2014-02-04, 00:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Polisens teori styrks ju av SKL som påstår att hon skjutits. Kulhål i väggar, blodfläckar utgångshål i kraniet och så vidare. Ser du inte elefanten i rummet? Att det inte hittats så små mängder krutrester man faktiskt borde tala om här efter två år kan inte vara konstigt. Se mina tidigare inlägg under kvällen.

Jag skrev och länkade till en sak för ett bra tag sen. De gjorde experiment med griskadaver som de skjutit på och de skulle kolla hur spåren skulle synas efter två veckor. Enligt artikeln hade krutspårresterna en tendens att vandra iväg eftersom saker och ting händer med kroppen. Då pratade de om några veckor. Här pratar vi om år...
Citera
2014-02-04, 00:28
Medlem
Hur uppkom hålet i väggen då? Är det fortfarande ett skott genom ett djur som är den mest logiska teorin eller är det Hanssons utspel om katterna som lagt in benfragment i ett redan existerande hål som inte är "bortom rimligt tvivel" enligt er?
Citera
2014-02-04, 00:30
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, jag har tittat på dina inlägg under kvällen.

Bara teorier, inget som talar för att ett skott har avlossats mot Marina.

Tackar för en fin sammanställning! Bemöt dem då, vart och ett "vettja!" Bemöt särskilt delen från SKL där de hävdar att hon skjutits.
Citera
2014-02-04, 00:32
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag skrev och länkade till en sak för ett bra tag sen. De gjorde experiment med griskadaver som de skjutit på och de skulle kolla hur spåren skulle synas efter två veckor. Enligt artikeln hade krutspårresterna en tendens att vandra iväg eftersom saker och ting händer med kroppen. Då pratade de om några veckor. Här pratar vi om år...

Just det, den läste jag! Såklart krutrester och annat migrerar på en sönderfallande kropp.
Citera
2014-02-04, 00:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Vi måste acceptera att skyldiga ibland går fria för att rättssäkerheten ska gälla.
Kollar man ur rättsäkerhetsperspektiv så är det rent för jävligt att polis och åklagare mörkar när det gäller att betala för de undersökningar som kan ge en klar bild av hur det kan gått till.
Jag håller med att man hellre friar än fäller när polis/åklagare inte gått till botten med undersökningar som de själva bedriver
Citera
2014-02-04, 02:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inga problem eftersom han ljuger, och man anser att det är övertygande bevisning.
Du vet väl att indiciemål är till för den som kan tänka och det krävs en del så som domare med kunskap och kompetens. Kanske du har missat en del i utredningen i bevisdelen eftersom du totalt ignorerat den.
Men som sagt så har man bestämt sig och oroa dig inte man har bundit Fredrik till det här mordet för det finns nämligen ingen annan som kan ha mördat Marina. Vänta så ska du får se vad dom kommer skriva i sitt domslut.
Uteslutande av annan gärningsman så enkelt kan det vara många gånger, så utom allt rimligt tvivel framstår som en klyscha i jämförelse med uteslutande av annan gm.
Är det att han inte minns det raderade sms:et? Är det de som talar mot F?

J.E som raderade sms efter att ha bestämt date med M den 28/7..Hur ska man ta de raderade sms:et som polis inte ens återskapat?
Gå på hans egna ord att han avbokat dejten med M?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-04 kl. 02:11.
Citera
2014-02-04, 02:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är det att han inte minns det raderade sms:et? Är det de som talar mot F?

Inte enligt min åsikt och inte HDs heller utan det sms:et kom till efter beviljad resning. Så det är väl ett bra tillskott men det är inte avgörande alls. Det är lite svårt för dig att få ihop det va? Du har liksom grott in dig på andra kamrater och du litar inte på polis eller åklagare och anser att dom konspirerat och mörkat. Ja då blir det svårt att greppa det förstår jag. Men egentligen är det busenkelt.

Men vad bär Fredrik på för statshemligheter som gör att du misstänker att man mörkar?
Citera
2014-02-04, 02:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Inte enligt min åsikt och inte HDs heller utan det sms:et kom till efter beviljad resning. Så det är väl ett bra tillskott men det är inte avgörande alls. Det är lite svårt för dig att få ihop det va? Du har liksom grott in dig på andra kamrater och du litar inte på polis eller åklagare och anser att dom konspirerat och mörkat. Ja då blir det svårt att greppa det förstår jag. Men egentligen är det busenkelt.

Men vad bär Fredrik på för statshemligheter som gör att du misstänker att man mörkar?
Den fakta som finns är att polis och åklagare inte vill gå vidare med undersökningar som går dem emot.
Ingen krutrester i kraniet eller att M kunnat ligga orörd i en skog i 2 år utan att ens skogens djur intresserat sig för henne. Hur förklarar du det?
Citera
2014-02-04, 02:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Den fakta som finns är att polis och åklagare inte vill gå vidare med undersökningar som går dem emot.
Ingen krutrester i kraniet eller att M kunnat ligga orörd i en skog i 2 år utan att ens skogens djur intresserat sig för henne. Hur förklarar du det?

