagliga är dom inte svaga.

Jag har beställt ett minipaket från TT. Vilken av dem i paketet skulle du rekommendera till partaj?
Citera
2014-02-03, 23:17
Medlem
Greenbridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Så polisen kan alltså inget göra om de hittar en söndertrippad någonstans? Man måste väl kunna åka på något även om det inte finns spår av det i urinen?

F.ö. Att prata med polisen under en tripp. Hemska tanke.
Ja det skulle inte vara så roligt att bli förhörd eller dylikt haha, men bara man håller käft om vad man tagit så verkar det ju vara lugnt
Citera
2014-02-04, 09:16
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitipaldi
Så polisen kan alltså inget göra om de hittar en söndertrippad någonstans? Man måste väl kunna åka på något även om det inte finns spår av det i urinen?

F.ö. Att prata med polisen under en tripp. Hemska tanke.

Alltså, om du beter dig irrationellt så kommer du nog få sitta i fyllecell om du har otur.

Och ja, det är drygt att prata med snuten när man är redigt trippad, men det blir lättare efter några gånger.
Citera
2014-02-04, 09:17
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Genom LC-GC/MS (vätskekromatografi/gaskromatografi-masspektrometri) går spår av biogena substanser, däribland alla tryptaminer, att detektera. Samtliga droger går att hitta genom dessa metoder. Detta gäller även exempelvis LSD eller ovanligare substanser så som NBOMe, 2C-x till Metoxetamin till katinoner och så vidare.

En lista över substanser som i nuläget är registrerade och kan spåras antingen genom blod-, urin eller hårprov i verifikationsanalyser finns här:

http://www.rmv.se/fileadmin/RMVFiles...ista-jan14.pdf

Sedan finns det flera andra metoder som också kan spåra droger man inte tror syns. Myndigheterna är inte helt dumma. Det är oftast bara en fråga om pengar.

Där ser man, då har jag lärt mig något nytt

Men vad kostar det, ungefär, att spåra lsd i urinet?
Citera
2014-02-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Där ser man, då har jag lärt mig något nytt

Men vad kostar det, ungefär, att spåra lsd i urinet?

De enda prisuppgifterna jag kunde hitta var via Labmedicin Skåneregionen där en verifikationsanalys av LSD kostar 1625 kronor. Jag förmodar därför att priserna ligger i ungefär den prisklassen.

Källa: http://www.skane.se/Upload/Webbplats...0Riks%20v2.pdf

Även Karolinska utför tester för LSD, men de skriver inte ut någon prisuppgift.

http://www.karolinska.se/Karolinska-...isning/?a=9454
Senast redigerad av Farenhigh 2014-02-04 kl. 17:16.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in