Du har fått krutet om bakfoten och det har liksom försvunnit efter två år i skogen. Hon va skeletterad om du vet vad det innebär. Dom har noga analyserat precis allt dom kan och det ser jag eftersom jag sitter på analyserna i dokumenterad form.

Djurangrepp på skelett menar du? Presenningen höll tätt så när som på undersidan där gnagare varit.
Resten så som larver och insekter har givetvis funnits i paketet. Men som du ser va det säkerligen inte lätt för djur att ta sig igenom ett 80cm brett och 190 cm långt paket med en massa tyger, bäddmadrasser och plast virat runt sig. Det är en enkel förklaring till varför inga djur kommit åt delarna.
Det gjorde han bra Fredrik eftersom det va väl packat och det har säkerligen bevarats bättre än om kroppen legat fritt. Till andras förtret då givetvis. Det tar inte så lång tid innan en kropp är skeletterad.
Likvax och förruttnelsevätskan va ju omfattande i emballaget.

fyndplatsen av kroppen i Svartedalenterrängen., 2012-05-10 13:44 diarienr: 1400-K126753-10
Då den inpaketerade kroppen var lagd på ett sådant sätt att det fanns täta granar på alla sidor och avhuggna granar låga ovanpå den, gjorde detta att paketet var svårt att upp¬täcka. Granarna som låg som skydd var bruna, torra och hade tappat barren, dessa låg som en matta över den presenning som kroppen var inpaketerad i.

Den inpaketerade kroppen har med stor sannolikhet legat på platsen under minst ett år, det son-i talar för detta är utseendet på de avhuggna granarna samt den unggran som växt på den plats där paketet låg, denna hade dött och torkat. Marken under presenningspak¬etet var beväxt med bl.a. mossa, denna hade dött och ett lager mögel och svampmycel täckte den. Gångar gjorda av gnagare fanns i marken, dessa korresponderade med de gnagda hål som fanns i presenningen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-04 kl. 02:33.
Citera
2014-02-04, 02:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du har fått krutet om bakfoten och det har liksom försvunnit efter två år i skogen. Hon va skeletterad om du vet vad det innebär. Dom har noga analyserat precis allt dom kan och det ser jag eftersom jag sitter på analyserna i dokumenterad form.

Djurangrepp på skelett menar du? Presenningen höll tätt så när som på undersidan där gnagare varit.
Resten så som larver och insekter har givetvis funnits i paketet. Men som du ser va det säkerligen inte lätt för djur att ta sig igenom ett 80cm brett och 190 cm långt paket med en massa tyger och plast virat runt sig. Det är en enkel förklaring till varför inga djur kommit åt delarna.
Det gjorde han bra Fredrik eftersom det va väl packat och det har säkerligen bevarats bättre än om kroppen legat fritt. Till andras förtret då givetvis.
Var M skeletterad från dag 1 då hon mördades? Men hur kommer det sig att det inte hittades rester av krut i Ms kranie när polis/SKL påstår att det hittades en liten stänk av krut samt benrest i hålet i väggen?
Inget koppar hittades enligt SKL men de fick fram att väggfärgen innehöll bly. Och benresten har inte kunnats analyseras till att tillhöra M, eftersom den var för liten att analysera.

Hur kom man då fram till att det var krutrester/bensrester av M som hittades i vägghålet när det inte gick att analysera detta i kraniet eller den trasiga kudden som låg i emballaget?
Citera
2014-02-04, 02:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
"Undersökningar som GÅR DEM EMOT"

Ta och belägg detta anmärkningsvärda påstående, tack och det skyndsamt.

Och beträffande din oerhörda skepticism inför förhållandet att kroppen kan ha legat orörd
så pass lång tid så vart vill du egentligen komma?
Att någon förvarat emballaget hemma i sin bostad fram tills en kort tid innan det
påträffades av MP? Inomhus i vart fall? Är det dit du syftar kantänka?
Citera
2014-02-04, 02:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Var M skeletterad från dag 1 då hon mördades? Men hur kommer det sig att det inte hittades rester av krut i Ms kranie när polis/SKL påstår att det hittades en liten stänk av krut samt benrest i hålet i väggen?
Inget koppar hittades enligt SKL men de fick fram att väggfärgen innehöll bly. Och benresten har inte kunnats analyseras till att tillhöra M, eftersom den var för liten att analysera.

Hur kom man då fram till att det var krutrester/bensrester av M som hittades i vägghålet när det inte gick att analysera detta i kraniet eller den trasiga kudden som låg i emballaget?

Vad tror du det tar för en kropp att bli skeletterad? Tid har du ens en aning?
Hur ska djur komma åt kroppen i detta täta välpackade paketet med en matta av granar från alla håll och över sig?
Krut finns inte i kvarlevor som legat ute i två år det är inte sannolikt.

Skotthålet har en vapenexpert uttalat sig om och det man prövat i hålet och kommit fram till. Huvudskadan på Marina är ett skott och det ändrar ingen. Inte ens gud ändrar på detta.
Rimlighet och logik säger att benbiten inte är från en råtta i skotthålet utan från Marina vars bensplitter satt i ögat då man fann henne. Logik Tulpanen är A och O.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in